Vi flyttar hem

Kära kunder

Det har minst sagt varit en hektisk vecka hos Surftown. De massiva vattenmassorna som föll över Köpenhamn förra lördagen påverkade driften för alla våra kunder. Vi fick de flesta tillbaks i drift redan på Söndagen, och hade alla e-postservrar igång inom 48 timmar. Men några har tyvärr lidit av långsamma återställningsprocesser för de sista servrarna och fick vänta ändra tills på Söndag för att komma tillbaks online.

Utöver allt detta så har vi haft driftstörningar på en rad servrar under Måndagen. Detta är dock åtgärdat nu. Det som kvarstår är nu ett antal e-postarkiv som fortfarande håller på att återställas till kunders e-postkonton.

E-post från innan den 1/7 2011

Om du har kritiska mejl från innan den 1/7 som behöver återställas, så har vi ändrat proceduren för hur du snabbt får tag på dina mejl, så vi försäkrar oss om att vi hanterar ditt ärende i korrekt följd. Ärenden om återställning hanteras fortfarande snabbast möjligast och utanför den ordinära supportkön.

  1. Upprätta ett supportärende på https://surftown.se/support/create
  2. Välj E-post -> Felanmälan -> Återställning (Försäkra dig om att du valt Återställning som kategori för ditt supportärende)

Obs: Alla ärenden som sänts till den nu stängda recovery-adressen kommer bli hanterade i den följd som de mottagits. Du behöver inte upprätta ett nytt ärende.

De sista e-postarkiven är på väg in på folks e-postkonton — och senare idag vi flyttar vi hem till vår vanliga blogg på Surftown.se

E-post från efter den 1/7 2011

Saknar du mejl från den 1/7 fram tills idag, så ligger inte dessa mejl i de arkiv som vi har återställt från backup. Som utgångspunkt försöker avsändarens e-postserver att återsända e-post, så dessa mejl bör endast vara försenade och borde mottas av dig. Några e-postservrar har svarat avsändaren med att ditt e-postkonto har varit otillgänglig, vilket betyder att avsändaren vet om att du inte mottagit mejlet.

Till sist ännu en förbehållslös ursäkt för den gångna veckans driftstörningar och de besvär som dessa har orsakat. Vi kommer arbeta hårt på att försäkra oss om att det inte kan ske igen — och förbättra våra produkter baserat på den konstruktiva kritik vi har mottagit från er. Tack för stödet och förståelsen som vi har fått från många av er.

Med vänliga hälsningar

Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

5 Comments

  1. Björn Wennerström
    juli 12, 2011 @ 2:11 e m

    Låter bra, men jag kan fortfarande inte sända eller ta emot mail

  2. Björn Wennerström
    juli 12, 2011 @ 2:13 e m

    Fortsätter här, -detta är således det enda sätt jag kan kommunicera med er, eftersom ni inte besvarar mail som jag sänder från annan operatör, försöker upprätta ett ärende enligt beskrivning, men systemet tar ej emot, utan säger att jag använder fel lösenord, och sänder mitt rätta till min mailadress som jag ju inte kan öppna…..tänk efter lite o öppna en telefonlinje så man kan prata med någon……..

  3. Surftown
    juli 12, 2011 @ 3:01 e m

    Vi besvarar alla mejl så fort som möjligt, oavsett var du sänder dem ifrån. Ditt ärende ligger i varje fall hos teknikerna, och dina mejl blir återställda så snart som möjligt.

    Men dock borde du kunna logga in på ditt e-postkonto precis som förut, inklusive skicka och ta emot mejl. Det är ”endast” (ursäkta ordvalet) dina äldre mejl som du för tillfället inte kan nå. Dock borde nya mejl kunna mottas utan problem, samt så ska du kunna skicka nya mejl utan problem.

    Du ska även kunna logga in på My Surftown och kunna skapa nya samt läsa gamla supportärenden, genom att klicka på ”Support center”. Kom ihåg att använda ditt användarnamn, och inte e-postadress, när du ska logga in på My Surftown.

    Jag ber även en supporter att kontakta dig, och informera dig om detta samt hjälpa dig få tillgång till My Surftown igen.

    /JG

  4. Göran Norling
    juli 12, 2011 @ 4:34 e m

    Jag kan inte heller ta emot nya mail. Vore kul om ni kan lösa det!!!!! Det har tagit lite för lång tid nu tycker jag.

  5. Jonathan Gabor
    juli 14, 2011 @ 9:59 f m

    Förlåt för det sena svaret.

    Du borde ha kunnat motta och skicka mejl sedan i Måndags förra veckan, med undtag av några kortare driftstörningar som vi haft under veckan när vi försökt stabilisera vår infrastruktur. Om du fortfarande inte kan skicka eller ta emot mejl, så beror det på någonting annat, och du bör därför kontakta supporten, så hjälper de dig.