Välkommen till nya Surftown.se!

Som ni kan se har Surftown genomgått en väsentlig förändring. Redan 2007 satte vi igång en process, med målet att förbättra Surftown på alla dess håll och kanter. Support 2.0 drogs igång för att förbättra vår kundservice, det arbetades fram nya kundvänliga avtalsvillkor, det lanserades fasta trafikgränser… Listan kan göras hur lång som helst.

Allt hårt arbete gav till sist resultat, vilket bland annat visades genom vinsten i Råd & Rön, men även från den respons vi har fått från våra kunder. Trots detta, var det faktiskt bara en fingervisning på att vi valt rätt riktning; resan hade bara påbörjats.

Medan teknikerna slet med maskineriet bakom ridån, som vårt nya e-postsystem, så drog vi andra igång med arbetet framför. Målet var att förbättra kundupplevelsen, samt migrera över till en plattform som tillåter oss att snabbt förändra och förbättra.

Vi lämnade därför vår gamla egen-utvecklade ASP/ASP.NET-plattform, som har tjänat oss väl under åren men samtidigt heller inte fått den kärlek den har behövt. Verktyget vi valde för framtiden landade till slut på Drupal, efter att ha diskuterat och prövat på allt från Umbraco till WordPress. Anledningen till att vi valde Drupal var bland annat dess modularitet, som tillåter oss att enkelt utveckla egna verktyg och utöka funktionaliteten hos Drupal.

Till detta behövde vi givetvis en ny design, som både var snyggare och trevligare att titta på, men framförallt en som var mer lättnavigerad och användarvänlig. Efter många revisioner och diskussioner, blev resultatet vad ni idag ser framför er. Vi är själva otroligt nöjda med resultatet, även om det finns en hel del som fortfarande behöver finslipas och fixas till. Tro inte att vi har glömt bort My Surftown, wikin och alla våra andra tjänster—vi arbetar givetvis på att migrera över dessa till vår nya design och plattform.

Men oavsett hur nöjda och glada vi är så är det trots allt eran, kundens, åsikt som spelar någon roll. Det är för er vi gör detta! Vi vill därför höra alla era tankar, förslag och idéer på hur vi kan göra Surftown till ett ännu bättre webbhotell. Så skriv en kommentar till oss!

77 Comments

1 2
  1. Björn Lilja
    augusti 11, 2009 @ 1:55 e m

    Hej!

    Grymt fräsch och trevlig ny design, grattis!

    Ni ligger förstås i framkant, jag ser att ni även har en feedbackknapp så gör det enkelt att nå er. Det vore väldigt spännande om ni ville överväga att prova, och hjälpa oss utveckla vår sociala feedbacksajt, kundo.se.

    Kika gärna på Linnéuniversitetet, lnu.se för exempel på hur systemet används i samband med en sajtlansering.

    Hälsningar
    Björn, Kundo.se

  2. Björn Lilja
    augusti 11, 2009 @ 3:55 e m

    Hej!

    Grymt fräsch och trevlig ny design, grattis!

    Ni ligger förstås i framkant, jag ser att ni även har en feedbackknapp så gör det enkelt att nå er. Det vore väldigt spännande om ni ville överväga att prova, och hjälpa oss utveckla vår sociala feedbacksajt, kundo.se.

    Kika gärna på Linnéuniversitetet, lnu.se för exempel på hur systemet används i samband med en sajtlansering.

    Hälsningar
    Björn, Kundo.se

  3. McKenzie
    augusti 11, 2009 @ 5:04 e m

    Mycket snyggt men.. jag har vid flertalet tillfällen ”talat med” supporten om just installation av Drupal hos Surftown.

    Sist jag kollade så kräver Drupal safe-mode off för att kunna installeras och så lägger ni er egen nya version av er hemsida i Drupal. Har vid ett tillfällen tagit upp detta med supporten eftersom Drupal är precis vad jag själv vill arbeta med men som hitintills inte fungerat hos er.

    1. Kommer Drupal, inkluderas i one-click toolbox?
    2. Kommer man om svaret på fråga 1. är nej kunna ha någon form av ”tilläggs”tjänst hos er som gör installation av Drupal och t-ex Boonex produkter genomförbar, eller ska man som i mitt eget fall fortsätta leta efter annat webhotell?
    3. Vad sker med de icke existerande och uråldriga versionerna av de program som kommer med 1-click toolbox. Kommer ni uppdatera dem, ta bort dem, lägga till fler?

  4. McKenzie
    augusti 11, 2009 @ 7:04 e m

    Mycket snyggt men.. jag har vid flertalet tillfällen ”talat med” supporten om just installation av Drupal hos Surftown.

    Sist jag kollade så kräver Drupal safe-mode off för att kunna installeras och så lägger ni er egen nya version av er hemsida i Drupal. Har vid ett tillfällen tagit upp detta med supporten eftersom Drupal är precis vad jag själv vill arbeta med men som hitintills inte fungerat hos er.

    1. Kommer Drupal, inkluderas i one-click toolbox?
    2. Kommer man om svaret på fråga 1. är nej kunna ha någon form av ”tilläggs”tjänst hos er som gör installation av Drupal och t-ex Boonex produkter genomförbar, eller ska man som i mitt eget fall fortsätta leta efter annat webhotell?
    3. Vad sker med de icke existerande och uråldriga versionerna av de program som kommer med 1-click toolbox. Kommer ni uppdatera dem, ta bort dem, lägga till fler?

  5. Christer
    augusti 11, 2009 @ 7:35 e m

    Fint med den nya siten. Dessvärre hittar jag inte vidare till mina websiter nu…..

  6. Christer
    augusti 11, 2009 @ 9:35 e m

    Fint med den nya siten. Dessvärre hittar jag inte vidare till mina websiter nu…..

  7. Jimi Wikman
    augusti 12, 2009 @ 12:36 f m

    En klar förbättring 🙂

  8. Jimi Wikman
    augusti 12, 2009 @ 2:36 f m

    En klar förbättring 🙂

  9. Jonathan Gabor
    augusti 12, 2009 @ 8:31 f m

    @Björn Lilja – Hej! Kul att du gillade den nya designen! Ska helt klart ta mig en titt på Kundo.se 🙂

    @McKenzie – En större uppstädning och uppdatering av 1-Click Toolbox är planerad. Vi planerar även att försöka inkludera Drupal i 1-Click Toolbox, men vi får se hur det blir på den fronten. En lösning som kommer lite senare på året är VPS:er, där du utan problem kommer kunna köra Drupal och liknande, då du har betydligt mer kontroll över inställningar och konfiguration av din webbserver.

    @Christer – Hur menar du att du inte hittar dina sajter? Förklara lite mer utförligt, så ska jag försöka hjälpa dig. Eller ännu bättre – kontakta supporten! 🙂

    @Jimi Wikman – Återigen, tackar tackar! 😉

  10. Jonathan Gabor
    augusti 12, 2009 @ 10:31 f m

    @Björn Lilja – Hej! Kul att du gillade den nya designen! Ska helt klart ta mig en titt på Kundo.se 🙂

    @McKenzie – En större uppstädning och uppdatering av 1-Click Toolbox är planerad. Vi planerar även att försöka inkludera Drupal i 1-Click Toolbox, men vi får se hur det blir på den fronten. En lösning som kommer lite senare på året är VPS:er, där du utan problem kommer kunna köra Drupal och liknande, då du har betydligt mer kontroll över inställningar och konfiguration av din webbserver.

    @Christer – Hur menar du att du inte hittar dina sajter? Förklara lite mer utförligt, så ska jag försöka hjälpa dig. Eller ännu bättre – kontakta supporten! 🙂

    @Jimi Wikman – Återigen, tackar tackar! 😉

  11. Theresia
    augusti 12, 2009 @ 9:41 f m

    Allt det nya ser ju fint ut ^_^
    Den negativa förändringen är att min och mina kollegors mail helt plötsligt är på Danska…eller kanske Norska !? Nya språk är alltid roligt att lära sig…

  12. Theresia
    augusti 12, 2009 @ 11:41 f m

    Allt det nya ser ju fint ut ^_^
    Den negativa förändringen är att min och mina kollegors mail helt plötsligt är på Danska…eller kanske Norska !? Nya språk är alltid roligt att lära sig…

  13. Jonathan Gabor
    augusti 12, 2009 @ 10:51 f m

    @Theresia – Hoppsan! Jag har skickat vidare en buggrapport till våra utvecklare. De kikar på det så snart som möjligt. Tack för att du påpekade det! 🙂

    Du ska dock kunna ändra språk för webbmailen genom dess inställningar (som du når efter att du har loggat in).

  14. Jonathan Gabor
    augusti 12, 2009 @ 12:51 e m

    @Theresia – Hoppsan! Jag har skickat vidare en buggrapport till våra utvecklare. De kikar på det så snart som möjligt. Tack för att du påpekade det! 🙂

    Du ska dock kunna ändra språk för webbmailen genom dess inställningar (som du når efter att du har loggat in).

  15. McKenzie
    augusti 12, 2009 @ 10:59 f m

    Tack för infon, men ungefär hur långt bort i tiden ligger detta. Rent utvecklingsmässigt för egen del behöver jag tillgång till Drupal relativt omgående.

  16. McKenzie
    augusti 12, 2009 @ 12:59 e m

    Tack för infon, men ungefär hur långt bort i tiden ligger detta. Rent utvecklingsmässigt för egen del behöver jag tillgång till Drupal relativt omgående.

  17. Stefan Lindblad
    augusti 12, 2009 @ 11:41 f m

    Hej!
    Det ser snyggt ut. Men även jag har danska eller vad det är som språk. Skrev till supporten om detta. Support sidan, skicka till supporten via My Surftown beter sig märkligt. NI bör ta er en koll på den.

    TACK för att webbmailen äntligen öppnas direkt och nte i ett pop-up fönster!

    Nu väntar jag på att ni inför en webbmail jag vill använda. Squirrel mail i all ära, men dels vill jag ha en snyggare webbmail. Jag vill också ha en som påminner i teknik lite med sajter som Yahoo och Gmail.
    Squiirrelmail känns gammeldags. Och Atmail är inte kul, men snygg.

    SPAM mail.
    Jag känner mig aldrig tillfreds med att markera ett spam i check boxen, och sen välja ”Spam” och ”Flytta”. Jag vill ha en spamknapp som registrerar det som spam när jag klickar på det mailet, och att det sedan omedelbart slängs.

    Men jag är glad att ni snyggar till hemsidan.

    Jag hoppas också att ni skriver ”barn”enkla tutorials om hur något installeras och så vidare. Se exemplet oscommerce er webbshop. Ingenstans står det om det kostar att använda. Och inte heller om man kan använda sitt Paypal med oscommerce (vilket paypal tillåter). Inte heller framgår det om vi kan använda oscommerce/webbshop på Alla webbpaket.

  18. Stefan Lindblad
    augusti 12, 2009 @ 1:41 e m

    Hej!
    Det ser snyggt ut. Men även jag har danska eller vad det är som språk. Skrev till supporten om detta. Support sidan, skicka till supporten via My Surftown beter sig märkligt. NI bör ta er en koll på den.

    TACK för att webbmailen äntligen öppnas direkt och nte i ett pop-up fönster!

    Nu väntar jag på att ni inför en webbmail jag vill använda. Squirrel mail i all ära, men dels vill jag ha en snyggare webbmail. Jag vill också ha en som påminner i teknik lite med sajter som Yahoo och Gmail.
    Squiirrelmail känns gammeldags. Och Atmail är inte kul, men snygg.

    SPAM mail.
    Jag känner mig aldrig tillfreds med att markera ett spam i check boxen, och sen välja ”Spam” och ”Flytta”. Jag vill ha en spamknapp som registrerar det som spam när jag klickar på det mailet, och att det sedan omedelbart slängs.

    Men jag är glad att ni snyggar till hemsidan.

    Jag hoppas också att ni skriver ”barn”enkla tutorials om hur något installeras och så vidare. Se exemplet oscommerce er webbshop. Ingenstans står det om det kostar att använda. Och inte heller om man kan använda sitt Paypal med oscommerce (vilket paypal tillåter). Inte heller framgår det om vi kan använda oscommerce/webbshop på Alla webbpaket.

  19. Stefan Lindblad
    augusti 12, 2009 @ 11:46 f m

    Jo en sak till. Problemet med tutorials är att det ofta utelämnas just den saken som gör att det säger ”klick”. Så ”barn”enkla tutorials är ett måste. Jag är själv illustratör och gör en del tutorials eller förklarande informationsbilder. Att en tekniker eller annan tycker något är en självklarhet och således utelämnar förklaringar är just ett klassiskt fel. En tutorial skall förstås på en gång.

  20. Stefan Lindblad
    augusti 12, 2009 @ 1:46 e m

    Jo en sak till. Problemet med tutorials är att det ofta utelämnas just den saken som gör att det säger ”klick”. Så ”barn”enkla tutorials är ett måste. Jag är själv illustratör och gör en del tutorials eller förklarande informationsbilder. Att en tekniker eller annan tycker något är en självklarhet och således utelämnar förklaringar är just ett klassiskt fel. En tutorial skall förstås på en gång.

  21. Theresia
    augusti 12, 2009 @ 1:33 e m

    @Jonathan Gabor
    Joo, vi har försökt att ändra, men allvarligt så är man faktiskt mycket sämre på Norska/Danska än vad man tror…
    Vi fattar knappt vad det står ! Jag menar Inbox=Indbakke, Trash=Törn osv.
    När det blir hela meningar sitter vi och stirrar och kliar oss i huvudet som riktiga nybörjare…

  22. Theresia
    augusti 12, 2009 @ 3:33 e m

    @Jonathan Gabor
    Joo, vi har försökt att ändra, men allvarligt så är man faktiskt mycket sämre på Norska/Danska än vad man tror…
    Vi fattar knappt vad det står ! Jag menar Inbox=Indbakke, Trash=Törn osv.
    När det blir hela meningar sitter vi och stirrar och kliar oss i huvudet som riktiga nybörjare…

  23. Jonathan Gabor
    augusti 12, 2009 @ 2:26 e m

    @Stefan Lindblad – Länken till supportcentret från My Surftown ska nu vara fixad. Tack för påpekandet!

    Vi har även planer på en bättre webbmail-tjänst i framtiden, men tyvärr är utbudet rätt snålt. Det finns alla gamla klassiker, såsom IMP, AtMail, Squirrelmail m.fl. och sedan finns de lite mer moderna men tyvärr ostabila och underutvecklade såsom RoundCube. Men vi vill och tänker försöka göra allt för att kunna leverera en riktigt grym webbmail-tjänst.

    Alla våra wiki-artiklar kommer få sig en uppfräschning inom en snar framtid, då vi håller på att arbeta om hela supportavdelningen så att det ska bli barnsligt enkelt att hitta hjälp på egen hand. Så ha tålamod gällande den biten.

    @Theresia & @Stefan Lindblad – Utvecklarna har börjat leta efter felet som ger er felaktigt språk i webbmailen. Förhoppningsvis är det fixat inom kort.

  24. Jonathan Gabor
    augusti 12, 2009 @ 4:26 e m

    @Stefan Lindblad – Länken till supportcentret från My Surftown ska nu vara fixad. Tack för påpekandet!

    Vi har även planer på en bättre webbmail-tjänst i framtiden, men tyvärr är utbudet rätt snålt. Det finns alla gamla klassiker, såsom IMP, AtMail, Squirrelmail m.fl. och sedan finns de lite mer moderna men tyvärr ostabila och underutvecklade såsom RoundCube. Men vi vill och tänker försöka göra allt för att kunna leverera en riktigt grym webbmail-tjänst.

    Alla våra wiki-artiklar kommer få sig en uppfräschning inom en snar framtid, då vi håller på att arbeta om hela supportavdelningen så att det ska bli barnsligt enkelt att hitta hjälp på egen hand. Så ha tålamod gällande den biten.

    @Theresia & @Stefan Lindblad – Utvecklarna har börjat leta efter felet som ger er felaktigt språk i webbmailen. Förhoppningsvis är det fixat inom kort.

  25. Carl-Johan
    augusti 12, 2009 @ 4:47 e m

    Nya Surftown har segare support än vad jag var van vid. Hoppas det är endast tillfälligt pga semestrar och den nya designen.

  26. Carl-Johan
    augusti 12, 2009 @ 6:47 e m

    Nya Surftown har segare support än vad jag var van vid. Hoppas det är endast tillfälligt pga semestrar och den nya designen.

  27. Linus
    augusti 14, 2009 @ 10:30 f m

    Iochmed McKenzies inlägg angående Drupal och safe mode off, Varför Kör ni fortfarande safe mode on ut till oss kunder? Jag vill kunna köra safe mode off då jag själv kör wordpress på min sida och ibland kan få ett rent h-vete när jag ska lägga till bilder via diverse plugins till WP. Jag är som tur är datakunnig och kan själv manuellt lägga till mappar på FTP-servern, men mina kunder som jag lägger på surftown har inte en aning om sådant. Kom igen nu, ni är ju som en pappa som säger att sin son ska ha på sig cykelhjälm fast han själv inte har det!

  28. Linus
    augusti 14, 2009 @ 12:30 e m

    Iochmed McKenzies inlägg angående Drupal och safe mode off, Varför Kör ni fortfarande safe mode on ut till oss kunder? Jag vill kunna köra safe mode off då jag själv kör wordpress på min sida och ibland kan få ett rent h-vete när jag ska lägga till bilder via diverse plugins till WP. Jag är som tur är datakunnig och kan själv manuellt lägga till mappar på FTP-servern, men mina kunder som jag lägger på surftown har inte en aning om sådant. Kom igen nu, ni är ju som en pappa som säger att sin son ska ha på sig cykelhjälm fast han själv inte har det!

  29. Erik
    augusti 14, 2009 @ 4:48 e m

    En öppen blogg och debatt ja, då hoppas jag att detta inte tas bort, för i mina ögon är Surftown inte i närheten av Sveriges bästa webbhotell förrän det finns telefonsupport utan extra kostnad, möjlighet att enkelt byta mellan windows/linux om det skulle visa sig behövas, pengarna tillbaka för outnyttjad men betald tid om man inte är nöjd samt en vettig kontrollpanel där man enkelt kan ändra namnservrar och låsa upp domäner manuellt.

    Allt detta är synd då pris, utrymme och trafik är bra! Ett riktigt lyft med den nya designen också!

  30. Erik
    augusti 14, 2009 @ 6:48 e m

    En öppen blogg och debatt ja, då hoppas jag att detta inte tas bort, för i mina ögon är Surftown inte i närheten av Sveriges bästa webbhotell förrän det finns telefonsupport utan extra kostnad, möjlighet att enkelt byta mellan windows/linux om det skulle visa sig behövas, pengarna tillbaka för outnyttjad men betald tid om man inte är nöjd samt en vettig kontrollpanel där man enkelt kan ändra namnservrar och låsa upp domäner manuellt.

    Allt detta är synd då pris, utrymme och trafik är bra! Ett riktigt lyft med den nya designen också!

  31. Marianne
    augusti 14, 2009 @ 8:26 e m

    Jag hade också norsk/danska? i mejlen men det verkar vara åtgärdat nu.
    Önskemål: när jag klickar på länken Webmail så borde fokus vara på fältet E-postadress och samma om jag klickar på My Surftown så ska fokus vara i fältet för Användarnamn.
    Säkert fler än jag som är van (och föredrar) att använda tangentbordet i så stor utsträckning som möjligt 🙂

  32. Marianne
    augusti 14, 2009 @ 10:26 e m

    Jag hade också norsk/danska? i mejlen men det verkar vara åtgärdat nu.
    Önskemål: när jag klickar på länken Webmail så borde fokus vara på fältet E-postadress och samma om jag klickar på My Surftown så ska fokus vara i fältet för Användarnamn.
    Säkert fler än jag som är van (och föredrar) att använda tangentbordet i så stor utsträckning som möjligt 🙂

  33. Jonathan Gabor
    augusti 17, 2009 @ 7:40 f m

    @Erik – Hej! Givetvis tar vi inte bort ditt inlägg, för att du är kritisk. Så länge man håller sin kritik saklig och konstruktiv, så är den alltid välkommen—hur negativ den är!

    Priset på webbhotellet och telefonsupport utan extra kostnad är två saker som hänger ihop. Anledningen till att andra webbhotell har möjlighet att ha ”gratis” telefonsupport, är för att de har ett högre pris på själva webbhotellet. Man betalar alltså lika mycket för telefonsupport hos dem som man gör hos oss, ifall man skulle köpa till VIP-support. Skillnaden hos oss är dock att här har du möjlighet att själv välja om du vill ha telefonsupport eller inte vilket, många av våra kunder uppskattar.

    @Marianne – Det stämmer att språkbuggen är fixad. Vi beklagar besväret! Jag har noterat ditt önskemål, håller med om att det är en god idé. Använder själv tangentbordet så mycket det bara går. 🙂

  34. Jonathan Gabor
    augusti 17, 2009 @ 9:40 f m

    @Erik – Hej! Givetvis tar vi inte bort ditt inlägg, för att du är kritisk. Så länge man håller sin kritik saklig och konstruktiv, så är den alltid välkommen—hur negativ den är!

    Priset på webbhotellet och telefonsupport utan extra kostnad är två saker som hänger ihop. Anledningen till att andra webbhotell har möjlighet att ha ”gratis” telefonsupport, är för att de har ett högre pris på själva webbhotellet. Man betalar alltså lika mycket för telefonsupport hos dem som man gör hos oss, ifall man skulle köpa till VIP-support. Skillnaden hos oss är dock att här har du möjlighet att själv välja om du vill ha telefonsupport eller inte vilket, många av våra kunder uppskattar.

    @Marianne – Det stämmer att språkbuggen är fixad. Vi beklagar besväret! Jag har noterat ditt önskemål, håller med om att det är en god idé. Använder själv tangentbordet så mycket det bara går. 🙂

  35. Stefan Lindblad
    augusti 18, 2009 @ 8:24 f m

    Hej!
    Att det inte ingår telefonsupport på billigare konto, viist det hade varit kul att få, men jag tycker det fungerar ändå. Det som dock alltid behövs är att support personal inte svarar som till en tekniker som förväntas förstå allt. Utan har en mer pedagogisk inställning. Problemet är att jag tidigare fått 10 supportmail typ som dansar fram och tillbaka, bara för att supportpersonalen tog något för givet. Dessutom inte svarade på frågan, som om de inte hade läst frågan. Å andra sidan har jag upplevt detta med alla webbhotell jag haft genom åren. Ända från tiden när supporten var sama som ägaren, me en telefonsvarare eller någons pappa som svarade och sade: ”han är inte inne, kommer hem senare”. Till större supportavdelningar.

    Så läs frågan, frågorna, och svara pedagogiskt och tydligt, och inte ta för givet, så blir det 2-3 mail istället för 10-15 mail fram och tillbaka.
    🙂

  36. Stefan Lindblad
    augusti 18, 2009 @ 10:24 f m

    Hej!
    Att det inte ingår telefonsupport på billigare konto, viist det hade varit kul att få, men jag tycker det fungerar ändå. Det som dock alltid behövs är att support personal inte svarar som till en tekniker som förväntas förstå allt. Utan har en mer pedagogisk inställning. Problemet är att jag tidigare fått 10 supportmail typ som dansar fram och tillbaka, bara för att supportpersonalen tog något för givet. Dessutom inte svarade på frågan, som om de inte hade läst frågan. Å andra sidan har jag upplevt detta med alla webbhotell jag haft genom åren. Ända från tiden när supporten var sama som ägaren, me en telefonsvarare eller någons pappa som svarade och sade: ”han är inte inne, kommer hem senare”. Till större supportavdelningar.

    Så läs frågan, frågorna, och svara pedagogiskt och tydligt, och inte ta för givet, så blir det 2-3 mail istället för 10-15 mail fram och tillbaka.
    🙂

  37. Stefan Lindblad
    augusti 18, 2009 @ 8:26 f m

    Hej igen!

    Jo, när man loggar ut ur webbmailen, skulle jag vilja komma tillbaka till inloggningssidan igen. Inte som idag med endast en blå sida.

    Stefan

  38. Stefan Lindblad
    augusti 18, 2009 @ 10:26 f m

    Hej igen!

    Jo, när man loggar ut ur webbmailen, skulle jag vilja komma tillbaka till inloggningssidan igen. Inte som idag med endast en blå sida.

    Stefan

  39. Christian
    augusti 18, 2009 @ 10:15 f m

    @Carl-Johan

    Tyvärr dagens sanning… Segare support får man leta efter. Om inte arrogansen, att inte svara när de gör fel. Har väntat i över 13 dagar för att få bli flyttad till php5 server men de lyckas inte och ursäktar med diverse fel. Vid senaste misslyckande slutar de att svara. Trots upprepad fråga vad som händer ? Har slutat att svara sedan den 13 Augusti dvs väntat i 5 dagar på ett svar var för det ytterligare dröjer med flytten SÅ JÄKLA USELT Jag skäms över att ha rekommenderat surftown för så många vänner.

  40. Christian
    augusti 18, 2009 @ 12:15 e m

    @Carl-Johan

    Tyvärr dagens sanning… Segare support får man leta efter. Om inte arrogansen, att inte svara när de gör fel. Har väntat i över 13 dagar för att få bli flyttad till php5 server men de lyckas inte och ursäktar med diverse fel. Vid senaste misslyckande slutar de att svara. Trots upprepad fråga vad som händer ? Har slutat att svara sedan den 13 Augusti dvs väntat i 5 dagar på ett svar var för det ytterligare dröjer med flytten SÅ JÄKLA USELT Jag skäms över att ha rekommenderat surftown för så många vänner.

  41. Jonathan Gabor
    augusti 18, 2009 @ 10:58 f m

    @Christian – En tekniker har satts på ärendet, och det arbetas på det. Jag beklagar hemskt för att ni inte fått någon form av uppdatering av vad som händer från vår sida, det borde ni ha fått. Men jag försäkrar dig om att vi arbetar på det.

  42. Jonathan Gabor
    augusti 18, 2009 @ 12:58 e m

    @Christian – En tekniker har satts på ärendet, och det arbetas på det. Jag beklagar hemskt för att ni inte fått någon form av uppdatering av vad som händer från vår sida, det borde ni ha fått. Men jag försäkrar dig om att vi arbetar på det.

  43. Kalle
    augusti 18, 2009 @ 1:29 e m

    Efter förändringarna på sajten går det inte längre att redigera text som html tillfredsställande i squirellmail. Detta för att verktygsfälten ryms inte i hela rutan. Jag kan alltså inte ändra storlek på texten som jag kunnat göra förut. Gör något eller guida mig rätt!

  44. Kalle
    augusti 18, 2009 @ 3:29 e m

    Efter förändringarna på sajten går det inte längre att redigera text som html tillfredsställande i squirellmail. Detta för att verktygsfälten ryms inte i hela rutan. Jag kan alltså inte ändra storlek på texten som jag kunnat göra förut. Gör något eller guida mig rätt!

  45. Linus
    augusti 18, 2009 @ 1:47 e m

    Jonathan,

    varför svarar du inte på mitt inlägg angående Safe mode Off?

  46. Linus
    augusti 18, 2009 @ 3:47 e m

    Jonathan,

    varför svarar du inte på mitt inlägg angående Safe mode Off?

  47. Jonathan Gabor
    augusti 18, 2009 @ 1:58 e m

    @Linus – Oj, missade visst din kommentar! Ursäkta!

    Faktiskt så kör vi näst intill samma serverinställningar som vi gör på våra webbhotell. Men samtidigt så delar vår hemsida inte server med andra kunder, och vi har därför större möjligheter för konfiguration – precis som ni hade haft ifall ni hade haft en dedikerad server.

    Nu menar jag inte att du ska gå och köpa en dedikerad server, då det kostar rätt mycket, men som vi skrivit om tidigare på bloggen så planerar vi att lansera VPS:er inom en snar framtid. Detta kommer då ge er möjlighet för safe mode off med mera. Safe mode off på webbhotellen ligger fortfarande lite längre fram i tiden, men vi arbetar givetvis på det. Det är tyvärr inte bara att stänga av det, då vår plattform kräver det för tillfället av säkerhetsskäl.

  48. Jonathan Gabor
    augusti 18, 2009 @ 3:58 e m

    @Linus – Oj, missade visst din kommentar! Ursäkta!

    Faktiskt så kör vi näst intill samma serverinställningar som vi gör på våra webbhotell. Men samtidigt så delar vår hemsida inte server med andra kunder, och vi har därför större möjligheter för konfiguration – precis som ni hade haft ifall ni hade haft en dedikerad server.

    Nu menar jag inte att du ska gå och köpa en dedikerad server, då det kostar rätt mycket, men som vi skrivit om tidigare på bloggen så planerar vi att lansera VPS:er inom en snar framtid. Detta kommer då ge er möjlighet för safe mode off med mera. Safe mode off på webbhotellen ligger fortfarande lite längre fram i tiden, men vi arbetar givetvis på det. Det är tyvärr inte bara att stänga av det, då vår plattform kräver det för tillfället av säkerhetsskäl.

  49. Jonathan Gabor
    augusti 18, 2009 @ 2:00 e m

    @Kalle – Märkligt, då ingenting på vår sajt har med Squirrelmail att göra, det är två helt separata system. Kontakta supporten så får de undersöka det, och rätta till felet.

  50. Jonathan Gabor
    augusti 18, 2009 @ 4:00 e m

    @Kalle – Märkligt, då ingenting på vår sajt har med Squirrelmail att göra, det är två helt separata system. Kontakta supporten så får de undersöka det, och rätta till felet.

1 2