Tidslinje på händelseförloppet efter översvämningen (infografik)

Surftowns serverhall har en mängd övervakningssystem, som övervakar olika faror som kan uppstå – bland annat brand, fukt, vatten, inbrott och andra tekniska avbrott. Alla delar av vår övervakningar är knutna till övervakningssystemet SysOrb, som larmar jourtelefonen så snart det uppstår ett problem. Det första alarmet trillade in lördag kväll – det var fuktalarmet, som blev startskottet för en hektisk vecka…

(Klicka på bilden för en större version.)

Timeline of the flood that hit Surftown

Länk till version i enorm upplösning, 2049px × 12374px (ca. 8.2 MB)

17 Comments

  1. Per
    juli 17, 2011 @ 7:38 f m

    0% OK hos mig fortfarande. Jag hade mina mail några dagar på mitt konto. Nu är alla brevlådor rensade igen. Så, please, skriv inte ännu en gång till att allt är 100% OK. För mig är det inte OK, jag är återigen orolig att alla mina mail är borta för alltid. Snyggt litet tidschema ni gjort, men fixa problemet nu!

  2. Per
    juli 17, 2011 @ 9:38 f m

    0% OK och ni hänvisar till en mailadress som jag skall felanmäla mina saknade mail på. Där får jag ett autosvar tillbaka att denna mailboxen nu är stängd.

  3. Kund
    juli 17, 2011 @ 10:11 f m

    Hej

    Det har nu gått 10 dagar sedan vårt företag fick in nya mail i inbox, vad är det som händer? Enl. grafiken ovan är allt nu 100% online och får dessutom bara autosvar från mailen för felanmälan.

  4. Lasse
    juli 18, 2011 @ 10:38 f m

    Fortfarande så går det inte att gå in och ändra på sidan

  5. Alfred
    juli 18, 2011 @ 12:56 e m

    Undrar också om alla försvunna mail. När kommer de tillbaka? Har varit trogen kund sedan 2005.

  6. Carl
    juli 20, 2011 @ 8:46 f m

    Väntar fortfarande på att min sida ska komma online igen! Vad händer?! Tagit helt sjukt lång tid nu!

  7. Alfred
    juli 20, 2011 @ 10:09 f m

    Vad händer Surftown? Mail är fortfarande borta, det går inte att få tag på er på något sätt. Har försökt att maila er från andra mailadresser, lämnat meddelande här, på er twitter, ringt osv osv.
    Ni kan väl i alla fall tipsa här hur i h-e man får tag på er? 

  8. Jonathan Gabor
    juli 20, 2011 @ 10:15 f m

    Ja, det stämmer. Vi ändrade proceduren, för att vi lättare ska kunna ge er snabbare och effektivare support. Det var allt för många kunder som endast mejlade ”Jag saknar mejl” utan att bifoga de uppgifter vi bad om (t.ex. användarnamn och domän) vilket gjorde att hanteringstiden blev väldigt lång och en massa kunder fick vänta ännu längre på svar.

    Vi ändrade proceduren till att istället ber att kontakta supporten och kategorisera ert ärende. På det viset vet vi direkt vem det berör och vilka servrar ni ligger på, och slipper ”ping-ponga” fram och tillbaks flera gånger innan vi kan påbörja att återställa era saknade mejl.

  9. Jonathan Gabor
    juli 20, 2011 @ 10:16 f m

    Det kan uppstå kortare driftstörningar, där det möjligtvis kan se ut som om du saknar mejl men trots det inte gör det. Jag kan försäkra dig om att vi har inte förlorat någon data, varken mejl eller filer, på grund av översvämningen. Kontakta supporten om du fortfarande saknar dina mejl, så undersöker de.

  10. Jonathan Gabor
    juli 20, 2011 @ 10:18 f m

    Det stämmer att du får ett autosvar. Men i autosvaret så finner du information om varför den är stängd och att vi ändrat proceduren för hur vi hanterar denna typ av ärenden; för helt enkelt kunna hantera ärendet snabbare.

    Som jag skrev till Per i kommentaren ovan, så blev hanteringstiden helt ohållbar eftersom vi ofta inte hade den information vi behövde för att kunna lösa ärendet. Så vi bad er istället att kontakta oss via supporten, så att vi direkt ser vilket konto det gäller. Det förkortade hanteringstiden avsevärt, och var alltså för ert eget bästa.

  11. Jonathan Gabor
    juli 20, 2011 @ 10:19 f m

    Om du fortfarande saknar mejl, så ber jag dig vänligen att kontakta supporten. Vi har ingen möjlighet att hantera denna typ av ärenden här på bloggen.

    Kom ihåg att kategorisera ditt ärende med ”E-post -> Felanmälan -> Återställning” så får du svar så snabbt som möjligt.

  12. Jonathan Gabor
    juli 20, 2011 @ 10:21 f m

    Det är tyvärr längre svarstider än normalt hos supporten, men vi skyndar så gott vi kan. Så har du inte fått svar på ditt supportärende, så är det för att vi helt enkelt inte hunnit än. Men du kommer få svar så snart som möjligt!

  13. Jonathan Gabor
    juli 20, 2011 @ 10:21 f m

    Jag vet tyvärr inte vilken din sida är, så jag kan inte hjälpa dig. Jag rekommenderar dig istället att kontakta supporten, så de kan hjälpa dig.

  14. Alfred
    juli 24, 2011 @ 4:53 e m

    Fyra dagar senare: Inget svar, inga mail, ingenting. Ni lär älska era kunder. Hur menar ni då?

  15. Alfred
    juli 25, 2011 @ 8:19 e m

    Sex dagar senare: Fortfarande inte ett ljud. Jag bara konstaterar detta faktum. Inte ett ljud.

  16. Axel Andersson
    juli 26, 2011 @ 10:23 e m

    Det roligaste av allt måtse ju vara att ni heter SURF-town…

  17. Översvämningen i Köpenhamn händelseförlopp (infografik) | Hostad.se
    augusti 8, 2011 @ 11:29 e m

    […] har nu publicerat en bild över händelseförloppet på sin blogg. Surftowns serverhall har en mängd övervakningssystem, som övervakar olika faror som kan uppstå […]