Surftown testar ny Webmail

Då många av er har under en längre period upplevt problem med vår nuvarande leverantör av Webmailen, har vi beslutat oss att testa ett annat alternativ. Den nya Webmailen är tillgänglig via adressen https://webmail-test.surftown.com och jag ser gärna att ni testar den.

Jag tar mer än gärna emot feedback från er om den nya Webmailen, inklusive problemen gällande specialtecken (Å, Ä, och Ö) och generella inställningar. Skriv en kommentar på detta inlägg eller sänd mig ett mail på jga@surftown.com med er feedback.

69 Comments

1 2
  1. canvas.nu
    januari 28, 2008 @ 4:27 e m

    Hej!

    Jag tycker det är riktigt bra att ni tar en titt på en ny webmailservice. Rent generellt gillar jag den moderna som ni har idag, den som påminner lite om en vanlig pop3 mail, som en Thunderbird/outlook. Dock har den varit långsam att öppna. Grafiken eller vad det nu är, verkar göra sidan alldeles för långsam. Om ni byter hoppas jag dock att behåller denna ”pop3 mail, – Thunderbird/outlook varient”, och till detta låter oss kunder få ha även denna nya squirremail. Det är kul att squirremail som ni valt att använda är mer upphottad och erbjuder mer funktioner och mer grafiskt tilltalande, och dessutom mer användarvänlig.

    Det enda är att själva grafiken, det vill säga ramen som ligger mitt i skärmen, ovanför själva inboxen etc. beroende på vilken sida jag går in på, hoppar i radbrytningen så att säga. Det verkar som att den ramen är gjord som två gifbilder?

    Hälsningar
    Stefan

  2. canvas.nu
    januari 28, 2008 @ 5:27 e m

    Hej!

    Jag tycker det är riktigt bra att ni tar en titt på en ny webmailservice. Rent generellt gillar jag den moderna som ni har idag, den som påminner lite om en vanlig pop3 mail, som en Thunderbird/outlook. Dock har den varit långsam att öppna. Grafiken eller vad det nu är, verkar göra sidan alldeles för långsam. Om ni byter hoppas jag dock att behåller denna ”pop3 mail, – Thunderbird/outlook varient”, och till detta låter oss kunder få ha även denna nya squirremail. Det är kul att squirremail som ni valt att använda är mer upphottad och erbjuder mer funktioner och mer grafiskt tilltalande, och dessutom mer användarvänlig.

    Det enda är att själva grafiken, det vill säga ramen som ligger mitt i skärmen, ovanför själva inboxen etc. beroende på vilken sida jag går in på, hoppar i radbrytningen så att säga. Det verkar som att den ramen är gjord som två gifbilder?

    Hälsningar
    Stefan

  3. Jonathan Gabor
    januari 29, 2008 @ 7:02 f m

    Hej Stefan!

    Den nya webmail-klienten har stöd för ”themes”, dvs olika utseenden. Jag tror till och med att användaren själv kan skapa sitt eget theme. Fast frågan är ifall vi kommer tillåta det eller inte, för att minimera risken att någonting går galet, både funktionsmässigt och säkerhetsmässigt.

    Men det finns redan nu en rad olika themes som ni kan testa, och se om de passar. Vem vet, vi kanske lägger till ännu fler i framtiden? 🙂

  4. Jonathan Gabor
    januari 29, 2008 @ 8:02 f m

    Hej Stefan!

    Den nya webmail-klienten har stöd för ”themes”, dvs olika utseenden. Jag tror till och med att användaren själv kan skapa sitt eget theme. Fast frågan är ifall vi kommer tillåta det eller inte, för att minimera risken att någonting går galet, både funktionsmässigt och säkerhetsmässigt.

    Men det finns redan nu en rad olika themes som ni kan testa, och se om de passar. Vem vet, vi kanske lägger till ännu fler i framtiden? 🙂

  5. Maestro
    februari 5, 2008 @ 11:56 e m

    Mycket fin och bra! Den tar vi!

  6. Maestro
    februari 6, 2008 @ 12:56 f m

    Mycket fin och bra! Den tar vi!

  7. Jonathan Gabor
    februari 7, 2008 @ 10:01 f m

    Maestro, trevligt att höra att du gillar den. 🙂 Jag kan inte annat än att hålla med, och än så länge så ser de första testerna bra ut. Så det verkar luta mot att vi kommer köra på denna webbmail-klient inom en snar framtid.

  8. Jonathan Gabor
    februari 7, 2008 @ 9:01 f m

    Maestro, trevligt att höra att du gillar den. 🙂 Jag kan inte annat än att hålla med, och än så länge så ser de första testerna bra ut. Så det verkar luta mot att vi kommer köra på denna webbmail-klient inom en snar framtid.

  9. Lars-Åke
    februari 7, 2008 @ 9:48 f m

    Japp den var snygg.

    Options – Display Preferences
    Valde Svenska
    Logga ut
    Logga in igen
    Fortfarande på Engelska?
    Men det står Swedish fortfarande.
    Ligger inte språkfilerna med?

  10. Lars-Åke
    februari 7, 2008 @ 10:48 f m

    Japp den var snygg.

    Options – Display Preferences
    Valde Svenska
    Logga ut
    Logga in igen
    Fortfarande på Engelska?
    Men det står Swedish fortfarande.
    Ligger inte språkfilerna med?

  11. Jonathan Gabor
    februari 7, 2008 @ 10:06 f m

    Lars-Åke, det stämmer bra det. Stödet för andra språk har ej åtgärdats ännu, men kommer att fixas när webbmail-klienten väl lanseras skarpt.

  12. Jonathan Gabor
    februari 7, 2008 @ 11:06 f m

    Lars-Åke, det stämmer bra det. Stödet för andra språk har ej åtgärdats ännu, men kommer att fixas när webbmail-klienten väl lanseras skarpt.

  13. aliasant
    februari 7, 2008 @ 8:56 e m

    Försöker testa men när jag loggar in får jag detta fel om och om igen.

    ERROR:
    ERROR: Connection dropped by IMAP server.

  14. aliasant
    februari 7, 2008 @ 7:56 e m

    Försöker testa men när jag loggar in får jag detta fel om och om igen.

    ERROR:
    ERROR: Connection dropped by IMAP server.

  15. Jonathan Gabor
    februari 8, 2008 @ 8:13 f m

    aliasant, IMAP har krånglat en del för någon mailserver, men det ska vara löst nu, så pröva igen.

  16. Jonathan Gabor
    februari 8, 2008 @ 9:13 f m

    aliasant, IMAP har krånglat en del för någon mailserver, men det ska vara löst nu, så pröva igen.

  17. manne
    februari 8, 2008 @ 11:18 f m

    Jag gillar den nya webmailen. Riktigt snygg.
    Dock så fungerar den inte så bra än, får 8 av 10 gånger; ERROR: Connection dropped by IMAP server.
    Den gamla vanliga webmailen tycker jag har fungerat väldigt dåligt dom senaste 2 veckorna.. Ofta att man kommer till en ny inloggnings sida när man loggar in. Så jag önskar att den kunde fungera tillfredsställande, (vilket den inte gör), tills den nya lanseras.

  18. manne
    februari 8, 2008 @ 12:18 e m

    Jag gillar den nya webmailen. Riktigt snygg.
    Dock så fungerar den inte så bra än, får 8 av 10 gånger; ERROR: Connection dropped by IMAP server.
    Den gamla vanliga webmailen tycker jag har fungerat väldigt dåligt dom senaste 2 veckorna.. Ofta att man kommer till en ny inloggnings sida när man loggar in. Så jag önskar att den kunde fungera tillfredsställande, (vilket den inte gör), tills den nya lanseras.

  19. Jonathan Gabor
    februari 8, 2008 @ 1:51 e m

    manne,
    Som jag tidigare nämnde, så har vi haft krångel med en av våra mailservers. Det skrevs även om detta i vårt forum och på driftinfo-sidan.

    Men som sagt, det ska nu vara åtgärdat, och ni bör alltså inte mötas av samma felmeddelande längre. Detta inkluderar både den nuvarande klienten och test-klienten.

  20. Jonathan Gabor
    februari 8, 2008 @ 2:51 e m

    manne,
    Som jag tidigare nämnde, så har vi haft krångel med en av våra mailservers. Det skrevs även om detta i vårt forum och på driftinfo-sidan.

    Men som sagt, det ska nu vara åtgärdat, och ni bör alltså inte mötas av samma felmeddelande längre. Detta inkluderar både den nuvarande klienten och test-klienten.

  21. manne
    februari 8, 2008 @ 2:26 e m

    Jo, att det varit fel på mailservers har jag allt läst. Det jag ville påpeka var att jag (och kanske flera?) får fortfarande samma felmeddelande när jag försöker logga in på nya webmailen och på den nuvarande webmailen kommer jag bara till en ny inloggningsruta. Försökte senast nu kl. 15.20 idag.
    Så i min mening känns det inte riktigt åtgärdat.

  22. manne
    februari 8, 2008 @ 3:26 e m

    Jo, att det varit fel på mailservers har jag allt läst. Det jag ville påpeka var att jag (och kanske flera?) får fortfarande samma felmeddelande när jag försöker logga in på nya webmailen och på den nuvarande webmailen kommer jag bara till en ny inloggningsruta. Försökte senast nu kl. 15.20 idag.
    Så i min mening känns det inte riktigt åtgärdat.

  23. metteottosson
    februari 11, 2008 @ 10:52 f m

    Hej!

    Min webmail har som många andras inte fungerat tillfresdsställande på flera veckor. Nu har jag inte kunnat komma in på den överhuvudtaget sedan i lördags! Detta gäller både den vanliga och den nya. Precis som ovanstående skribent får jag bara felmeddelande, konstant, eller en ny inloggniongssida. På Driftsinfo står det att företagskunder kan ha problem (har stått sedan i lördags) men jag är inte företagskund. Vad händer och när är det fixat? Jag arbetar med hjälp av min webmail och det fungerar inte att det håller på så här! Varför blir det fel hela tiden? Är det samma fel som uppstår eller är det nya varje gång?

    Hälsningar Mette Ottosson

  24. metteottosson
    februari 11, 2008 @ 11:52 f m

    Hej!

    Min webmail har som många andras inte fungerat tillfresdsställande på flera veckor. Nu har jag inte kunnat komma in på den överhuvudtaget sedan i lördags! Detta gäller både den vanliga och den nya. Precis som ovanstående skribent får jag bara felmeddelande, konstant, eller en ny inloggniongssida. På Driftsinfo står det att företagskunder kan ha problem (har stått sedan i lördags) men jag är inte företagskund. Vad händer och när är det fixat? Jag arbetar med hjälp av min webmail och det fungerar inte att det håller på så här! Varför blir det fel hela tiden? Är det samma fel som uppstår eller är det nya varje gång?

    Hälsningar Mette Ottosson

  25. Jonathan Gabor
    februari 11, 2008 @ 11:05 f m

    metteottosson,
    Driftstörningarna på mail1 beror på flera olika orsaker. Rent tekniskt vet jag exakt inte vad det är, men teknikerna jobbar för fullt på att lösa problemen. Som tidigare nämnt, försökte vi lösa det genom att uppgradera mailserverns hårdvara, vilket löste problemen något, men inte fullt ut. Så vi jobbar för fullt på en långsiktig lösning, så att problemen inte ska uppstå igen i framtiden. Vi beklagar oerhört för den långa perioden av driftstörningar.

  26. Jonathan Gabor
    februari 11, 2008 @ 12:05 e m

    metteottosson,
    Driftstörningarna på mail1 beror på flera olika orsaker. Rent tekniskt vet jag exakt inte vad det är, men teknikerna jobbar för fullt på att lösa problemen. Som tidigare nämnt, försökte vi lösa det genom att uppgradera mailserverns hårdvara, vilket löste problemen något, men inte fullt ut. Så vi jobbar för fullt på en långsiktig lösning, så att problemen inte ska uppstå igen i framtiden. Vi beklagar oerhört för den långa perioden av driftstörningar.

  27. metteottosson
    februari 11, 2008 @ 11:44 f m

    Hej Jonathan!

    Vad handlar det om för tidsperiod? Timmar, dagar, veckor?

    Mette

  28. metteottosson
    februari 11, 2008 @ 12:44 e m

    Hej Jonathan!

    Vad handlar det om för tidsperiod? Timmar, dagar, veckor?

    Mette

  29. Jonathan Gabor
    februari 11, 2008 @ 11:49 f m

    Hej Mette,

    I dagsläget vågar jag inte svara på det. Det sker så mycket hela tiden, att jag inte riktigt hinner hålla mig uppdaterad kring detta, så vad jag hade berättat för er nu hade kunnat förändras inom en timme. Min förhoppning är såklart inom några timmar, och jag tror verkligen inte på veckor.

    Men jag kommer berätta mer så snart som jag har pålitlig information att dela med mig av.

  30. Jonathan Gabor
    februari 11, 2008 @ 12:49 e m

    Hej Mette,

    I dagsläget vågar jag inte svara på det. Det sker så mycket hela tiden, att jag inte riktigt hinner hålla mig uppdaterad kring detta, så vad jag hade berättat för er nu hade kunnat förändras inom en timme. Min förhoppning är såklart inom några timmar, och jag tror verkligen inte på veckor.

    Men jag kommer berätta mer så snart som jag har pålitlig information att dela med mig av.

  31. matsgardstad
    februari 11, 2008 @ 9:11 e m

    Jag väntade i det längsta med att stämma in i klagokören men nu är måttet rågat.
    Gör klart för oss vad ni har för målsättning med support och drift , och visa om ni gör skillnad på olika kundgrupper.

    Även för oss ”vanliga” icke-företagskunder är ett driftsstopp på över 14 dagar oacceptabelt!

    Jag värdesatter högt att ha en mailadress med mitt eget efternamn i domän-delen, och jag önskar att Surftown fortfarande kan bistå mig med det. Om inte så är det dags att flytta, trots att det skulle åsamka mig en hel del besvär.

    Jag kräver att ni tar reda på vilken mailserver som fungerar hos er och sedan flyttar alla de som har problem till denna server. Om det innebär att ni flyttar alla som ligger på den ökända mail1 så får det vara så.

    Två veckor där man kommer åt mailen ungefär varannan var tredje dag och då med hjärtat i halsgropen är INTE BRA!

  32. matsgardstad
    februari 11, 2008 @ 10:11 e m

    Jag väntade i det längsta med att stämma in i klagokören men nu är måttet rågat.
    Gör klart för oss vad ni har för målsättning med support och drift , och visa om ni gör skillnad på olika kundgrupper.

    Även för oss ”vanliga” icke-företagskunder är ett driftsstopp på över 14 dagar oacceptabelt!

    Jag värdesatter högt att ha en mailadress med mitt eget efternamn i domän-delen, och jag önskar att Surftown fortfarande kan bistå mig med det. Om inte så är det dags att flytta, trots att det skulle åsamka mig en hel del besvär.

    Jag kräver att ni tar reda på vilken mailserver som fungerar hos er och sedan flyttar alla de som har problem till denna server. Om det innebär att ni flyttar alla som ligger på den ökända mail1 så får det vara så.

    Två veckor där man kommer åt mailen ungefär varannan var tredje dag och då med hjärtat i halsgropen är INTE BRA!

  33. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 7:41 f m

    Hej igen!

    Hur går det? Vad är det som är fel egentligen? Går det inte att flytta över alla från den felande servern till en ny? Ni har väl ändå backuper konstant så att inget försvinner…?

    Bästa hälsningar Mette Ottosson

  34. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 8:41 f m

    Hej igen!

    Hur går det? Vad är det som är fel egentligen? Går det inte att flytta över alla från den felande servern till en ny? Ni har väl ändå backuper konstant så att inget försvinner…?

    Bästa hälsningar Mette Ottosson

  35. Jonathan Gabor
    februari 12, 2008 @ 8:30 f m

    matsgardstad,
    Självklart är det inte acceptabelt med kontinuerliga driftstörningar under en så pass lång tidsperiod. Oavsett vilken sorts kund man är. Denna driftstörningar gäller endast mail1, och resten av våra tjänster och servers rullar på fint. Så någon skillnad i vår målsättning gällande drift och support tycker jag inte vi behöver göra. Dock kommer vi jobba med våra rutiner kring driftstopp, för att effektivisera och förhindra att liknande situationer inte uppstår igen.

    Att flytta alla på mail1 till andra mailservers hade inte hjälpt särskilt mycket. Kortsiktigt så hade det fungerat acceptabelt, men i det långa loppet hade dessa mailservers blivit överbelastade till den gräns att vi hade haft driftstopp på samtliga mailservers.

    Angående en mailadress med ert egna efternamn i domän-delen, så finns det ingenting hos oss som hindrar er från att ha detta. Men det förutsätter att ni äger ett domännamn som innehåller ert efternamn. Om ni t.ex. hade hetat Ola Svensson, och ni vill ha ola@svensson.se, så måste ni först köpa domännamnet ”svensson.se”. Och är det inte ledigt, och ägs av någon annan, så kan ni omöjligen ha en mailadress med ert efternamn i domändelen. (Ni kan ju givetvis kontakta ägaren av domännamnet, och fråga ifall ni kan få skapa en mailadress på deras domännamn, som ni sedan vidarebefordrar till er ”vanliga” mailadress, men det är en lösning ni personligen får ordna.)

    metteottosson,
    Som tidigare nämnt, så kan vi inte flytta alla mailkonton till andra mailservers, då detta hade påverkat driften av dessa mailservers negativt. Men självklart har vi backups på allting.

    Så snart jag har nyheter kring denna driftstörning, kommer jag att uppdatera er med mer information.

  36. Jonathan Gabor
    februari 12, 2008 @ 9:30 f m

    matsgardstad,
    Självklart är det inte acceptabelt med kontinuerliga driftstörningar under en så pass lång tidsperiod. Oavsett vilken sorts kund man är. Denna driftstörningar gäller endast mail1, och resten av våra tjänster och servers rullar på fint. Så någon skillnad i vår målsättning gällande drift och support tycker jag inte vi behöver göra. Dock kommer vi jobba med våra rutiner kring driftstopp, för att effektivisera och förhindra att liknande situationer inte uppstår igen.

    Att flytta alla på mail1 till andra mailservers hade inte hjälpt särskilt mycket. Kortsiktigt så hade det fungerat acceptabelt, men i det långa loppet hade dessa mailservers blivit överbelastade till den gräns att vi hade haft driftstopp på samtliga mailservers.

    Angående en mailadress med ert egna efternamn i domän-delen, så finns det ingenting hos oss som hindrar er från att ha detta. Men det förutsätter att ni äger ett domännamn som innehåller ert efternamn. Om ni t.ex. hade hetat Ola Svensson, och ni vill ha ola@svensson.se, så måste ni först köpa domännamnet ”svensson.se”. Och är det inte ledigt, och ägs av någon annan, så kan ni omöjligen ha en mailadress med ert efternamn i domändelen. (Ni kan ju givetvis kontakta ägaren av domännamnet, och fråga ifall ni kan få skapa en mailadress på deras domännamn, som ni sedan vidarebefordrar till er ”vanliga” mailadress, men det är en lösning ni personligen får ordna.)

    metteottosson,
    Som tidigare nämnt, så kan vi inte flytta alla mailkonton till andra mailservers, då detta hade påverkat driften av dessa mailservers negativt. Men självklart har vi backups på allting.

    Så snart jag har nyheter kring denna driftstörning, kommer jag att uppdatera er med mer information.

  37. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 9:45 f m

    Bäste Jonathan!

    Jag menade att det kanske är dags för en nyinvestering? Den där mail1 har väl gjort sitt, och för allas vår skull hade det varit rena himmelriket att få ligga på en ny. Att flytta till en annan är ingen lösning, det har vi redan begripit. Ni måste väl inse att ni med den tillströmning av nya kunder ni har, behöver utöka???

    Jag har redan bestämt mig för att byta webhotell så snart jag KAN, eftersom man nu inte vågar med tanke på alla eftersläpande mail som rullar in lååångt efter de är skickade (en del över en vecka gamla). Jag håller med matsgardstad om att det är oacceptabelt med dessa driftsstörningar och fullkomligt urusla tillgänglighet, eftersom man precis som han säger har hjärtat i halsgropen varje gång det är något viktigt. Jag har redan gått miste om flera uppdrag för att jag inte fått frågan i tid!

    Matsgardstad: ett tips kan vara att installera Outlook om du har möjlighet, då verkar det fungera lite oftare än att bara försöka kolla via webbmailen där det inte gått att komma in EN ENDA GÅNG sedan i lördags. Kan kanske hjälpa dig lite grann i alla fall…

    Jag ställer mig bakom uppropet och kräver ordentliga svar från er på Surftown. Detta har pågått alldeles för länge nu.

  38. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 10:45 f m

    Bäste Jonathan!

    Jag menade att det kanske är dags för en nyinvestering? Den där mail1 har väl gjort sitt, och för allas vår skull hade det varit rena himmelriket att få ligga på en ny. Att flytta till en annan är ingen lösning, det har vi redan begripit. Ni måste väl inse att ni med den tillströmning av nya kunder ni har, behöver utöka???

    Jag har redan bestämt mig för att byta webhotell så snart jag KAN, eftersom man nu inte vågar med tanke på alla eftersläpande mail som rullar in lååångt efter de är skickade (en del över en vecka gamla). Jag håller med matsgardstad om att det är oacceptabelt med dessa driftsstörningar och fullkomligt urusla tillgänglighet, eftersom man precis som han säger har hjärtat i halsgropen varje gång det är något viktigt. Jag har redan gått miste om flera uppdrag för att jag inte fått frågan i tid!

    Matsgardstad: ett tips kan vara att installera Outlook om du har möjlighet, då verkar det fungera lite oftare än att bara försöka kolla via webbmailen där det inte gått att komma in EN ENDA GÅNG sedan i lördags. Kan kanske hjälpa dig lite grann i alla fall…

    Jag ställer mig bakom uppropet och kräver ordentliga svar från er på Surftown. Detta har pågått alldeles för länge nu.

  39. Jonathan Gabor
    februari 12, 2008 @ 10:07 f m

    metteottosson,
    Vi har gjort en nyinvestering, i form av uppgradering av mailserversn hårdvara. I princip är detta en helt ny server, som är betydligt kraftigare än tidigare. Men problemet ligger inte i hårdvaran, eller att mailservern inte ”orkar”. Så det har inte något att göra med tillströmning av nya kunder eller liknande. Det har inte tillkommit nya kunder på denna server på flera månader, om inte år.

    Men jag förstår helt och hållet den tråkiga situationen ni befinner er i, och jag kan inte annat än be om ursäkt för det inträffade. Vi vill inte på något vis tillåta att dessa driftstörningar uppstår, men nu har de tyvärr gjort det, och vi jobbar så snabbt vi kan med att åtgärda det och samtidigt finna en långsiktig lösning på problemet.

  40. Jonathan Gabor
    februari 12, 2008 @ 11:07 f m

    metteottosson,
    Vi har gjort en nyinvestering, i form av uppgradering av mailserversn hårdvara. I princip är detta en helt ny server, som är betydligt kraftigare än tidigare. Men problemet ligger inte i hårdvaran, eller att mailservern inte ”orkar”. Så det har inte något att göra med tillströmning av nya kunder eller liknande. Det har inte tillkommit nya kunder på denna server på flera månader, om inte år.

    Men jag förstår helt och hållet den tråkiga situationen ni befinner er i, och jag kan inte annat än be om ursäkt för det inträffade. Vi vill inte på något vis tillåta att dessa driftstörningar uppstår, men nu har de tyvärr gjort det, och vi jobbar så snabbt vi kan med att åtgärda det och samtidigt finna en långsiktig lösning på problemet.

  41. thommy
    februari 12, 2008 @ 10:21 f m

    Jonathan,
    Jag måste få späda på dessa negativa vibbar som vi är många som känner efter våra stora mailproblem. Jag känner att jag har varit utan min mail i drygt 2 veckor. Via Outlook har jag nån enstaka gång lyckats se mina IMAP mail, oftast inte. Web fungerar överhuvudtaget inte alls…länkas tille en annan sida där det inte hellre går att loggga in. Tips från er support var att spara mailen via imap och sen kopiera dessa till lokalt på datorn och därefter deaktivera/aktivera för att hamna på ny hårdvara. Det fungerar ej pga jag inte kan få hem mina mail överhuvudtaget.
    Ni måste omedelbart flytta oss till en fungerande miljö.
    Negativa rykten om Surftown sprider sig snabbt……ringar på vattnet som i alla vet…och att återskapa dett förtroende igen kan ta år…..
    Mvh //thommy

  42. thommy
    februari 12, 2008 @ 11:21 f m

    Jonathan,
    Jag måste få späda på dessa negativa vibbar som vi är många som känner efter våra stora mailproblem. Jag känner att jag har varit utan min mail i drygt 2 veckor. Via Outlook har jag nån enstaka gång lyckats se mina IMAP mail, oftast inte. Web fungerar överhuvudtaget inte alls…länkas tille en annan sida där det inte hellre går att loggga in. Tips från er support var att spara mailen via imap och sen kopiera dessa till lokalt på datorn och därefter deaktivera/aktivera för att hamna på ny hårdvara. Det fungerar ej pga jag inte kan få hem mina mail överhuvudtaget.
    Ni måste omedelbart flytta oss till en fungerande miljö.
    Negativa rykten om Surftown sprider sig snabbt……ringar på vattnet som i alla vet…och att återskapa dett förtroende igen kan ta år…..
    Mvh //thommy

  43. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 10:43 f m

    Hej igen!

    Tog det för givet eftersom det var det som stod som anledning på Driftsinfo ett tag. Om det inte är överbelastning och inte hårdvaran, vad är det då? På vilket sätt åtgärdar ni och vilken är den långsiktiga lösningen? Tacksam för specifika svar.

    Bästa hälsn Mette

  44. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 11:43 f m

    Hej igen!

    Tog det för givet eftersom det var det som stod som anledning på Driftsinfo ett tag. Om det inte är överbelastning och inte hårdvaran, vad är det då? På vilket sätt åtgärdar ni och vilken är den långsiktiga lösningen? Tacksam för specifika svar.

    Bästa hälsn Mette

  45. Jonathan Gabor
    februari 12, 2008 @ 11:35 f m

    Mette,
    För tillfället är jag inte särskilt insatt i arbetet som teknikerna utför på mail1, och jag kan därför inte ge särskilt specifika svar.

    För detta beklagar jag, och jag kommer försöka ta reda på så mycket som bara är möjligt, och informera om er om detta så snart som möjligt.

  46. Jonathan Gabor
    februari 12, 2008 @ 12:35 e m

    Mette,
    För tillfället är jag inte särskilt insatt i arbetet som teknikerna utför på mail1, och jag kan därför inte ge särskilt specifika svar.

    För detta beklagar jag, och jag kommer försöka ta reda på så mycket som bara är möjligt, och informera om er om detta så snart som möjligt.

  47. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 12:54 e m

    Tack, det låter bra och det ser jag fram emot!

    Hälsn Mette

  48. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 1:54 e m

    Tack, det låter bra och det ser jag fram emot!

    Hälsn Mette

  49. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 2:20 e m

    Hur går det? Sekunderna tickar iväg, så även minutrar och timmar och dagar – vad tycker du, ska jag försöka uppskatta hur mycket jag förlorar ekonomiskt på att inte kunna läsa och svara på mina kundmail? Ska jag skicka en faktura till dig sen kanske? Eller till Sverker Olofsson? Eller konsumentverket? Eller varför inte rent av polisen? Börjar allt mer likna bedrägeri, den här verksamheten. Se till att fixa det, bara! Om era tekniker som ni skriver ”jobbar för fullt” på detta borde du faktiskt ge dem sparken och anställa nya, de har ju jobbat för fullt i veckovis nu utan resultat! Varje gång man ska kolla mailen laddar man för att inte bli arg, men eftersom det är regel snarare än undantag att det inte går att komma in funkar det ju inte längre och man blir skutförbannad!!! Jag har inte kommit åt webmailen sedan förra veckan, ÖVERHUVUDTAGET!!! Skärp er! Svara oss NU på när detta kommer att vara fixat!!!

  50. metteottosson
    februari 12, 2008 @ 3:20 e m

    Hur går det? Sekunderna tickar iväg, så även minutrar och timmar och dagar – vad tycker du, ska jag försöka uppskatta hur mycket jag förlorar ekonomiskt på att inte kunna läsa och svara på mina kundmail? Ska jag skicka en faktura till dig sen kanske? Eller till Sverker Olofsson? Eller konsumentverket? Eller varför inte rent av polisen? Börjar allt mer likna bedrägeri, den här verksamheten. Se till att fixa det, bara! Om era tekniker som ni skriver ”jobbar för fullt” på detta borde du faktiskt ge dem sparken och anställa nya, de har ju jobbat för fullt i veckovis nu utan resultat! Varje gång man ska kolla mailen laddar man för att inte bli arg, men eftersom det är regel snarare än undantag att det inte går att komma in funkar det ju inte längre och man blir skutförbannad!!! Jag har inte kommit åt webmailen sedan förra veckan, ÖVERHUVUDTAGET!!! Skärp er! Svara oss NU på när detta kommer att vara fixat!!!

1 2