Stor uppgradering genomförd

En hektisk helg är över, och detsamma gäller för vår stora uppgradering. Stämningen här kan närmast beskrivas som en suck av lättnad över hur pass smärtfritt det hela gick.

Vi försökte vara så kommunikativa som möjligt under uppgraderingen, och det ser ut som om vi lyckades – det har trots allt varit relativt lugnt på supportavdelningen. Både vår driftstatus, bloggen och en informationssida med nästan realtids-information användes, och dessutom pushade min kollega ut status-meddelanden via Twitter.

Efter att uppgraderingen har det trillat in en del frågor gällande nytt utseende och nya funktioner. Och jag kan förstå det inte ser ut som om det finns mycket nytt under solen, eftersom det rör sig om många men små skillnader.

Gällande utseendet, var det min uppfattning att vi var tvungna att byta till ett nytt utseendet. Så var dock inte fallet, och vi har därför valt att bibehålla det nuvarande utseendet/temat för att matcha våra många supportartiklar.

Gällande nya funktioner, så har den nya versionen av hosting-plattformen gett oss flera möjligheter för att erbjuda nya funktioner. Dock beklagar jag att jag inte varit helt tydlig gällande tidsplanen för när vi kommer lansera dessa nya funktioner, som jag för tillfället gärna håller för mig själv. Vi vill gärna först testa dessa innan de aktiveras i er kontrollpanel.

Men jag lovar att det innan jul kommer en uppföljning med nyheter och mer information. Jag vill gärna även bekräfta att uppgraderingen var ett stort steg närmare lanseringen av våra VPS-produkter. Dessutom så ska hastigheten för kontrollpanelen förbättrats – och det är ni nog inte så ledsna över… 😉

Uppdatering 23:e 27:e december 2009

En uppdatering på blogginlägget gällande ny funktionalitet. Vi är ännu inte färdiga med att testa alla möjligheter, då vi parallelt arbetar med lanseringen av den kommande VPS-tjänsten.

Dock kan jag nämna att det nu finns ett filter för autosvar, så man kan välja vilk adresser som inte ska motta ditt automatiska besked. Dessutom förväntar jag mig att vi någon gång under det kommande året få stöd för .htaccess-lösenordsskydd på Windows-webbhotell samt 2048-bits SSL-kryptering.

129 Comments

1 2 3
  1. Jonathan Gabor
    december 27, 2009 @ 3:03 f m

    @Johan & @Andreas Kviby: Blogginlägget har nu uppdaterats med mer information. Uppdatering gjordes faktiskt redan den 23:e, men jag glömde tyvärr att klicka på publicerings-knappen innan jag försvann för lite julledighet… Ber om ursäkt för det.

  2. Jonathan Gabor
    december 27, 2009 @ 4:03 f m

    @Johan & @Andreas Kviby: Blogginlägget har nu uppdaterats med mer information. Uppdatering gjordes faktiskt redan den 23:e, men jag glömde tyvärr att klicka på publicerings-knappen innan jag försvann för lite julledighet… Ber om ursäkt för det.

  3. Andreas Kviby
    december 27, 2009 @ 9:18 f m

    Hej Jonathan
    Bättre sent än aldrig men detta var väl ingen ”mer information”. Information om filter för autosvar? Nej jag håller med tidigare skribent, nu är det antingen skärpning som gäller eller så kommer ni drabbas av avhopp till fördel för Binero med flera som uppenbarligen fokuserat på det de är bra på och lyckats riktigt bra år efter år.

    Sluta flamsa nu och se till att vi får se vad som kommer, när det kommer och håll tidslinjen. Det måste vi alla göra i våra liv, det borde ni också göra.

  4. Andreas Kviby
    december 27, 2009 @ 10:18 f m

    Hej Jonathan
    Bättre sent än aldrig men detta var väl ingen ”mer information”. Information om filter för autosvar? Nej jag håller med tidigare skribent, nu är det antingen skärpning som gäller eller så kommer ni drabbas av avhopp till fördel för Binero med flera som uppenbarligen fokuserat på det de är bra på och lyckats riktigt bra år efter år.

    Sluta flamsa nu och se till att vi får se vad som kommer, när det kommer och håll tidslinjen. Det måste vi alla göra i våra liv, det borde ni också göra.

  5. Berndt
    december 27, 2009 @ 7:23 e m

    @Jonathan Gabor:
    Nu vet jag inte riktigt vad som händer, snart finns ingenting kvar, håller Surftown på att montera ner eller ?
    One click tre program kvar??? Eller ?
    FTP vad varför hickar den, FTP betyder tydligen Fruktansvärt Taskigt Program när det gäller Surftown.
    Vart tog fronpage tillägget vägen, och så vidare i det oändliga, säg inte att vi skall kontakta supporten, tre gånger har jag nu blivit lurad av dom och lagt ner mantimmar i onödan, ta ett krafttag istället och gör något kreativt.
    Jag som precis betalt ett år till, snyft…..

  6. Berndt
    december 27, 2009 @ 8:23 e m

    @Jonathan Gabor:
    Nu vet jag inte riktigt vad som händer, snart finns ingenting kvar, håller Surftown på att montera ner eller ?
    One click tre program kvar??? Eller ?
    FTP vad varför hickar den, FTP betyder tydligen Fruktansvärt Taskigt Program när det gäller Surftown.
    Vart tog fronpage tillägget vägen, och så vidare i det oändliga, säg inte att vi skall kontakta supporten, tre gånger har jag nu blivit lurad av dom och lagt ner mantimmar i onödan, ta ett krafttag istället och gör något kreativt.
    Jag som precis betalt ett år till, snyft…..

  7. Mange B
    januari 1, 2010 @ 2:49 e m

    Hej!
    Vad har hänt med alla applikationer 1-toolclickbox??? Det finns ju endast 3 styck kvar nu..

    Mange B

  8. Mange B
    januari 1, 2010 @ 3:49 e m

    Hej!
    Vad har hänt med alla applikationer 1-toolclickbox??? Det finns ju endast 3 styck kvar nu..

    Mange B

  9. Johan Blomqvist
    januari 3, 2010 @ 10:52 f m

    Jag har tidigare sett att kunder efterfrågat en lösning på safe_mode.

    Michael Karlsson som arbetar i supporten på Surftown har dock meddelat mig i ett e-mail den 2 januari att man inte kommer att erbjuda safe_mode off. Citat: ”Om det kräver safe mode OFF så är det dessvärre inget som kommer fungera med ditt konto här.” Jag har ett privat advanced-konto.

    Jag förväntade mig att kunna använda Gallery3 (https://gallery.menalto.com/). En relativt vanlig foto-galleri-programvara.

    Michael hänvisade mig istället till debatten (som började i mars ’09) med fokus på en framtida lösning eller den kommande VPS-tjänsten.

    Jag hade inte tidigare tagit del av debatten, men önskar nu att jag gjort det. Då hade jag inte skaffat ett konto hos Surftown. Jag tycker också att Surftown borde meddela på sin blogg att de inte söker någon lösning för safe_mode för icke-vps-kunder.

    Eftersom de inte gjort det skriver jag detta meddelande så att de som hoppas på en lösning ska veta hur Surftowns inställning är.

  10. Johan Blomqvist
    januari 3, 2010 @ 11:52 f m

    Jag har tidigare sett att kunder efterfrågat en lösning på safe_mode.

    Michael Karlsson som arbetar i supporten på Surftown har dock meddelat mig i ett e-mail den 2 januari att man inte kommer att erbjuda safe_mode off. Citat: ”Om det kräver safe mode OFF så är det dessvärre inget som kommer fungera med ditt konto här.” Jag har ett privat advanced-konto.

    Jag förväntade mig att kunna använda Gallery3 (https://gallery.menalto.com/). En relativt vanlig foto-galleri-programvara.

    Michael hänvisade mig istället till debatten (som började i mars ’09) med fokus på en framtida lösning eller den kommande VPS-tjänsten.

    Jag hade inte tidigare tagit del av debatten, men önskar nu att jag gjort det. Då hade jag inte skaffat ett konto hos Surftown. Jag tycker också att Surftown borde meddela på sin blogg att de inte söker någon lösning för safe_mode för icke-vps-kunder.

    Eftersom de inte gjort det skriver jag detta meddelande så att de som hoppas på en lösning ska veta hur Surftowns inställning är.

  11. Jonathan Gabor
    januari 6, 2010 @ 12:41 e m

    @Andreas Kviby: Hej! Beklagar det sena svaret…

    Jag ber om ursäkt ifall du blev besviken, men förklaring till detta är helt enkelt att vi lovar hellre för lite och levererar för mycket än tvärtom. Vi arbetar hela tiden frenetiskt med att göra våra produkter bättre, och tar mer än gärna emot förslag. Till exempel, vad hittar du hos andra leverantörer som du inte hittar hos Surftown?

  12. Jonathan Gabor
    januari 6, 2010 @ 1:41 e m

    @Andreas Kviby: Hej! Beklagar det sena svaret…

    Jag ber om ursäkt ifall du blev besviken, men förklaring till detta är helt enkelt att vi lovar hellre för lite och levererar för mycket än tvärtom. Vi arbetar hela tiden frenetiskt med att göra våra produkter bättre, och tar mer än gärna emot förslag. Till exempel, vad hittar du hos andra leverantörer som du inte hittar hos Surftown?

  13. Jonathan Gabor
    januari 6, 2010 @ 12:44 e m

    @Berndt & @Mange B: Anledningen till att vi har skalat ner antalet applikationer i vår 1-Click Toolbox, beror helt enkelt på att det knappt var några kunder som använde de andra applikationerna, samtidigt som det tog en massa tid att underhålla dessa applikationer.

    @Berndt: Frontpage Extensions slutade vi supportera för flera år sedan, på grund av att Microsoft gjorde det. Inget vi kunde påverka, tyvärr.

    Våra tekniker tittar på varför vissa kunder får långsamma FTP-anslutningar, och vi hoppas på att få det åtgärdat snart.

  14. Jonathan Gabor
    januari 6, 2010 @ 1:44 e m

    @Berndt & @Mange B: Anledningen till att vi har skalat ner antalet applikationer i vår 1-Click Toolbox, beror helt enkelt på att det knappt var några kunder som använde de andra applikationerna, samtidigt som det tog en massa tid att underhålla dessa applikationer.

    @Berndt: Frontpage Extensions slutade vi supportera för flera år sedan, på grund av att Microsoft gjorde det. Inget vi kunde påverka, tyvärr.

    Våra tekniker tittar på varför vissa kunder får långsamma FTP-anslutningar, och vi hoppas på att få det åtgärdat snart.

  15. Jonathan Gabor
    januari 6, 2010 @ 12:52 e m

    @Johan Blomqvist: Hej Johan!

    Vad Michael säger stämmer, kräver din applikation safe_mode off så kommer den i dagsläget inte fungera. Men jag vet inte varför du tror att vi inte söker någon lösning för safe_mode för icke-VPS-kunder…

    Det stämmer givetvis inte. Dels för att det inte finns något safe_mode-problem på en VPS (då det är din egna server, och du kan inte påverka andra kunder), och dels för att vi givetvis gör allt vi kan för att kunna erbjuda webbhotell utan safe_mode. Men som jag sa ovan, så lovar vi hellre för lite och levererar för mycket. Vi har tittat på ett flertal möjliga lösningar för safe_mode, och är just nu i en test-fas där vi ser om någon av dessa kan implementeras.

  16. Jonathan Gabor
    januari 6, 2010 @ 1:52 e m

    @Johan Blomqvist: Hej Johan!

    Vad Michael säger stämmer, kräver din applikation safe_mode off så kommer den i dagsläget inte fungera. Men jag vet inte varför du tror att vi inte söker någon lösning för safe_mode för icke-VPS-kunder…

    Det stämmer givetvis inte. Dels för att det inte finns något safe_mode-problem på en VPS (då det är din egna server, och du kan inte påverka andra kunder), och dels för att vi givetvis gör allt vi kan för att kunna erbjuda webbhotell utan safe_mode. Men som jag sa ovan, så lovar vi hellre för lite och levererar för mycket. Vi har tittat på ett flertal möjliga lösningar för safe_mode, och är just nu i en test-fas där vi ser om någon av dessa kan implementeras.

  17. Johan Blomqvist
    januari 6, 2010 @ 4:30 e m

    @Jonathan Gabor: Tack för svaret Jonathan!

    Anledningen till att jag säger så är att Michael svarat att det är inget som kommer fungera med ditt konto. Det förstår jag som att man inte kommer att lösa detta med mitt konto. Det kommer inte att fungera, som Michael skriver.

    Har du mer information så vore jag tacksam för den.

  18. Johan Blomqvist
    januari 6, 2010 @ 5:30 e m

    @Jonathan Gabor: Tack för svaret Jonathan!

    Anledningen till att jag säger så är att Michael svarat att det är inget som kommer fungera med ditt konto. Det förstår jag som att man inte kommer att lösa detta med mitt konto. Det kommer inte att fungera, som Michael skriver.

    Har du mer information så vore jag tacksam för den.

  19. Jonathan Gabor
    januari 7, 2010 @ 9:02 f m

    @Johan Blomqvist: Återigen så stämmer det Michael säger, det är inget som kommer fungera med ditt konto. Men det betyder ju givetvis inte att det inte kan fungera i framtiden när vi t.ex. fått safe_mode-problemet löst!

    Vi strävar konstant efter att bli bättre på det vi gör, det finns ju alltid utrymme för förbättringar. Michael ville bara vara hjälpsam, och var ärlig nog att ge dig rådet att vi nog inte är ditt bästa val för din önskade applikation. Men det betyder givetvis inte att framtiden kan se helt annorlunda ut.

  20. Jonathan Gabor
    januari 7, 2010 @ 10:02 f m

    @Johan Blomqvist: Återigen så stämmer det Michael säger, det är inget som kommer fungera med ditt konto. Men det betyder ju givetvis inte att det inte kan fungera i framtiden när vi t.ex. fått safe_mode-problemet löst!

    Vi strävar konstant efter att bli bättre på det vi gör, det finns ju alltid utrymme för förbättringar. Michael ville bara vara hjälpsam, och var ärlig nog att ge dig rådet att vi nog inte är ditt bästa val för din önskade applikation. Men det betyder givetvis inte att framtiden kan se helt annorlunda ut.

  21. Andreas
    januari 7, 2010 @ 5:43 e m

    Varför ser Surftowns hemsida så konstig ut från och till senaste dagarna? Verkar vara någon driftstörning på er egen hemsida…

  22. Andreas
    januari 7, 2010 @ 6:43 e m

    Varför ser Surftowns hemsida så konstig ut från och till senaste dagarna? Verkar vara någon driftstörning på er egen hemsida…

  23. Marcus
    januari 7, 2010 @ 5:45 e m

    Kan man reklamera sitt köp man gjort av tjänster hos er? Man får ju inte alls vad man betalar för.

    Jag blev förflyttad från en server till en annan som påstods ha bättre FTP-trafik. Det stämde inte, de blir samma fel även här, troligen är de alltså ett problem ni har. Man kan gå till webbhotell med dubbelt så billig årsavgift och ha snabbare FTP-åtkomst än ni har i dagsläget.

    Supporten är aktiv, de får jag väl ge er, men ni är inget vidare webbhotell just nu när de gäller en så enkel sak som att ha en snabb FTP och respons mot servers. Jag har inte tid att sitta 1-2 timmar för att ladda upp en joomlainstallation, så lång tid ska det inte ta! Än värre är de också när jag måste sätta rättigheter på massa filer fram och tillbaka. Andra webbhotell har Joomla ”out of the box”.

    Har tagit en vidare diskussion och väntar svar från er support.

  24. Marcus
    januari 7, 2010 @ 6:45 e m

    Kan man reklamera sitt köp man gjort av tjänster hos er? Man får ju inte alls vad man betalar för.

    Jag blev förflyttad från en server till en annan som påstods ha bättre FTP-trafik. Det stämde inte, de blir samma fel även här, troligen är de alltså ett problem ni har. Man kan gå till webbhotell med dubbelt så billig årsavgift och ha snabbare FTP-åtkomst än ni har i dagsläget.

    Supporten är aktiv, de får jag väl ge er, men ni är inget vidare webbhotell just nu när de gäller en så enkel sak som att ha en snabb FTP och respons mot servers. Jag har inte tid att sitta 1-2 timmar för att ladda upp en joomlainstallation, så lång tid ska det inte ta! Än värre är de också när jag måste sätta rättigheter på massa filer fram och tillbaka. Andra webbhotell har Joomla ”out of the box”.

    Har tagit en vidare diskussion och väntar svar från er support.

  25. Jonathan Gabor
    januari 7, 2010 @ 6:29 e m

    @Marcus: Jag beklagar verkligen! Vi är medvetna om FTP-problemet, och vi arbetar på att lösa det! Det ska givetvis inte vara så…

    Du har 30 dagars ångerrätt på alla våra webbhotell. Logga in på My Surftown och klicka på Money Back Guarantee, eller kontakta supporten så hjälper dem dig.

  26. Jonathan Gabor
    januari 7, 2010 @ 7:29 e m

    @Marcus: Jag beklagar verkligen! Vi är medvetna om FTP-problemet, och vi arbetar på att lösa det! Det ska givetvis inte vara så…

    Du har 30 dagars ångerrätt på alla våra webbhotell. Logga in på My Surftown och klicka på Money Back Guarantee, eller kontakta supporten så hjälper dem dig.

  27. Jonathan Gabor
    januari 7, 2010 @ 6:38 e m

    @Andreas: Vi håller just nu på med lite uppdateringar bakom ridån, så det är nog när någon av våra webbutvecklare har klantat sig lite grann. Men det är inget att bry sig om, då det är rent visuellt. Vi ber om ursäkt och lovar att försöka förhindra det i fortsättning!

  28. Jonathan Gabor
    januari 7, 2010 @ 7:38 e m

    @Andreas: Vi håller just nu på med lite uppdateringar bakom ridån, så det är nog när någon av våra webbutvecklare har klantat sig lite grann. Men det är inget att bry sig om, då det är rent visuellt. Vi ber om ursäkt och lovar att försöka förhindra det i fortsättning!

  29. Mange B
    januari 7, 2010 @ 6:53 e m

    Vad är det som händer? När jag tecknade mitt första hotell med Surftown 2004 var det inga problem och allt funkade! Nu, 2010 är problemenen många och stora verkar det som! Är det läge att nyta hotell Jonathan? Jag menar att ni har haft ett riktigt bra ställe innan, men nu strular det mer än aldrig förr… Har ni växt för fort? Vill ni för mycket? Är ni för få på plats????

    Mange B – nöjd kund för det mesta, men börjar fundera på flytt (det vill jag inte)

  30. Mange B
    januari 7, 2010 @ 7:53 e m

    Vad är det som händer? När jag tecknade mitt första hotell med Surftown 2004 var det inga problem och allt funkade! Nu, 2010 är problemenen många och stora verkar det som! Är det läge att nyta hotell Jonathan? Jag menar att ni har haft ett riktigt bra ställe innan, men nu strular det mer än aldrig förr… Har ni växt för fort? Vill ni för mycket? Är ni för få på plats????

    Mange B – nöjd kund för det mesta, men börjar fundera på flytt (det vill jag inte)

  31. Jonathan Gabor
    januari 8, 2010 @ 12:13 e m

    @Mange B: Hej Mange! Tråkigt att höra att du tycker att vi blivit sämre med åren… Men jag tror faktiskt att majoriteten av våra kunder som varit med oss sedan 2004 tycker tvärtom. Att vi vann ”Bäst i test” i Råd & Rön och ”Bästa budgetval” i Internetworld förra året tyder även på detta.

    Men vi lyssnar gärna på vad du tycker hade kunnat bli bättre eller vad du tycker har blivit sämre! Så var gärna lite mer specifik, så tar vi det gärna till oss.

  32. Jonathan Gabor
    januari 8, 2010 @ 11:13 f m

    @Mange B: Hej Mange! Tråkigt att höra att du tycker att vi blivit sämre med åren… Men jag tror faktiskt att majoriteten av våra kunder som varit med oss sedan 2004 tycker tvärtom. Att vi vann ”Bäst i test” i Råd & Rön och ”Bästa budgetval” i Internetworld förra året tyder även på detta.

    Men vi lyssnar gärna på vad du tycker hade kunnat bli bättre eller vad du tycker har blivit sämre! Så var gärna lite mer specifik, så tar vi det gärna till oss.

  33. lesto
    januari 8, 2010 @ 5:53 e m

    Nu har jag suttit en halv dag med mitt nya webbhotell och försökt lista ut hur jag skall kunna ladda ned en färdig hemsida, utan att finns tillstymmelse till vägledning. Inget svar på mitt supportärende heller. Jag vill inte använda de färdiga mallarna i SiteBuilder. Måst man verkligen vara dataexpert för att använda ert webbhotell?

  34. lesto
    januari 8, 2010 @ 6:53 e m

    Nu har jag suttit en halv dag med mitt nya webbhotell och försökt lista ut hur jag skall kunna ladda ned en färdig hemsida, utan att finns tillstymmelse till vägledning. Inget svar på mitt supportärende heller. Jag vill inte använda de färdiga mallarna i SiteBuilder. Måst man verkligen vara dataexpert för att använda ert webbhotell?

  35. Jonathan Gabor
    januari 11, 2010 @ 10:40 f m

    @lesto: Nej, någon expert behöver man verkligen inte vara. Men som allt annat nytt, så finns det givetvis lite att lära innan man kan komma igång… Men det finns massvis av bra guider på nätet om man bara söker lite på Google, och vår support hjälper dig gärna.

  36. Jonathan Gabor
    januari 11, 2010 @ 11:40 f m

    @lesto: Nej, någon expert behöver man verkligen inte vara. Men som allt annat nytt, så finns det givetvis lite att lära innan man kan komma igång… Men det finns massvis av bra guider på nätet om man bara söker lite på Google, och vår support hjälper dig gärna.

  37. Mikael pettersson
    januari 11, 2010 @ 5:14 e m

    @lesto: jag kan hjälpa dig. Kontakt info hittar du på min hemsida.

  38. Mikael pettersson
    januari 11, 2010 @ 6:14 e m

    @lesto: jag kan hjälpa dig. Kontakt info hittar du på min hemsida.

  39. McKenzie
    januari 11, 2010 @ 5:56 e m

    Tänk vad fantastiska svar man får från Surftown. ”vi har valt att skala ner för att så får kunder använde applikationerna”. Jag har från början gått på Surftowns säljtugg om alla applikationer man kan installera via one-klick-toolbox och plötsligt en dag är så gott som samtliga borta varav flera stycken är sådana som jag byggt upp min verksamhet kring.

  40. McKenzie
    januari 11, 2010 @ 6:56 e m

    Tänk vad fantastiska svar man får från Surftown. ”vi har valt att skala ner för att så får kunder använde applikationerna”. Jag har från början gått på Surftowns säljtugg om alla applikationer man kan installera via one-klick-toolbox och plötsligt en dag är så gott som samtliga borta varav flera stycken är sådana som jag byggt upp min verksamhet kring.

  41. lesto
    januari 11, 2010 @ 6:09 e m

    @Jonathan Gabor: Bra att man inte behöver vara expert. Jag föreslår då att ni lägger in en beskrivning av ”hur jag laddar ned och publicerar en hemsida” på er supportsida. Snabbt. Jag har ännu inte fått något svar på mitt supportärende i denna fråga.

  42. lesto
    januari 11, 2010 @ 7:09 e m

    @Jonathan Gabor: Bra att man inte behöver vara expert. Jag föreslår då att ni lägger in en beskrivning av ”hur jag laddar ned och publicerar en hemsida” på er supportsida. Snabbt. Jag har ännu inte fått något svar på mitt supportärende i denna fråga.

  43. Jonathan Gabor
    januari 12, 2010 @ 10:14 f m

    @McKenzie: Jag beklagar oerhört att du är besviken på vårt val. Men vi gör hellre ett fantastiskt jobb med 6 applikationer, än ett halvdant jobb med 40 applikationer. Mängden timmar det tog att underhålla alla dessa applikationer kontra antalet kundinstallationer visade att det fanns betydligt bättre saker vi kunde lägga dessa timmar på. Till exempel att lösa safe_mode-problemet, få ner svarstiden på supporten, utveckling av tjänster, m.m.

    Applikationerna finns dessutom fortfarande kvar på ditt webbhotell, det är endast installation av dessa som inte är möjlig. Om du ofta avinstallerar och installerar om applikationerna, så går det fortfarande att göra — dock inte automatiskt via 1-Click Toolbox utan manuellt.

    @lesto: Jag förstår inte riktigt hur du menar med att ladda ner en hemsida, då det inte riktigt fungerar på det viset… Jag kunde heller inte hitta några supportärenden knutna till ditt konto, så jag vet inte riktigt hur du har kontaktat supporten. Enklast gör du det via vår vår kontaktsida.

  44. Jonathan Gabor
    januari 12, 2010 @ 11:14 f m

    @McKenzie: Jag beklagar oerhört att du är besviken på vårt val. Men vi gör hellre ett fantastiskt jobb med 6 applikationer, än ett halvdant jobb med 40 applikationer. Mängden timmar det tog att underhålla alla dessa applikationer kontra antalet kundinstallationer visade att det fanns betydligt bättre saker vi kunde lägga dessa timmar på. Till exempel att lösa safe_mode-problemet, få ner svarstiden på supporten, utveckling av tjänster, m.m.

    Applikationerna finns dessutom fortfarande kvar på ditt webbhotell, det är endast installation av dessa som inte är möjlig. Om du ofta avinstallerar och installerar om applikationerna, så går det fortfarande att göra — dock inte automatiskt via 1-Click Toolbox utan manuellt.

    @lesto: Jag förstår inte riktigt hur du menar med att ladda ner en hemsida, då det inte riktigt fungerar på det viset… Jag kunde heller inte hitta några supportärenden knutna till ditt konto, så jag vet inte riktigt hur du har kontaktat supporten. Enklast gör du det via vår vår kontaktsida.

  45. lesto
    januari 12, 2010 @ 5:12 e m

    @Jonathan Gabor: Jag har nu lagt in min fråga i supporten för tredje gången. Vart de tidigare frågorna har tagit vägen vet jag inte, men jag har gjort lika varje gång när jag har lagt in ärendet. Men glöm det och svara på mitt supportärende istället. det börjar bli kris.
    lesto

  46. lesto
    januari 12, 2010 @ 6:12 e m

    @Jonathan Gabor: Jag har nu lagt in min fråga i supporten för tredje gången. Vart de tidigare frågorna har tagit vägen vet jag inte, men jag har gjort lika varje gång när jag har lagt in ärendet. Men glöm det och svara på mitt supportärende istället. det börjar bli kris.
    lesto

  47. McKenzie
    januari 12, 2010 @ 7:07 e m

    @Jonathan Gabor: Fast det är ju det som är grejen, ni säger att ni fått den ena awarden efter den andra men lever väldigt lite upp till det ni lovar vilket är irriterande för oss, era kunder.

  48. McKenzie
    januari 12, 2010 @ 8:07 e m

    @Jonathan Gabor: Fast det är ju det som är grejen, ni säger att ni fått den ena awarden efter den andra men lever väldigt lite upp till det ni lovar vilket är irriterande för oss, era kunder.

  49. Carolina
    januari 13, 2010 @ 10:24 f m

    – Hej!
    Jag sköter flera föreningarnas hemsidor och har varit en av era kunder under många år och är helnöjd! Men nu kommer man inte ut på vår hemsida http://www.s-o-l.se, bara om man skippar www före domännamnet. Jag blev lovad att detta skulle rättas till från Er sida för flera veckor sedan, men ännu har ingenting hänt. Behövde uppdatera denna hemsida igår och då fungerade det bara om jag ändrade adressen till https://s-o-l.se

    Vad har hänt?

  50. Carolina
    januari 13, 2010 @ 11:24 f m

    – Hej!
    Jag sköter flera föreningarnas hemsidor och har varit en av era kunder under många år och är helnöjd! Men nu kommer man inte ut på vår hemsida http://www.s-o-l.se, bara om man skippar www före domännamnet. Jag blev lovad att detta skulle rättas till från Er sida för flera veckor sedan, men ännu har ingenting hänt. Behövde uppdatera denna hemsida igår och då fungerade det bara om jag ändrade adressen till https://s-o-l.se

    Vad har hänt?

1 2 3