Stor uppgradering genomförd

En hektisk helg är över, och detsamma gäller för vår stora uppgradering. Stämningen här kan närmast beskrivas som en suck av lättnad över hur pass smärtfritt det hela gick.

Vi försökte vara så kommunikativa som möjligt under uppgraderingen, och det ser ut som om vi lyckades – det har trots allt varit relativt lugnt på supportavdelningen. Både vår driftstatus, bloggen och en informationssida med nästan realtids-information användes, och dessutom pushade min kollega ut status-meddelanden via Twitter.

Efter att uppgraderingen har det trillat in en del frågor gällande nytt utseende och nya funktioner. Och jag kan förstå det inte ser ut som om det finns mycket nytt under solen, eftersom det rör sig om många men små skillnader.

Gällande utseendet, var det min uppfattning att vi var tvungna att byta till ett nytt utseendet. Så var dock inte fallet, och vi har därför valt att bibehålla det nuvarande utseendet/temat för att matcha våra många supportartiklar.

Gällande nya funktioner, så har den nya versionen av hosting-plattformen gett oss flera möjligheter för att erbjuda nya funktioner. Dock beklagar jag att jag inte varit helt tydlig gällande tidsplanen för när vi kommer lansera dessa nya funktioner, som jag för tillfället gärna håller för mig själv. Vi vill gärna först testa dessa innan de aktiveras i er kontrollpanel.

Men jag lovar att det innan jul kommer en uppföljning med nyheter och mer information. Jag vill gärna även bekräfta att uppgraderingen var ett stort steg närmare lanseringen av våra VPS-produkter. Dessutom så ska hastigheten för kontrollpanelen förbättrats – och det är ni nog inte så ledsna över… 😉

Uppdatering 23:e 27:e december 2009

En uppdatering på blogginlägget gällande ny funktionalitet. Vi är ännu inte färdiga med att testa alla möjligheter, då vi parallelt arbetar med lanseringen av den kommande VPS-tjänsten.

Dock kan jag nämna att det nu finns ett filter för autosvar, så man kan välja vilk adresser som inte ska motta ditt automatiska besked. Dessutom förväntar jag mig att vi någon gång under det kommande året få stöd för .htaccess-lösenordsskydd på Windows-webbhotell samt 2048-bits SSL-kryptering.

129 Comments

1 2 3
  1. Lars
    december 8, 2009 @ 9:11 e m

    Det var verkligen synd att ni inte passade på att förbättra kontrollpanelen. Den är väldigt förvirrande. Det ni kallar ”domän” borde egentligen heta ”webbplats”. ”Domän” borde betyda DNS, just nu kan jag inte alls hitta fram till DNS-delen. Jag vet att den finns någonstans där men jag orkar inte leta. Sedan en tid har jag valt en DNS-operatör som är enklare att administrera.

  2. Lars
    december 8, 2009 @ 10:11 e m

    Det var verkligen synd att ni inte passade på att förbättra kontrollpanelen. Den är väldigt förvirrande. Det ni kallar ”domän” borde egentligen heta ”webbplats”. ”Domän” borde betyda DNS, just nu kan jag inte alls hitta fram till DNS-delen. Jag vet att den finns någonstans där men jag orkar inte leta. Sedan en tid har jag valt en DNS-operatör som är enklare att administrera.

  3. Fredrik
    december 8, 2009 @ 9:57 e m

    Betyder detta att vps dröjer efter jul?

  4. Fredrik
    december 8, 2009 @ 10:57 e m

    Betyder detta att vps dröjer efter jul?

  5. nicko
    december 8, 2009 @ 10:52 e m

    Verkar som det är driftstörningar?

  6. nicko
    december 8, 2009 @ 11:52 e m

    Verkar som det är driftstörningar?

  7. Jonathan Gabor
    december 9, 2009 @ 8:58 f m

    @Lars: Kontrollpanelen är förbättrad, dock har utseendet inte förändrats. Det rör sig om massvis av buggfixar, och dessutom så har prestandan förbättrats avsevärt. Inget som syns på ytan, men som gör mycket i längden.

    @Fredrik: Ja, det gör det nog, tyvärr. Exakt datum är dock ännu inte fastställt.

    @nicko: Titta förbi driftinfon för att se om ditt webbhotell lider av driftstörningar.

  8. Jonathan Gabor
    december 9, 2009 @ 9:58 f m

    @Lars: Kontrollpanelen är förbättrad, dock har utseendet inte förändrats. Det rör sig om massvis av buggfixar, och dessutom så har prestandan förbättrats avsevärt. Inget som syns på ytan, men som gör mycket i längden.

    @Fredrik: Ja, det gör det nog, tyvärr. Exakt datum är dock ännu inte fastställt.

    @nicko: Titta förbi driftinfon för att se om ditt webbhotell lider av driftstörningar.

  9. Philip
    december 9, 2009 @ 9:48 f m

    Uppgraderingen har orsakat hur mycket problem som helst för mig. Alla mina siter slår ”System.OutOfMemoryException” i tid och otid, ibland får man upp en login-ruta, ibland går de inte nå alls. Att uppgraderingen skulle gått smärtfritt är i mina ögon är en ren lögn.

  10. Philip
    december 9, 2009 @ 10:48 f m

    Uppgraderingen har orsakat hur mycket problem som helst för mig. Alla mina siter slår ”System.OutOfMemoryException” i tid och otid, ibland får man upp en login-ruta, ibland går de inte nå alls. Att uppgraderingen skulle gått smärtfritt är i mina ögon är en ren lögn.

  11. Jonathan Gabor
    december 9, 2009 @ 9:57 f m

    @Philip: Uppgraderingen gick faktiskt relativt smärtfritt till, och det är ytterst få kunder som upplevt några problem relaterade till uppgraderingen.

    De problem vi har upptäckt och arbetar på att lösa lägger vi öppet upp på vår informationssida, och den uppdateras kontinuerligt efterhand som vi löser problemen eller hittar nya…

    Men det betyder givetvis inte att du inte har upplevt några problem. Hör av dig till supporten så de får titta på det, så att vi kan få det löst så snart som möjligt.

  12. Jonathan Gabor
    december 9, 2009 @ 10:57 f m

    @Philip: Uppgraderingen gick faktiskt relativt smärtfritt till, och det är ytterst få kunder som upplevt några problem relaterade till uppgraderingen.

    De problem vi har upptäckt och arbetar på att lösa lägger vi öppet upp på vår informationssida, och den uppdateras kontinuerligt efterhand som vi löser problemen eller hittar nya…

    Men det betyder givetvis inte att du inte har upplevt några problem. Hör av dig till supporten så de får titta på det, så att vi kan få det löst så snart som möjligt.

  13. Fredrik
    december 9, 2009 @ 12:43 e m

    Jag vill inte klaga för jag gillar er. Bra support.

    Dock det som oroar mig är att det var sagt mitten av December för vps och nu vet inte inte äns när. Jag är beroende av att få slå av safe mode för att min hemsida ska fungera. Så därför vore det bra att få veta en tidsplan, eller om man behöver se över andra tillfälliga lösningar.

    /Fredrik

  14. Fredrik
    december 9, 2009 @ 1:43 e m

    Jag vill inte klaga för jag gillar er. Bra support.

    Dock det som oroar mig är att det var sagt mitten av December för vps och nu vet inte inte äns när. Jag är beroende av att få slå av safe mode för att min hemsida ska fungera. Så därför vore det bra att få veta en tidsplan, eller om man behöver se över andra tillfälliga lösningar.

    /Fredrik

  15. Jonathan Gabor
    december 9, 2009 @ 1:00 e m

    @Fredrik: Tack! 🙂 Just nu siktar vi på en lansering tidigt i Januari, så det rör sig inte om en längre försening.

  16. Jonathan Gabor
    december 9, 2009 @ 2:00 e m

    @Fredrik: Tack! 🙂 Just nu siktar vi på en lansering tidigt i Januari, så det rör sig inte om en längre försening.

  17. Sophia Blomqvist
    december 9, 2009 @ 7:31 e m

    Det gläder mig att ni drar en lättnadens suck, för det är en bit dig för mig som kund. Ett bra tag före er uppgradering har jag inte fått kontakt med er server då jag varit inloggad på min blogg och därför haft svårt att sköta dess administration. Idag har det utvecklats, jag antar att förändring förnöjer, så att det legat nere helt under eftermiddag och kväll inte bara för mig utan för alla besökare, vilket som grädde på moset förstås även drabbat det PHPBB3 forum jag lagt upp för att kunna koordinera det event som går av stapeln i morgon.

    Er statustjänst visar grönt ljus och den server jag finns på finns inte med i listan över dem med problem men er support säger sig vara medveten om att ni har problem med den server som mitt konto ligger på, men förmår i övrigt varken klämma ur sig en ursäkt eller tidsplan.

    Ni borde uppriktigt sagt ha en rejäl beta-varning vid er logga. Därtill vore det ett smart grepp att se till att status-tjänsten fungerar, att support förses med information så att de kan lämna relevanta besked istället för det tomma prat som i bästa fall kommer.

    Det finns företag med oförtjänt dåligt rykte och sådana som ni som har välförtjänt dåligt rykte.

  18. Sophia Blomqvist
    december 9, 2009 @ 8:31 e m

    Det gläder mig att ni drar en lättnadens suck, för det är en bit dig för mig som kund. Ett bra tag före er uppgradering har jag inte fått kontakt med er server då jag varit inloggad på min blogg och därför haft svårt att sköta dess administration. Idag har det utvecklats, jag antar att förändring förnöjer, så att det legat nere helt under eftermiddag och kväll inte bara för mig utan för alla besökare, vilket som grädde på moset förstås även drabbat det PHPBB3 forum jag lagt upp för att kunna koordinera det event som går av stapeln i morgon.

    Er statustjänst visar grönt ljus och den server jag finns på finns inte med i listan över dem med problem men er support säger sig vara medveten om att ni har problem med den server som mitt konto ligger på, men förmår i övrigt varken klämma ur sig en ursäkt eller tidsplan.

    Ni borde uppriktigt sagt ha en rejäl beta-varning vid er logga. Därtill vore det ett smart grepp att se till att status-tjänsten fungerar, att support förses med information så att de kan lämna relevanta besked istället för det tomma prat som i bästa fall kommer.

    Det finns företag med oförtjänt dåligt rykte och sådana som ni som har välförtjänt dåligt rykte.

  19. Philip
    december 10, 2009 @ 9:45 f m

    Hur fungerar egentligen statistiken för ”Server Status”. Nästan varenda gång jag har haft problem går jag in och kör en sökning mot mitt domännamn och varenda gång står det att allting är OK.
    Just nu i skrivande stund går det inte nå några av mina domäner som ligger på en specific server men ändå så säger ert system att allting är som det ska.

    Den statistik som redovisas där stämmer helt enkelt inte.

  20. Philip
    december 10, 2009 @ 10:45 f m

    Hur fungerar egentligen statistiken för ”Server Status”. Nästan varenda gång jag har haft problem går jag in och kör en sökning mot mitt domännamn och varenda gång står det att allting är OK.
    Just nu i skrivande stund går det inte nå några av mina domäner som ligger på en specific server men ändå så säger ert system att allting är som det ska.

    Den statistik som redovisas där stämmer helt enkelt inte.

  21. Tomas
    december 11, 2009 @ 9:30 f m

    Loggarna fulla med felmeddelanden från forumet, tabeller gjorda med inkompatibla databaser, ”safe mode” relaterade felmeddelanden segt som sirap m.m.

    Hoppas ni får stil på detta, håller nu på att titta efter annan leverantör. (less)

  22. Tomas
    december 11, 2009 @ 10:30 f m

    Loggarna fulla med felmeddelanden från forumet, tabeller gjorda med inkompatibla databaser, ”safe mode” relaterade felmeddelanden segt som sirap m.m.

    Hoppas ni får stil på detta, håller nu på att titta efter annan leverantör. (less)

  23. Jonathan Gabor
    december 11, 2009 @ 11:59 f m

    @Sophia Blomqvist & @Philip: Server Status fungerar som så, att den kontrollerar om ett flertal olika saker på servern är igång och fungerar, genom vårt övervakningssystem.

    Då dessa kontroller inte ska belasta servern i en allt för hög grad, så kontrolleras de runt var 3-6:e minut. Därför kan mindre/korta avbrott på under 6 minuter ibland inte synas på Server Status. Hade vi kontrollerat oftare, så hade belastat servern i så pass mycket att det hade påverkat era sajter.

    Jag beklagar oerhört för att ni upplevt så pass grava problem som ni har, men det är verkligen inte så för de flesta av våra kunder, så en beta-symbol är nog lite att ta i. Vi är medvetna om att vi ibland har lite problem här och där, och vi arbetar på att lösa dem. Men stabiliteten och prestandan för i princip alla av våra kunder har väsentligt förbättrats de senaste åren.

    Vad jag försöker säga är absolut inte att era problem inte ska lösas, för det ska vi absolut se till att det blir. Utan jag vill snarare tacka er för ert tålamod, förklara för er hur vår driftinfo fungerar och berätta att vi faktiskt arbetar hårt för att öka stabiliteten av våra webbhotell. Uppgraderingen av kontrollpanelen var stort steg framåt, som kommer öppna upp för massvis av möjligheter och förbättringar.

  24. Jonathan Gabor
    december 11, 2009 @ 12:59 e m

    @Sophia Blomqvist & @Philip: Server Status fungerar som så, att den kontrollerar om ett flertal olika saker på servern är igång och fungerar, genom vårt övervakningssystem.

    Då dessa kontroller inte ska belasta servern i en allt för hög grad, så kontrolleras de runt var 3-6:e minut. Därför kan mindre/korta avbrott på under 6 minuter ibland inte synas på Server Status. Hade vi kontrollerat oftare, så hade belastat servern i så pass mycket att det hade påverkat era sajter.

    Jag beklagar oerhört för att ni upplevt så pass grava problem som ni har, men det är verkligen inte så för de flesta av våra kunder, så en beta-symbol är nog lite att ta i. Vi är medvetna om att vi ibland har lite problem här och där, och vi arbetar på att lösa dem. Men stabiliteten och prestandan för i princip alla av våra kunder har väsentligt förbättrats de senaste åren.

    Vad jag försöker säga är absolut inte att era problem inte ska lösas, för det ska vi absolut se till att det blir. Utan jag vill snarare tacka er för ert tålamod, förklara för er hur vår driftinfo fungerar och berätta att vi faktiskt arbetar hårt för att öka stabiliteten av våra webbhotell. Uppgraderingen av kontrollpanelen var stort steg framåt, som kommer öppna upp för massvis av möjligheter och förbättringar.

  25. Jonathan Gabor
    december 11, 2009 @ 12:02 e m

    @Tomas: Tråkigt att höra. 🙁 Har du hört av dig till supporten med felmeddelanden och dylikt? Om inte, så skulle vi varmt uppskatta det så vi kan undersöka det.

  26. Jonathan Gabor
    december 11, 2009 @ 1:02 e m

    @Tomas: Tråkigt att höra. 🙁 Har du hört av dig till supporten med felmeddelanden och dylikt? Om inte, så skulle vi varmt uppskatta det så vi kan undersöka det.

  27. Philip
    december 11, 2009 @ 12:55 e m

    Efter att fungerat ok i knappt ett dygn är det nu dags för problem igen.
    Att man har er VIP-support och försöker ringa in betyder tydligen ingenting eftersom man möts av meddelandet ”Vi sitter i ett internt möte och kan inte ta ditt samtal.”. Skandal!

    Liksom Tomas undersöker jag också andra leverantörer för tillfället eftersom detta icke är acceptabelt.

  28. Philip
    december 11, 2009 @ 1:55 e m

    Efter att fungerat ok i knappt ett dygn är det nu dags för problem igen.
    Att man har er VIP-support och försöker ringa in betyder tydligen ingenting eftersom man möts av meddelandet ”Vi sitter i ett internt möte och kan inte ta ditt samtal.”. Skandal!

    Liksom Tomas undersöker jag också andra leverantörer för tillfället eftersom detta icke är acceptabelt.

  29. Philip
    december 11, 2009 @ 12:56 e m

    Dessutom är er statistik felvisande, igen. Mer än 6 min har gått och ert system visar fortfarande glada gröna symboler trots att så inte är fallet.

  30. Philip
    december 11, 2009 @ 1:56 e m

    Dessutom är er statistik felvisande, igen. Mer än 6 min har gått och ert system visar fortfarande glada gröna symboler trots att så inte är fallet.

  31. ersa
    december 11, 2009 @ 3:23 e m

    För mig var uppdateringen en positiv upplevelse. Jag fick tillbaka php4, vilket stoppade mina sajter som kräver php5. Det var ju inte så bra, men åtgärdades av supporten på ca 15 minuter så snart jag anmält problemet.

  32. ersa
    december 11, 2009 @ 4:23 e m

    För mig var uppdateringen en positiv upplevelse. Jag fick tillbaka php4, vilket stoppade mina sajter som kräver php5. Det var ju inte så bra, men åtgärdades av supporten på ca 15 minuter så snart jag anmält problemet.

  33. Jonathan Gabor
    december 14, 2009 @ 9:06 f m

    @Philip: Supportavdelningen bedrev en workshop, med fokus på att förbättra allt från sina rutiner till att planera kommande förbättringar under fredagen, och därför kunde du inte komma fram via telefon.

    Vi meddelade om detta på våra supportsidor samt på vår driftinfo. Så nästa gång du ringer in och inte kommer fram, så får du gärna ta en titt där. Men det hör verkligen till ovanligheterna att vi stänger supporten för en hel dag…

  34. Jonathan Gabor
    december 14, 2009 @ 10:06 f m

    @Philip: Supportavdelningen bedrev en workshop, med fokus på att förbättra allt från sina rutiner till att planera kommande förbättringar under fredagen, och därför kunde du inte komma fram via telefon.

    Vi meddelade om detta på våra supportsidor samt på vår driftinfo. Så nästa gång du ringer in och inte kommer fram, så får du gärna ta en titt där. Men det hör verkligen till ovanligheterna att vi stänger supporten för en hel dag…

  35. Berndt
    december 17, 2009 @ 11:55 e m

    Hejsan
    Uppdatering gick nog inte som tänkt, alla problem är kvar och kontrollpanelen har gått tillbaka till sin vanliga sömniga hastighet.
    Men jag tror inte att man kan gå ut med att ”vi lyckades inte riktigt” vilket visserligen hade varit ärligt men inte så säljande.
    Hoppas nu bara att någon tar tag i problemet så det inte avstannar som när uppdateringen av webbmejlen gick åt pipsvängen, vilket nu är lläännggee sedan och inget har gjorts.
    Det är något som är mystiskt med Surftown just nu, hoppas inte att alla konstiga problem (supporten spårlöst borta ibland, avbrott utan meddelande på driftsidan, kontrollpanel som ibland finns ibland inte) är ett dåligt omen inför 2010, synd på ett tidigare väldigt bra webbhotell.

  36. Berndt
    december 18, 2009 @ 12:55 f m

    Hejsan
    Uppdatering gick nog inte som tänkt, alla problem är kvar och kontrollpanelen har gått tillbaka till sin vanliga sömniga hastighet.
    Men jag tror inte att man kan gå ut med att ”vi lyckades inte riktigt” vilket visserligen hade varit ärligt men inte så säljande.
    Hoppas nu bara att någon tar tag i problemet så det inte avstannar som när uppdateringen av webbmejlen gick åt pipsvängen, vilket nu är lläännggee sedan och inget har gjorts.
    Det är något som är mystiskt med Surftown just nu, hoppas inte att alla konstiga problem (supporten spårlöst borta ibland, avbrott utan meddelande på driftsidan, kontrollpanel som ibland finns ibland inte) är ett dåligt omen inför 2010, synd på ett tidigare väldigt bra webbhotell.

  37. Marcus
    december 22, 2009 @ 4:17 e m

    Asso kontakten mot servern när man kör FTP är ju helt sjukt slö, vad håller ni på med? Till och med one.com har snabbare ftp-åtkomst och det är lågbudget. Jag ladda upp en joomla-installationsmapp på 2 timmar. Nu när man ska ta bort installationsmappen så har jag suttit i minst 25 minuter för ta ta bort en mapp. Ftp:n droppar hela tiden och verkar inte alls stabil.

  38. Marcus
    december 22, 2009 @ 5:17 e m

    Asso kontakten mot servern när man kör FTP är ju helt sjukt slö, vad håller ni på med? Till och med one.com har snabbare ftp-åtkomst och det är lågbudget. Jag ladda upp en joomla-installationsmapp på 2 timmar. Nu när man ska ta bort installationsmappen så har jag suttit i minst 25 minuter för ta ta bort en mapp. Ftp:n droppar hela tiden och verkar inte alls stabil.

  39. Jonathan Gabor
    december 23, 2009 @ 9:04 f m

    @Marcus: Jag beklagar att FTP-åtkomsten har varit lite slö. Tyvärr är det ingenting jag kan hjälpa dig med här på bloggen, så hör av dig till supporten, så får de titta på det och felanmäla det till teknikerna.

  40. Jonathan Gabor
    december 23, 2009 @ 10:04 f m

    @Marcus: Jag beklagar att FTP-åtkomsten har varit lite slö. Tyvärr är det ingenting jag kan hjälpa dig med här på bloggen, så hör av dig till supporten, så får de titta på det och felanmäla det till teknikerna.

  41. Berndt
    december 23, 2009 @ 4:18 e m

    @Marcus: Det är nog bara att se sanningen i vitögat, Surftown fixar inte det här, nu är allting så darrigt att det nästan är pinsamt.
    Skönt att någon kommenterade FTP, det har jag påpekat i månader och i princip fått till svar att alla andra är nöjda, ftp slutar svara och det finns inte ett ftp program i världen som klarar av det när det inte kommer något svar.
    Men då har vi en annan nöt Webbmejlen där supporten också svarar mig att alla andra är nöjda, har varit kanske men inte nu längre tror jag.

  42. Berndt
    december 23, 2009 @ 5:18 e m

    @Marcus: Det är nog bara att se sanningen i vitögat, Surftown fixar inte det här, nu är allting så darrigt att det nästan är pinsamt.
    Skönt att någon kommenterade FTP, det har jag påpekat i månader och i princip fått till svar att alla andra är nöjda, ftp slutar svara och det finns inte ett ftp program i världen som klarar av det när det inte kommer något svar.
    Men då har vi en annan nöt Webbmejlen där supporten också svarar mig att alla andra är nöjda, har varit kanske men inte nu längre tror jag.

  43. Johan
    december 24, 2009 @ 8:36 f m

    Hej.

    Tidigare skrev det ”jag lovar att det innan jul kommer en uppföljning med nyheter och mer information”. Har jag missat denna information eller varför lovas det alltid sånt här när det alltid blir försenat. Visst – ett blogginlägg är inte hela världen men det är väl ändå att skjuta sig själv i foten genom att lova en massa saker som ändå aldrig blir av.

    Nu är jag lite kinkig, men jag hoppas på en uppdatering under mellandagarna! Hoppas VPS-tjänsten kommer igång snart och God Jul!

  44. Johan
    december 24, 2009 @ 9:36 f m

    Hej.

    Tidigare skrev det ”jag lovar att det innan jul kommer en uppföljning med nyheter och mer information”. Har jag missat denna information eller varför lovas det alltid sånt här när det alltid blir försenat. Visst – ett blogginlägg är inte hela världen men det är väl ändå att skjuta sig själv i foten genom att lova en massa saker som ändå aldrig blir av.

    Nu är jag lite kinkig, men jag hoppas på en uppdatering under mellandagarna! Hoppas VPS-tjänsten kommer igång snart och God Jul!

  45. Peter
    december 25, 2009 @ 11:41 f m

    HMMMMM, jag har altid varit riktigt nöjd med Surftown, men på det senaste (efter uppdateringen) får man nog säga att saker och ting har ändrats en hel del. Mapp rättigheter är inte återstälda och när man kontakter supporten får man ett halvt svar och en massa lovningar, har nu väntat över en vecka på en backup av en av mina sidor men har bara fått tomma mappar, hoppas det finns en komplett backup i systemet…..
    Hade tänkt att ha surftown som host i ett nytt stort projekt, men ska kanske lysna på min partner och byta till annan….
    Jag kan förstå att man vid omläggningar och likn. kan ha problem att hinna med allt, säg det då, och låt bli att lova något ni inte kan hålla..

  46. Peter
    december 25, 2009 @ 12:41 e m

    HMMMMM, jag har altid varit riktigt nöjd med Surftown, men på det senaste (efter uppdateringen) får man nog säga att saker och ting har ändrats en hel del. Mapp rättigheter är inte återstälda och när man kontakter supporten får man ett halvt svar och en massa lovningar, har nu väntat över en vecka på en backup av en av mina sidor men har bara fått tomma mappar, hoppas det finns en komplett backup i systemet…..
    Hade tänkt att ha surftown som host i ett nytt stort projekt, men ska kanske lysna på min partner och byta till annan….
    Jag kan förstå att man vid omläggningar och likn. kan ha problem att hinna med allt, säg det då, och låt bli att lova något ni inte kan hålla..

  47. yoddha
    december 26, 2009 @ 6:26 e m

    väldigt tråkigt det här med Safe-Mode än !!!!

    Inga uppgraderingar går att göra automatiskt eftersom antingen den ena eller andra filen har inte rättigheter att göra något.
    Hade man behövt göra uppdateringar nån gång om året på en sajt hade det inte varit så frustrerande men eftersom man nu gör det nån gång i månaden på flera sajter så blir det Grymt jobbigt!!!
    Har ni någon plan på att komma med en fix på detta??

  48. yoddha
    december 26, 2009 @ 7:26 e m

    väldigt tråkigt det här med Safe-Mode än !!!!

    Inga uppgraderingar går att göra automatiskt eftersom antingen den ena eller andra filen har inte rättigheter att göra något.
    Hade man behövt göra uppdateringar nån gång om året på en sajt hade det inte varit så frustrerande men eftersom man nu gör det nån gång i månaden på flera sajter så blir det Grymt jobbigt!!!
    Har ni någon plan på att komma med en fix på detta??

  49. Andreas Kviby
    december 26, 2009 @ 7:44 e m

    Hej
    Det skulle enligt inlägget komma mer information innan jul och jag sitter här på annandagen och väntar med spänning på julen eller rättare sagt mer information från er om de nya funktionerna och kanske framför allt om och när er vps lösning kommer och om den kommer innefatta kompletta windowsplattformar.

  50. Andreas Kviby
    december 26, 2009 @ 8:44 e m

    Hej
    Det skulle enligt inlägget komma mer information innan jul och jag sitter här på annandagen och väntar med spänning på julen eller rättare sagt mer information från er om de nya funktionerna och kanske framför allt om och när er vps lösning kommer och om den kommer innefatta kompletta windowsplattformar.

1 2 3