Saknade e-postmeddelanden i webb / IMAP är på väg

De flesta av våra kunder har redan återkommit till normal drift, även gällade e-post, men en liten del väntar fortfarande på att e-post ska bli återställd. Den goda nyheten är att alla e-postservrar är online och att alla kan skicka och ta emot e-post. Den dåliga nyheten är att tre av våra e-postservrar ännu inte har fått alla e-postmeddelanden återställda.

Vi är igång med att återställa de resterande e-postmeddelandena till de e-postkonton som fattas, så om du använder webbmail eller IMAP så ska du inte frukta att din e-post har förvunnet permanent – den är på väg tillbaka!

På nuvarande tidpunkt har vi dessvärre inte möjlighet att specificera när all e-post förväntas vara tillbaka.

Vi uppdaterar bloggen så snart vi har mer information.

Uppdatering kl 13:35: Bifoga filer i webbmailen fungerar nu.

Vänliga hälsningar
Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

66 Comments

1 2
  1. Fredrik M
    juli 7, 2011 @ 6:09 e m

    Även jag sitter och väntar på ws44.

  2. Martin Skillingshage
    juli 7, 2011 @ 6:10 e m

    Testade catch-all på två av mina domäner hos Surftown och de lirar som de ska.
    VIlken server har du mailen på och har du testat att avaktivera och sen aktivera igen, som folk har skrivit om här tidigare?

  3. Arg kund på ws44
    juli 7, 2011 @ 6:13 e m

    Med en sådan här omfattande operation är det viktigt att personalstyrkan kan klara av det. I sådana här fall måste det bli någon sort juridisk granskning i efterhand. Dessutom tror jag alla här inser att det inte går snabbare för att många trycker ok samtidigt Martin. Kanske lite felaktig bild du har. Jag är ganska övertygad om att där finns mer än tillräckligt med arbetsuppgifter för alla på surftown, utöver sitta och trycka på en ok knapp och vänta på restore. Dessutom är det som sagt en mycket viktig fråga med tanke på all ekonomisk förlust folk har gjort under dessa dagar, så vi ska nog låta Surftown svara på den Martin.

  4. Per Wikmans
    juli 7, 2011 @ 6:26 e m

    Jag oxå

  5. Martin Skillingshage
    juli 7, 2011 @ 6:27 e m

    Ja, jo, väldigt felaktig bild jag har eftersom jag faktiskt är servertekniker själv.
    Klart det finns nog med arbetsuppgifter. Men, men. Du vet nog bäst. Låter det ju som.

    Jag ber om ursäkt för att jag ens försöker ge ett svar som kanske hade hjälpt dig eller någon annan. Jag lovar att aldrig göra om det.

  6. Anders
    juli 7, 2011 @ 6:30 e m

    Det verkar som Surftown har lagt ner arbetet för dagen,,,,,,,det händer ju inget mer med återställningen

  7. Arg kund på ws44
    juli 7, 2011 @ 6:33 e m

    ?? Att du hjälper till har jag inget emot. Det är jättebra. Men som sagt det är en befogad fråga. Hade processen gått snabbare om dom varit ett större manskap? Många av oss förlorar pengar här Christian. Så den här frågan specifikt kanske det är bättre om Surftown svarar på.

  8. Tomas
    juli 7, 2011 @ 6:34 e m

    Trodde jag läst vartenda inlägg sen i lördags. ska prova att avaktivera / aktivera. Tack för tipset.

  9. Tomas
    juli 7, 2011 @ 6:59 e m

    testade att slå av/på catch all och nu kommer inget mail fram.

  10. Ragulin
    juli 7, 2011 @ 7:07 e m

    Se info på danska
    ws51 ws43 och: återställer beräknas slutföras innan 06:00
    ws42, ws44, wsl1, wsl3: Återställer beräknas slutföras innan 22:00 pm fredag
    Postservrar: Senast arkiv beräknas förhand återställas genom Fredag ​​kl 18:00 pm

    https://surftowndk.wordpress.com/

  11. Per Kylemark
    juli 7, 2011 @ 9:32 e m

    Hur kommer ni ersätta mig för det här? Tappat mer än 30 procent av min försäljning dvs långt mer än vad uppdatering till en dyrare och fungerande tjänst fungerar.

    Svar vore det minsta ni kan ge mig.

  12. Tomas
    juli 7, 2011 @ 11:02 e m

    Nu har mina mail på fler domäner slutat fungera igen.

  13. Stefan
    juli 8, 2011 @ 12:11 f m

    Hej,
    Om man bara saknar en månads mail (allt mellan 110601 och 110702), är det något som kommer lösa sig självt inom kort? Situationen är ganska kritisk vad gäller att få tillgång till mailhistoriken någon vecka tillbaka. Gäller poledance.nu.

  14. Albert
    juli 8, 2011 @ 1:14 f m

  15. Samuel
    juli 8, 2011 @ 9:06 e m

    Översvämningen kom i sämsta möjliga läge, på alla sätt. Jag har nyligen skickat ut elektroniska vernissagekort inför utställning (jättemånga…), och vet inte ens om de gått iväg. Jag har ju ännu mindre kunnat få respons på det, och står helt utan att veta hur det kommer att bli.

    Ni skriver att man kan skicka och ta emot mail, jag kan fortfarande inte ta emot mail, inkorgen gapar tom, men jag har i alla fall lyckats få iväg mail från adressen.

    Någon info om varför jag fortfarande inte kan ta emot mail, även fast jag borde?

  16. Surftown
    juli 8, 2011 @ 9:44 e m

    Vi har hört att vissa kunder kan uppleva detta och teknikerna håller på att titta på det. Till dess å kontakta supporten så kan dom hjälpa dig att få igång den igen.
    /MS

1 2