Safe Mode On/Off

Uppdatering – 9/12 2010: Väldigt mycket har hänt sedan detta inlägg publicerades. Bland annat har vi genomfört den största uppgraderingen i Surftowns historia, vilket bland annat introducerar safe_mode = off och en memory_limit på hela 128 MB! Vi har även lanserat vår egna VPS-tjänst. Läs mer om uppgraderingen och vår VPS-tjänst.

Sedan ganska lång tid tillbaka får vi frågor kring varför vi kör PHP med safe_mode påslaget på våra webbservrar. Då dessa frågor dyker upp oftare och oftare, tänkte jag nu förklara de underliggande orsakerna till detta.

Apaches PHP-tolk körs som en modul inuti webbservern, vilket gör att dina PHP-script exekveras med samma rättigheter som Apaches systemanvändare har. Detta medför att Apacheanvändaren måste kunna tillgå alla användares filer på servern. För att undvika att en kund får tillgång till en annan kunds filer använder vi den inbyggda validering av användaridentiteter som PHP:s safe_mode-inställning tillhandahåller.

Denna validering säkerställer att ditt PHP-script bara kan få tillgång till dina filer, genom att scriptets ägarskap jämförs med ägarskapet på de filer det försöker tillgå. Vi har, trots idoga försök och grundliga efterforskningar, inte kunnat hitta en bättre lösning som lämpar sig för den driftmiljö vi för närvarande har. Därför har vi valt att behålla safe_mode påslaget tills vidare, för att kunna garantera dina filers säkerhet och samtidigt ge dina besökare den bästa möjliga upplevelsen.

Den bästa lösningen vi kan tänka oss för att komma runt detta problem idag, är att flytta ditt webbhotell till en virtuell privat server, en så kallad VPS. I skrivande stund kan vi dock inte erbjuda den tjänsten, men vi arbetar febrilt på att lansera våra VPS-paket inom kort. Som VPS-kund får du en helt egen, virtuell server, där du varken behöver dela resurser eller filsystem med andra användare.

Eftersom varje VPS bara tjänstgör för en specifik kund kan vi garantera att ingen annan kommer åt dina filer, och kan därför också erbjuda PHP med safe_mode frånslaget. Även om priserna på våra VPS-tjänster ännu inte är fastställda kommer de av naturliga skäl att kosta lite mer än våra webbhotell. Dock får du som VPS-kund en hel del fördelar som vi inte kan erbjuda i vår delade hostingmiljö, i form av mer frihet och större möjligheter.

För dig som inte är intresserad av en egen VPS försäkrar vi dig om att vi arbetar kontinuerligt för att hitta en lösning som tillåter användning av PHP med safe_mode frånslaget även i vår delade hosting, utan att för den sakens skull göra avkall på tjänstens säkerhet och kvalitet.

Vår förhoppning är att vi ska kunna erbjuda detta inom en inte allt för avlägsen framtid, inte bara för att safe_mode-funktionaliteten kommer att försvinna i och med PHP version 6.0, men också just för att fler och fler kunder efterfrågar möjligheten.

198 Comments

1 2 3 4
  1. DP
    juni 8, 2009 @ 7:18 f m

    Det är egentligen inte så mycket att tjafsa om. Surftown har pratat om att göra något åt problemet i över två år nu utan att något hänt. Dessutom finns det fortfarande inte någon som helst konkret tidsplan för när en eventuell förändring kommer att ske. Så det är helt korrekt som Jonathan säger i sitt senast inlägg – använder du dig av t ex WordPress, Joomla m fl och vill ha möjligheten att enkelt kunna uppdatera och installera olika tilläggsmodulier är Surftown inte rätt webbhotell. Så byt webbhotell istället för att gnälla. Dessutom är det garanterat det bästa sättet för att få Surftown att vakna och göra något konkret åt situationen i stället för att fortsätta pratandet.

  2. DP
    juni 8, 2009 @ 8:18 f m

    Det är egentligen inte så mycket att tjafsa om. Surftown har pratat om att göra något åt problemet i över två år nu utan att något hänt. Dessutom finns det fortfarande inte någon som helst konkret tidsplan för när en eventuell förändring kommer att ske. Så det är helt korrekt som Jonathan säger i sitt senast inlägg – använder du dig av t ex WordPress, Joomla m fl och vill ha möjligheten att enkelt kunna uppdatera och installera olika tilläggsmodulier är Surftown inte rätt webbhotell. Så byt webbhotell istället för att gnälla. Dessutom är det garanterat det bästa sättet för att få Surftown att vakna och göra något konkret åt situationen i stället för att fortsätta pratandet.

  3. Jonathan Gabor
    juni 8, 2009 @ 2:00 e m

    @DP – Tro mig när jag säger att mycket har hänt. Problemet är att jag inte öppet kan berätta om dem just nu, främst på grund av att det lite kan räknas som ”affärshemligheter”… Men inom en ganska snar framtid hoppas jag på att kunna berätta mer om våra planer, och det borde inte dröja långt därefter tills vi kan presentera lite glada nyheter gällande hela safe_mode-situationen. Mer än så vågar och kan jag tyvärr inte säga i dagsläget…

  4. Jonathan Gabor
    juni 8, 2009 @ 3:00 e m

    @DP – Tro mig när jag säger att mycket har hänt. Problemet är att jag inte öppet kan berätta om dem just nu, främst på grund av att det lite kan räknas som ”affärshemligheter”… Men inom en ganska snar framtid hoppas jag på att kunna berätta mer om våra planer, och det borde inte dröja långt därefter tills vi kan presentera lite glada nyheter gällande hela safe_mode-situationen. Mer än så vågar och kan jag tyvärr inte säga i dagsläget…

  5. Anders T
    juni 8, 2009 @ 2:22 e m

    Inom en ”ganska” snar framtid? Och det ”borde” inte dröja långt därefter tills vi kan presentera lite glada nyheter vad gäller safe_mode-situatonen.

    Jag vet inte om jag skall bli glad, skratta eller gråta. Nu börjar det ”nästan” låta som en politiker som slänger valfläsk kring sig. Men bara ”nästan”… finns det inget konkret?
    Under vilken månad? År? Kan vi vänta oss ”goda nyheter”?

    Anders

  6. Anders T
    juni 8, 2009 @ 3:22 e m

    Inom en ”ganska” snar framtid? Och det ”borde” inte dröja långt därefter tills vi kan presentera lite glada nyheter vad gäller safe_mode-situatonen.

    Jag vet inte om jag skall bli glad, skratta eller gråta. Nu börjar det ”nästan” låta som en politiker som slänger valfläsk kring sig. Men bara ”nästan”… finns det inget konkret?
    Under vilken månad? År? Kan vi vänta oss ”goda nyheter”?

    Anders

  7. Jonathan Gabor
    juni 10, 2009 @ 11:13 f m

    @Anders T – Jag hoppas på nån gång under tidigt nästa kvartal. Mer vågar jag inte säga just nu…

  8. Jonathan Gabor
    juni 10, 2009 @ 12:13 e m

    @Anders T – Jag hoppas på nån gång under tidigt nästa kvartal. Mer vågar jag inte säga just nu…

  9. Anders T
    juni 12, 2009 @ 10:42 e m

    Szia! Det låter ju lovande bara det blir under nästa kvartal någon gång. Har ju betalt för ett år, så jag kan lugna mig tills dess att perioden går ut, därefter hoppas jag på en förbättring annars får det bli GoDaddy eller något liknande. Håller verkligen tummarna för det här nu.

  10. Anders T
    juni 12, 2009 @ 11:42 e m

    Szia! Det låter ju lovande bara det blir under nästa kvartal någon gång. Har ju betalt för ett år, så jag kan lugna mig tills dess att perioden går ut, därefter hoppas jag på en förbättring annars får det bli GoDaddy eller något liknande. Håller verkligen tummarna för det här nu.

  11. Ero
    juni 22, 2009 @ 12:54 e m

    Själv har jag väntat skitlänge på att Safe Mode ska försvinna så jag kan köra olika applikationer smärtfritt!

    Jag vill verkligen att det kommer en lösning som inte gör det dyrare för oss kunder (t.ex. Slipp safe_mode ON, skaffa VPS-konto för 100:- mer i månaden!).

    Jag ser hellre att man lägger mer energi på att fixa safe_mode problemet än att sitta hela dagarna och tweaka spamfilter.

    Jag börjar bli dö-leds på att vänta! Så jävla trist när man har hittat en CMS som vill använda men det skiter sig totalt pga serverinställningar.

    Varför inte göra i ordning en eller två servrar till att börja med där safe_mode inte är aktiverat och man kör fastCGI? Vet inte hur många kunder ni kör på en server men några bör ju få plats? Bara ordna upp KÖ-system? Eller?

  12. Ero
    juni 22, 2009 @ 2:54 e m

    Själv har jag väntat skitlänge på att Safe Mode ska försvinna så jag kan köra olika applikationer smärtfritt!

    Jag vill verkligen att det kommer en lösning som inte gör det dyrare för oss kunder (t.ex. Slipp safe_mode ON, skaffa VPS-konto för 100:- mer i månaden!).

    Jag ser hellre att man lägger mer energi på att fixa safe_mode problemet än att sitta hela dagarna och tweaka spamfilter.

    Jag börjar bli dö-leds på att vänta! Så jävla trist när man har hittat en CMS som vill använda men det skiter sig totalt pga serverinställningar.

    Varför inte göra i ordning en eller två servrar till att börja med där safe_mode inte är aktiverat och man kör fastCGI? Vet inte hur många kunder ni kör på en server men några bör ju få plats? Bara ordna upp KÖ-system? Eller?

  13. Jonathan Gabor
    juni 23, 2009 @ 8:27 f m

    @Ero – Det beror på vad jag tidigare skrev om, det vill säga ett problem jag i dagsläget inte kan diskutera. Hade det varit så enkelt som att bara slänga upp ett gäng extra servers, så hade vi givetvis redan gjort det. Men så är inte fallet, tyvärr! Men jag hoppas som sagt på att kunna komma med lite gladare nyheter inom en snar framtid.

  14. Jonathan Gabor
    juni 23, 2009 @ 10:27 f m

    @Ero – Det beror på vad jag tidigare skrev om, det vill säga ett problem jag i dagsläget inte kan diskutera. Hade det varit så enkelt som att bara slänga upp ett gäng extra servers, så hade vi givetvis redan gjort det. Men så är inte fallet, tyvärr! Men jag hoppas som sagt på att kunna komma med lite gladare nyheter inom en snar framtid.

  15. pckart
    juli 17, 2009 @ 3:32 e m

    Jag tjatade på Surftown om detta för flera år sedan, då hette det också att det snart är löst. Nu har jag flyttat 6 st av mina kunder till hotell utan safe_mode och är på gång att flytta nästa nu. CMS Made Simple är suveränt men har ingen ”safe_mode”-workaround, vilket innebär att jag nu istället erbjuder annat hotell.

  16. pckart
    juli 17, 2009 @ 5:32 e m

    Jag tjatade på Surftown om detta för flera år sedan, då hette det också att det snart är löst. Nu har jag flyttat 6 st av mina kunder till hotell utan safe_mode och är på gång att flytta nästa nu. CMS Made Simple är suveränt men har ingen ”safe_mode”-workaround, vilket innebär att jag nu istället erbjuder annat hotell.

  17. JE
    juli 18, 2009 @ 6:36 e m

    Ni lär ju inte ha bara en server till alla kunder. Även om det är en massa jobb bakom, skulle man då inte kunna dra ihop alla kunder som vill ha safemode off på en server och resten på en ”ON-server”?

  18. JE
    juli 18, 2009 @ 8:36 e m

    Ni lär ju inte ha bara en server till alla kunder. Även om det är en massa jobb bakom, skulle man då inte kunna dra ihop alla kunder som vill ha safemode off på en server och resten på en ”ON-server”?

  19. Mikael Blixt
    juli 23, 2009 @ 3:18 e m

    Jag önskar starkt att ni gör det möjligt att sätta läge SAFEMODE OFF. jag kommer att vänta några dagar och se vad som händer innan jag blir tvungen att byta hotell annars. Jag är alltså en ny kund som blir tvungen att lämna surftown om inte detta löses asap.
    Jag skulle önska en tydligare prognos för när detta kan ske.

    Mvh

    Mikael

  20. Mikael Blixt
    juli 23, 2009 @ 5:18 e m

    Jag önskar starkt att ni gör det möjligt att sätta läge SAFEMODE OFF. jag kommer att vänta några dagar och se vad som händer innan jag blir tvungen att byta hotell annars. Jag är alltså en ny kund som blir tvungen att lämna surftown om inte detta löses asap.
    Jag skulle önska en tydligare prognos för när detta kan ske.

    Mvh

    Mikael

  21. Jonathan Gabor
    juli 28, 2009 @ 12:12 e m

    @pckart – Tidigare sa vi att vi arbetade på att hitta en lösning, och hoppades kunna erbjuda en inom en snar framtid. Det skedde tyvärr inte inom en snar framtid, av ett flertal olika anledningar, men vi arbetar faktiskt på det. Det är mitt mål och min vilja att kunna erbjuda safe_mode off så snart som det bara är möjligt!

    @JE – Givetvis har vi inte bara en enda server till alla våra kunder. Men som jag förklarat längre upp i kommentarerna, så är det bara inte att slänga upp ett gäng servrar. Hade det varit så enkelt, så hade vi givetvis gjort det!

    @Mikael Blixt – Som jag skrev här ovan, så rör det sig tyvärr inte om några dagar. Men vi arbetar så snabbt vi kan!

  22. Jonathan Gabor
    juli 28, 2009 @ 10:12 f m

    @pckart – Tidigare sa vi att vi arbetade på att hitta en lösning, och hoppades kunna erbjuda en inom en snar framtid. Det skedde tyvärr inte inom en snar framtid, av ett flertal olika anledningar, men vi arbetar faktiskt på det. Det är mitt mål och min vilja att kunna erbjuda safe_mode off så snart som det bara är möjligt!

    @JE – Givetvis har vi inte bara en enda server till alla våra kunder. Men som jag förklarat längre upp i kommentarerna, så är det bara inte att slänga upp ett gäng servrar. Hade det varit så enkelt, så hade vi givetvis gjort det!

    @Mikael Blixt – Som jag skrev här ovan, så rör det sig tyvärr inte om några dagar. Men vi arbetar så snabbt vi kan!

  23. Fredrik Sandell
    augusti 9, 2009 @ 7:43 e m

    Det tog lång tid innan jag implementerade något som faktiskt genererade felmeddelande om safe mode, vilket gör det hela värre. Måste nu tyvärr byta hotelltrots trots att jag i övrigt är väldigt nöjd med surftown. Hoppas för er skulle att ni kan erbjuda safe mode off inom en snar framtid.

    Tack för ett i övrigt bra webbhotell!

  24. Fredrik Sandell
    augusti 9, 2009 @ 9:43 e m

    Det tog lång tid innan jag implementerade något som faktiskt genererade felmeddelande om safe mode, vilket gör det hela värre. Måste nu tyvärr byta hotelltrots trots att jag i övrigt är väldigt nöjd med surftown. Hoppas för er skulle att ni kan erbjuda safe mode off inom en snar framtid.

    Tack för ett i övrigt bra webbhotell!

  25. Ero
    augusti 11, 2009 @ 12:36 e m

    Att vänta på ”nästa kvartal” är inget roligt svar, jag har börjat kolla upp andra webhotell som erbjuder liknade tjänster för liknande priser, tyvärr är det inte många som kan hålla Surftowns priser men man får vika sig på priset för att få safe_mode off.

    Har varit kund i 4-5 år nu och det är tråkigt att det aldrig händer något… Måste vara frustrerande för Jonathan att jobba åt ett företag som inte prioriterar, vad jag anser, rätt.

    Jag har otroligt svårt att se vad det är som gör att det tar tid rent tekniskt, alla andra klarar det?

    ”Jonathan Gabor
    10/06/2009

    @Anders T – Jag hoppas på nån gång under tidigt nästa kvartal. Mer vågar jag inte säga just nu…”

    Om jag inte räknar helt galet nu så är månad 06 juni och således Q2 (andra kvartalet) det innebär att nu i augusti så är vi i mitten på Q3 och borde då ha fått höra något som helst om detta?

  26. Ero
    augusti 11, 2009 @ 2:36 e m

    Att vänta på ”nästa kvartal” är inget roligt svar, jag har börjat kolla upp andra webhotell som erbjuder liknade tjänster för liknande priser, tyvärr är det inte många som kan hålla Surftowns priser men man får vika sig på priset för att få safe_mode off.

    Har varit kund i 4-5 år nu och det är tråkigt att det aldrig händer något… Måste vara frustrerande för Jonathan att jobba åt ett företag som inte prioriterar, vad jag anser, rätt.

    Jag har otroligt svårt att se vad det är som gör att det tar tid rent tekniskt, alla andra klarar det?

    ”Jonathan Gabor
    10/06/2009

    @Anders T – Jag hoppas på nån gång under tidigt nästa kvartal. Mer vågar jag inte säga just nu…”

    Om jag inte räknar helt galet nu så är månad 06 juni och således Q2 (andra kvartalet) det innebär att nu i augusti så är vi i mitten på Q3 och borde då ha fått höra något som helst om detta?

  27. Anders T
    augusti 25, 2009 @ 2:25 e m

    Jaha, då är det inte mycket tid kvar. Varken på Q3 och mitt tålamod. Jag kommer säga upp mitt konto och de kunder jag rekommenderat till surftown som jag fortsätter hjälpa med updateringar (5 surftownkunder totalt). Trist då det har varit ok i övrigt. Har tittat på leverantörer i USA, som erbjuder mycket för pengarna. Jag väntar dock augusti ut.

  28. Anders T
    augusti 25, 2009 @ 4:25 e m

    Jaha, då är det inte mycket tid kvar. Varken på Q3 och mitt tålamod. Jag kommer säga upp mitt konto och de kunder jag rekommenderat till surftown som jag fortsätter hjälpa med updateringar (5 surftownkunder totalt). Trist då det har varit ok i övrigt. Har tittat på leverantörer i USA, som erbjuder mycket för pengarna. Jag väntar dock augusti ut.

  29. Jonathan Gabor
    augusti 25, 2009 @ 2:51 e m

    Tråkigt att höra, Anders, även om jag förstår ditt val. Men som jag tidigare nämnt arbetar vi på att lansera en VPS-lösning så snart som möjligt. En tjänst som förhoppningsvis kommer passa dig utmärkt.

  30. Jonathan Gabor
    augusti 25, 2009 @ 4:51 e m

    Tråkigt att höra, Anders, även om jag förstår ditt val. Men som jag tidigare nämnt arbetar vi på att lansera en VPS-lösning så snart som möjligt. En tjänst som förhoppningsvis kommer passa dig utmärkt.

  31. Ero
    augusti 25, 2009 @ 8:37 e m

    VPS?

    VPS som i ViPS så blev det mycket dyrare för kunder som vill ha safe_mode off?

    Anders T: vilket är företaget du hittat?

  32. Ero
    augusti 25, 2009 @ 10:37 e m

    VPS?

    VPS som i ViPS så blev det mycket dyrare för kunder som vill ha safe_mode off?

    Anders T: vilket är företaget du hittat?

  33. Ero
    augusti 25, 2009 @ 8:38 e m

    Jo, jag menar inte med VPS? i som att jag inte vet vad VPS är. tänkte mer på valet av lösning.

  34. Ero
    augusti 25, 2009 @ 10:38 e m

    Jo, jag menar inte med VPS? i som att jag inte vet vad VPS är. tänkte mer på valet av lösning.

  35. Jonathan Gabor
    augusti 26, 2009 @ 7:08 f m

    Ero – Jag menade mer att, om man agerar återförsäljare för 5 andra Surftownkunder, så kommer det förmodligen löna sig med en VPS!

  36. Jonathan Gabor
    augusti 26, 2009 @ 9:08 f m

    Ero – Jag menade mer att, om man agerar återförsäljare för 5 andra Surftownkunder, så kommer det förmodligen löna sig med en VPS!

  37. em
    augusti 30, 2009 @ 10:53 e m

    Kommer det snart?

  38. em
    augusti 31, 2009 @ 12:53 f m

    Kommer det snart?

  39. Pedro
    september 3, 2009 @ 10:15 f m

    Mycke snack o lite verkstad. Vi vill inte ha tusen förklaringar om varför ni inte har en lösning till oss. Inte heller halva löften om att ni jobbar pâ det. Vi vill ha klara besked. NÄR kan vi ha det? Säg ett datum!

  40. Pedro
    september 3, 2009 @ 12:15 e m

    Mycke snack o lite verkstad. Vi vill inte ha tusen förklaringar om varför ni inte har en lösning till oss. Inte heller halva löften om att ni jobbar pâ det. Vi vill ha klara besked. NÄR kan vi ha det? Säg ett datum!

  41. Jonathan Gabor
    september 4, 2009 @ 7:50 f m

    Pedro – Ett blogginlägg om vad vi sysslar med just nu på Surftown kommer (förhoppningsvis) senare under dagen (senast Måndag annars), som kommer förklara varför vi just inte kan sätta ett datum på när vi kan presentera en lösning.

    Jag tackar alla för visat tålamod, jag vet att vi har halkat efter rejält när det kommer till safe_mode. Så nu kämpar vi allt vi kan för att komma ikapp så snabbt som det bara är möjligt!

  42. Jonathan Gabor
    september 4, 2009 @ 9:50 f m

    Pedro – Ett blogginlägg om vad vi sysslar med just nu på Surftown kommer (förhoppningsvis) senare under dagen (senast Måndag annars), som kommer förklara varför vi just inte kan sätta ett datum på när vi kan presentera en lösning.

    Jag tackar alla för visat tålamod, jag vet att vi har halkat efter rejält när det kommer till safe_mode. Så nu kämpar vi allt vi kan för att komma ikapp så snabbt som det bara är möjligt!

  43. Peter
    september 5, 2009 @ 5:31 f m

    Detta är inte enda grejen Surftown vägrar att hjälpa till med
    Uppladdning av filer över 200kb vilket är ett defaultvärde satt av microsoft
    som alla hotell ökar till mellan 5-50mb men inte Surftown
    Har haft en dialog om detta tills dom bad mig byta hotell i stället för att
    ändra detta i metabase.xml filen.
    Tråkigt att man agerar så stelbent när kunderna ber om hjälp med en så
    enkel förändring.
    Peter

  44. Peter
    september 5, 2009 @ 7:31 f m

    Detta är inte enda grejen Surftown vägrar att hjälpa till med
    Uppladdning av filer över 200kb vilket är ett defaultvärde satt av microsoft
    som alla hotell ökar till mellan 5-50mb men inte Surftown
    Har haft en dialog om detta tills dom bad mig byta hotell i stället för att
    ändra detta i metabase.xml filen.
    Tråkigt att man agerar så stelbent när kunderna ber om hjälp med en så
    enkel förändring.
    Peter

  45. Jon
    september 8, 2009 @ 3:40 f m

    På temat safemode:
    ”Det krävs åtskilliga timmar att konfigurera/installera om alla våra webbservrar, vilket betyder att vi måste ta dessa resurser från andra projekt/arbeten (såsom antispam-optimeringar, webmail-fixar, nya funktioner/produkter, etc.). Men jag garanterar dig att vi lägger så mycket krut som det bara är möjligt på att lösa safemode-problemet.”

    Den tiden är ju en droppe i havet mot den samlade tid era kunder lägger ner.

    När är detta löst?

  46. Jon
    september 8, 2009 @ 5:40 f m

    På temat safemode:
    ”Det krävs åtskilliga timmar att konfigurera/installera om alla våra webbservrar, vilket betyder att vi måste ta dessa resurser från andra projekt/arbeten (såsom antispam-optimeringar, webmail-fixar, nya funktioner/produkter, etc.). Men jag garanterar dig att vi lägger så mycket krut som det bara är möjligt på att lösa safemode-problemet.”

    Den tiden är ju en droppe i havet mot den samlade tid era kunder lägger ner.

    När är detta löst?

  47. Haze
    september 9, 2009 @ 11:31 e m

    Och måndagen kom, och måndagen gick, men inte ser jag någon ytterligare information som det var utlovat. Eller har jag missat något?
    Frustration är bara förnamnet. Jag antar att man får börja kika efter ett annat webbhotell helt enkelt.

  48. Haze
    september 10, 2009 @ 1:31 f m

    Och måndagen kom, och måndagen gick, men inte ser jag någon ytterligare information som det var utlovat. Eller har jag missat något?
    Frustration är bara förnamnet. Jag antar att man får börja kika efter ett annat webbhotell helt enkelt.

  49. Rune A
    september 10, 2009 @ 8:37 f m

    ”Den tiden är ju en droppe i havet mot den samlade tid era kunder lägger ner.
    När är detta löst?”
    —-
    Exakt, därav valde vi att lämna surftown. Ftp’a upp upp och ner + att det tydligen är omöjligt att ansluta med MAMP (WAMP) till Era sqlservrar gör tyvärr ert system helt värdelöst för utvecklare av cms.
    Besviken kund.

  50. Rune A
    september 10, 2009 @ 10:37 f m

    ”Den tiden är ju en droppe i havet mot den samlade tid era kunder lägger ner.
    När är detta löst?”
    —-
    Exakt, därav valde vi att lämna surftown. Ftp’a upp upp och ner + att det tydligen är omöjligt att ansluta med MAMP (WAMP) till Era sqlservrar gör tyvärr ert system helt värdelöst för utvecklare av cms.
    Besviken kund.

1 2 3 4