Förbättrat fakturaflöde

De senaste månaderna har vi inte bara arbetat med att förbättra de roliga delarna av våra webbhotell. Vi har även lagt ner en hel del energi på att finputsa flera system bakom ridån.

Söndagen den 6:e februari

Söndagen den 6:e februari kommer vi genomföra en uppgradering av vårt fakturasystem mellan kl. 07:00-20:00. Under denna tidsperiod kommer därför din kontrollpanel vara otillgänglig. Så ska du genomföra några viktiga ändringar på ditt webbhotell, till exempel uppräta e-postadresser, så är det en god idé att genomföra dessa senast lördagen den 5:e februari.

Förbättringar i det nya fakturasystemet

Det nya fakturasystemet bjuder på en hel del spännande förbättringar! Vi har förbättrat faktureringsflödet så att förnyelserfakturor för ditt webbhotell och andra tilläggstjänster på ditt webbhotell blir samlat på en och samma faktura. Domänförnyelser vill fortsätta bli fakturerade separat, då dessa inte behöver följa webbhotellets ”livscykel”.

Förnyelseförloppet är även det förbättrat, genom att du löpande kommer motta viktiga och vänliga påminnelser för ditt webbhotell. Förnyelserfakturor skickas ut 90 dagar innan webbhotellet utlöper, vilket borde ge färre oavsiktliga suspenderingar än idag.

Fakturaöverblick

I My Surftown kan du alltid få en snabb överblick över dina aktuella fakturor för ditt webbhotell och dina domäner. Vi hoppas du är nöjd med dessa förbättringar! Om du har kommentar på hur vi kan göra det ännu bättre, så tar vi gärna emot dessa. 🙂

3 Comments

  1. Anonym
    april 27, 2011 @ 6:26 f m

    I am simply out of words after reading your blog. I want to appreciate the way you handled such a complicated subject.
    advance merchant

  2. Jonathan Gabor
    april 27, 2011 @ 8:45 f m

    Jag kan förstå att du tycker det, men majoriteten av våra kunder är rätt glada över det. Det gör att det blir ännu svårare att råka missa en domänfaktura, så man inte riskerar att förlora sitt domännamn.

    Men vi tar dina åsikter med oss i vårt arbete att ytterligar förbättra vårt fakturaflöde och hur vi fakturerar våra kunder.

  3. Jesper
    december 19, 2011 @ 8:43 f m

    Hej!
    Att få faktura i god tid är kanske inte fel, men de måste vara bättre uppmärkta i ärenderaden.

    Första mailet bör lyda ungefär FAKTURA XXXXXX999999, påföljande mail bör sedan lyda PÅMINNELSE – FAKTURA XXXXXX999999.

    Som det är idag är det ett litet detektivarbete att hålla isär alla fakturarelaterade mail om man har flera konton hos er. Därför är det alltså mycket viktigt att fakturanumret nämns i ärenderaden – och då även att påförlajnde mail markeras som påminnelser.

    Hälsningar,
    Jesper