Farväl!

Den 2:e januari 2008 publicerade jag mitt första inlägg på den här bloggen. Titeln var helt enkelt Välkommen! och därför borde ju ett enkelt Farväl! var passande för mitt sista inlägg. September blir min sista månad hos Surftown, för att i oktober tillträda som ny webbhotellschef för FS Data.

Mycket har hänt sedan jag startade i supporten på Surftown för ungefär fyra år sedan. Kritiken haglade tätt efter den våldsamma tillväxt som Surftown upplevde och tyvärr inte kunde hantera. Det var dags för en omstart. Vi ville låta våra kunder få reda på och framför allt förstå varför vi upplevde de problem som vi gjorde, istället för att de gång på gång bara fick höra ”vi beklagar” och ”ursäkta” istället för en ärlig förklaring på vad som hänt och hur vi planerade att åtgärda det.

Första åtgärden blev bloggen du läser just nu. Vi blev snabbt bättre på att lyssna på våra kunders konstruktiva kritik vilket tillät oss att förbättra våra tjänster till en så pass hög grad av vi till och med började vinna priser! Stoltheten var oändlig när jag fick höra från Råd & Rön att vi var bäst i test, för att nästa år få reda på att vi blev rekommenderade av Internetworld.

Tillsammans med mina kollegor lyckades vi förbättra Surftown på alla fronter. Supporten fick sig ett rejält uppsving genom ”Support 2.0”-projektet, våra e-postservrar blev snabbare och stabilare än någonsin, vi lanserade vår uppskattade VPS-tjänst och vi utförde en massiv uppgradering av våra webbhotell. Största utmaningen var dock översvämningen som drabbade oss i somras. Men det är en situation som jag är otroligt imponerad och framför allt stolt över hur vi hanterade.

Men nu blir det som sagt nya äventyr för mig! Jag vill tacka alla mina kära kollegor för fyra otroligt lärorika och roliga år som jag aldrig kommer glömma. Och jag vill givetvis även tacka alla våra kära kunder för det förtroende och stöd ni har visat under åren tillsammans med de många och givande diskussioner som jag har haft med er. Jag tror framtiden ser väldigt ljus ut för Surftown, som bara kommer bli bättre och bättre med tiden.

Har ni några frågor eller bara vill snacka strunt så hittar ni mig som vanligt på Twitter: @jgabor

På återseende,

Jonathan Gabor

9 Comments

  1. Andreas Bergman
    september 28, 2011 @ 8:09 f m

    Lycka till Jonathan!

  2. Jonathan Gabor
    september 28, 2011 @ 11:51 f m

    Tack! 🙂

  3. NYOSHA
    oktober 10, 2011 @ 8:24 e m

    Sjukt bra att man inte kommer i kontakt med Surftowns efterblivna support om man inte kan sitt användarnamn o lösen. Måste även få nämna att den nya UI’n SUGER SOM IN I HELVETTE. varför byta ut den gamla som var så jävla enkel att arbeta med till det här nya jävla skitet som ser ut som en fjortismail med en massa lolol överallt…
     

  4. Oliver
    oktober 18, 2011 @ 11:32 f m

    Tack Jonathan för denna tid, jag har varit med nästan från början och lade upp min första hemsida här 2004 och det har varit lite upp och ner. Mycket har hänt sedan starten. Finns alltid folk som gnäller och ger okonstruktiv feedback.. är så lätt att idag bara spy ut sitt missnöje anonymt…

    Hur som helst återigen.. tack för ALLT!!

    Mvh Oliver

  5. Camilla
    oktober 19, 2011 @ 5:57 e m

    Håller verkligen med NYOSHA, det har blivit för mycket nu…
    Visst jag skulle väl också vilja koppla mina andra mejlkonton detta,
    men jag fattar inte vad, hur och varför man ska fylla i en massa pop3, smpt
    och vart hittar jag alla dom grejerna på mina andra mejlkonton????
    Får mej som inte är så bra på data och dataspråket så är detta nya inte så kul, det blir bara krångligt.
    Och kalender??? när ska jag använda den då??? Uppgifter, vad är det för något??
    Ni borde verkligen ha en enklare version för oss andra….
    detta är bara tröttsamt, tyckte det gamla var så enkelt och bra
    jämfört med mina andra mejlkkonton…aldrig får man vara riktigt nöjd och glad…suck 🙁

  6. Erik
    oktober 20, 2011 @ 10:41 f m

    Är väl bara att trycka på brevikonen uppe till vänster och låta bli att tänka på resten?

  7. Jenny
    oktober 23, 2011 @ 5:34 e m

    jag är inte nöjd med den nya webmailen… tar alltför lång tid att öppna
    jobb som jag ska få som en tabell i mailen är helt förvanskad
    massa massa sådana här tecken >>
    och radbryt i det oändliga som gör att jag inte ser något sammanhang överhuvudtaget
    nej fy jag funderar verkligen på att byta

    vad är det som är bra med den webmailen har gått mig förbi???
    krånglig och rörig!
    ”less is more” heter det ju

    kan inte tolka min kunds uppdrag heller utan måste be dem skicka till annan mail

    har jag gjort något uppenbart fel eller vad??
    mvh
    Jenny

  8. Liv
    november 7, 2011 @ 6:31 e m

    Hej, varför heter papperskorgen UPPGIFTER och varför går den inte att tömma på ett enkelt sätt?  VARFÖR ska jag delita varje mail ett och ett?  Och varför är det så mycket jox?
    VAD är det som är så bra med den nya mailen?
    Varför ska man sitta och lära sej ett helt nytt mailprogram? 
    Jag fattar verkligen inte varför ni skryter så förbannat över detta?
    Om man ska införa något nytt så ska det vara E N K E L T!
    Jag har varken tid eller lust att sitta med en kass manual.
    Detta är inte vad jag betalt för.

    /Liv

  9. Kansli
    november 8, 2011 @ 9:02 f m

    Hur får jag bort info som gäller registreringen som jag redan gjort. har en miniPC och ser inte hela sidan utan får minska texten och sen få upp den igen. Sen har jag försökt göra grupper till olika de går rätt bra men hittar inte dem när jag ska använda trots att jag vet var jag har sparat de. Hoppas att detta får en lösning.