Surftown

Wikitastic!

På vår senaste workshop hade vi en ’hur vi ska göra det lättare för kunden’-brainstorm.

En av supportrarna kom med en fantastisk wikitastisk idé. Varför inte samla ihop vår FAQ’s & Guides och de många användbara guiderna skrivna av er på forumet i en Surftown Wiki? Vi har ju sett att det fungerat bra hos våra amerikanska branschkollegor.

Surftown Wiki

Wiki’n innebär långt bättre sökmotor än den nuvarande i supportcentret, och har en betydligt bättre överskådlighet – så framöver kommer det att bli mycket snabbare och enklare för dig att få svar på dina frågor.

Du har även möjlighet att skapa nya artiklar eller ändra i befintliga. Med andra ord kan du få hjälp och även hjälpa andra användare, och vi förväntar oss att Wiki’n kommer att växa mycket med tiden.

Vi hoppas att du tillsammans med oss, kommer att göra Wiki’n till en trevlig och hjälpsam plats att vara, och samtidigt hjälpa oss (och andra) att hålla artiklarna som aktuella som möjligt.

Vi hälsar dig därför hjärtligt välkommen dig till Surftown Wiki! 🙂

Vi är redo.

En av våra kära branschkollegor publicerade ett blogginlägg igår kring oss och vårt arbete med ”Support 2.0”. De anklagade Surftown, visserligen ”skämtsamt”, för att plagiera dem.
Plagiat?! Hah! Nu tror de lite mycket om sig själva… 😉

Blogginlägget har nu mystiskt försvunnit… Blev Pappa Anders vred? 😀

Men vi uppskattar de vänliga orden, och deras hjälp med att sprida ordet kring vårt nya spännande projekt. Med detta vill jag säga att Surftown inte hyser några som helst agg mot våra kära kollegor, utan det är bara roligt att de bjuder upp till ”dans”. 🙂

För vi är redo att rocka dansgolvet…

Support 2.0 – större fokus på kundservice!

Worskhop med coachingfirmanUnder våren 2008 satte vi igång Support 2.0-projektet. Respons från bloggar och forum samt kundanalyser berättade, att det fanns utrymme för förbättring i vår kundservice. De av er, som hade en dålig upplevelse efterlyste en snabbare och mer lösningsorienterad kundservice. Surftown fick också ett höjt pekfinger kring arrogans, vilket jag blev mycket berörd av!

Jag presenterade era åsikter för vår supportavdelning under en heldags workshop. Det ledde till en lång och konstruktiv brainstorm kring åtgärder, som kan lyfta kundupplevelsen. Dessutom har vi startat upp den första delen av ett utvecklingssamarbete med en coachingfirma, som har särskilda kompetenser inom utveckling av kundserviceområden. Fokus ligger på, att bli mer vänliga och tillmötesgående, och sätta oss bättre in i kundens situation.

Målet är att Surftown ska leverera branchens bästa kundservice – det är ett ambitiöst mål, och därför har vi valt att hyra externa konsulter för att hjälpa oss genom denna ’omvandlingsprocess’. Nästa workshop-session har vi nu i slutet av augusti, och jag ser fram emot att driva utvecklingen vidare kring vår kundtillfredsställelse.

Apropå kundtillfredsställelse, så kan ni nu framöver bedöma alla e-postbaserade svar från supporten. Ni kan ge mellan 1 och 5 hjärtan, och vi evaluerar både negativa och positiva bedömningar. De negativa bedömningarna visar var vi ska förbättra oss, och de respektive medarbetarna (och ledare) kan själva följa upp och identifiera insatsområden. De positiva bedömningarna kommer vi använda som ’bästa praxis’ på våra kommande workshops.

Dessutom har Surftown optimerat hanteringen av supportärenden. Framöver placeras ej uppklarade ärenden i toppen (och inte botten) i vårat supportsystem. Detta betyder att era supportärenden kan klaras upp snabbare än tidigare.

Det är flera spännande tilltag på väg, som löpande kommer annonseras här på bloggen. Vi är också mycket öppna för nya förslag, som kan leda till att ska a en bättre kundupplevelse.

Ny ”helgalen” uppsättning av e-postservrar

Flera av våra e-postservers har länge varit hårt pressade av massiva spamstormar. Och det har även varit en tuff tid för er – svårigheter med att ansluta till sin e-postserver, långsam förbindelse till webbmailen, e-postdubbletter och ohanterbara mängder av spam.

Supportavdelningen har heller inte haft det särskilt lätt under denna period. Det är en utmaning, att ge dig ett bra svar, när spammarna i stort sett beslutat sig att försämra stabiliteten på våra e-postservrar. Men nog om dessa problem, för nu ska kundupplevelsen vara god igen!

För en tiden sedan satte jag igång ett projekt som vi benämnde ”Mail 2.0”. Briefingen till driftschefen var ganska kort och precis – kunderna ska helt enkelt ha en ”helgalen” uppsättning som bara sparkar röv. 😉

Cloud Computing” var driftchefens svar, och efter några kortare förklaringar på tavlan i mötesrummet var jag såld! Kort beskrivit, så ersätter det den traditionella uppsättningen med en ensam server med ett ”moln” fullt av servrar. Här finns goda driftsmässiga fördelar där belastningen kan fördelas bland många servrar, och resulterar i att ni kommer uppleva en betydligt högre driftstabilitet.

Driftschefen tog dessutom önskan om en ”helgalen” uppsättning väldigt bokstavligt där han har utökat ”molnet” med IBMs kostsamma BladeCenter-servrar för hundratusentals kronor. Så jag räknar med att Surftown få en stor julklapp från IBM senare i år. 😉

De senaste månaderna har vi sett påtagliga förbättringar i prestanda på de e-postservrar där vi har testat den nya uppsättningen (se skärmdump). Idag flyttas de sista e-postservrar in i ”molnet” och det borde ge er en betydligt positivare upplevelse.

Jag beklagar än en gång att det har tagit lite tid för oss att gå i land med dessa utmaningar, men jag kan garantera att det har varit värt att vänta på. 😉

SysOrb Server Monitoring System

Källa: SysOrb Server Monitoring System

WordPress 2.6 har släppts!

Äntligen har WordPress 2.6 släppts, med spännande nyheter såsom stöd för revisioner, förhandsvisningar av teman och Google Gears. Speciellt integrationen av Google Gears ser jag fram emot att testa, det kan bli ett väldigt smart sätt att snabba upp administrationsgränssnittet! Tyvärr fungerar inte Google Gears i den nuvarande versionen av Mozilla Firefox (3.0.1), men Google har sagt att det ska åtgärdas inom en snar framtid. Den som väntar på något gott…

Här nedan är en liten videogenomgång med vad som är nytt i WordPress 2.6:

Jag ska försöka se till att versionen i 1-Click Toolbox blir uppgraderad så snart som möjligt, så alla våra kunder kan få pröva på den nya versionen. 🙂

«< 2 3 4 5 6 >»