översvämning

E-postarkiv är på väg

Sedan i Måndags, endast 48 timmar efter att de historiska vattenmassorna satte Surftown ur drift, har samtliga av Surftowns e-postservrar varit tillbaks i drift. Men arbetet med att återställa e-postarkiv är en tidskrävande uppgift, då det rör sig om enorma mängder data som ska återställa – i varje enskilt e-postkonto – och hos Surftown har vi riktigt många e-postkonton som vi hanterar.

  • I Tisdags blev de sista e-postarkiven på mail8 återställda
  • Så snabbt som möjligt återställs de sista e-postarkiven på mail1 och mail2

Då det (logiskt nog) är extremt stor press på vår kundservice efter den gångna veckans driftstörningar, så vill jag be dig att du endast använd e-postarkiv-supporten om du saknar kritisk e-post som du är i behov av snarast. Vi hanterar alla ärenden så snabbt vi kan, men med ärenden gällande e-postarkiv vill vi gärna kunna hjälpa dem som är i i behov av en flygbiljett, viktiga dokument eller annan kritisk mejl så snabbt som möjligt.

Saknar du ditt e-postarkiv, men inte har ett kritiskt mejl som du är i behov av just nu, så uppmanar jag dig att ha tålamod och vänta. Alla e-postarkiv är på väg tillbaks, och Surftown har inte förlorat någon data på grund av avbrottet, och du kan även kontakta oss nästa vecka om allt inte står korrekt till. Just nu vill vi gärna försäkra oss om en så snabb återställning på ärenden från kunder med ett kritiskt e-postbehov.

Vi hoppas på er förståelse.

Med vänliga hälsningar

Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

Hur mycket är egentligen 7 miljoner liter vatten?

Surftown: Forcerad ståldörr

Vi har försökt att beskriva hur stora mängder vatten, som skapade problemen i vår byggnad och källare förra helgen. I loppet av någon timme föll 150 millimeter regn i Köpenhamn, vilket motsvarar över två månaders regn, och resulterade i stora mängder vatten i många danskars källare, däribland Surftown. Krisberedskapsmyndigheten blev inkallad till att ta bort vattnet, och dem pumpade ut över 7 miljoner liter vatten. Men hur mycket är egentligen det?

Det korta svaret är: tillräckligt för att forcera en ståldörr…

Ett mer illustrativt svar är, att 7 miljoner liter vatten är tillräckligt att fylla Værløse Simhall med vatten – 5,4 gånger!

Surftown: HQ flooded by enough water to fill 5 swimming pools

Vi flyttar hem

Kära kunder

Det har minst sagt varit en hektisk vecka hos Surftown. De massiva vattenmassorna som föll över Köpenhamn förra lördagen påverkade driften för alla våra kunder. Vi fick de flesta tillbaks i drift redan på Söndagen, och hade alla e-postservrar igång inom 48 timmar. Men några har tyvärr lidit av långsamma återställningsprocesser för de sista servrarna och fick vänta ändra tills på Söndag för att komma tillbaks online.

Utöver allt detta så har vi haft driftstörningar på en rad servrar under Måndagen. Detta är dock åtgärdat nu. Det som kvarstår är nu ett antal e-postarkiv som fortfarande håller på att återställas till kunders e-postkonton.

E-post från innan den 1/7 2011

Om du har kritiska mejl från innan den 1/7 som behöver återställas, så har vi ändrat proceduren för hur du snabbt får tag på dina mejl, så vi försäkrar oss om att vi hanterar ditt ärende i korrekt följd. Ärenden om återställning hanteras fortfarande snabbast möjligast och utanför den ordinära supportkön.

  1. Upprätta ett supportärende på https://surftown.se/support/create
  2. Välj E-post -> Felanmälan -> Återställning (Försäkra dig om att du valt Återställning som kategori för ditt supportärende)

Obs: Alla ärenden som sänts till den nu stängda recovery-adressen kommer bli hanterade i den följd som de mottagits. Du behöver inte upprätta ett nytt ärende.

De sista e-postarkiven är på väg in på folks e-postkonton — och senare idag vi flyttar vi hem till vår vanliga blogg på Surftown.se

E-post från efter den 1/7 2011

Saknar du mejl från den 1/7 fram tills idag, så ligger inte dessa mejl i de arkiv som vi har återställt från backup. Som utgångspunkt försöker avsändarens e-postserver att återsända e-post, så dessa mejl bör endast vara försenade och borde mottas av dig. Några e-postservrar har svarat avsändaren med att ditt e-postkonto har varit otillgänglig, vilket betyder att avsändaren vet om att du inte mottagit mejlet.

Till sist ännu en förbehållslös ursäkt för den gångna veckans driftstörningar och de besvär som dessa har orsakat. Vi kommer arbeta hårt på att försäkra oss om att det inte kan ske igen — och förbättra våra produkter baserat på den konstruktiva kritik vi har mottagit från er. Tack för stödet och förståelsen som vi har fått från många av er.

Med vänliga hälsningar

Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

Återställningsstatus, 16:00

Här är en kort uppdatering på driftstörningen gällande mail5.

Serverstatus:

  • mail5 – tillbaks online. Vi beklagar driftstörningen.

Saknar du e-post eller filer?

Vi har mottagit några rapporter från kunder som ännu inte kan se sin e-post återställd i sin inkorg, eller att det saknas filer för deras hemsida.

För att hantera dessa fel så snabbt som möjligt, så har vi upprättat en e-postadress för dessa felanmälningar, där vi snarast kontrollerar status för ditt webbhotell.

recovery@surftown.com

Inkludera vänligen följande information:

  • användarnamn
  • domän
  • servernamn
  • Information om det är e-post eller filer för din hemsida som saknas

Återställningsstatus, 15:30

Här är en kort uppdatering på nuvarande situation.

Serverstatus:

  • mail5 – förväntas vara instabil de kommande 3-4 timmarna, vilket kan leda till problem att ansluta till servern. Typiskt felmeddelande är att användarnamn/lösenord är felaktigt.
  • ws42 – är återigen tillbaks online.

Saknar du e-post eller filer?

Vi har mottagit några rapporter från kunder som ännu inte kan se sin e-post återställd i sin inkorg, eller att det saknas filer för deras hemsida.

För att hantera dessa fel så snabbt som möjligt, så har vi upprättat en e-postadress för dessa felanmälningar, där vi snarast kontrollerar status för ditt webbhotell.

recovery@surftown.com

Inkludera vänligen följande information:

  • användarnamn
  • domän
  • servernamn
  • Information om det är e-post eller filer för din hemsida som saknas
< 1 2 3 4 5 >»