E-postarkiv är på väg

Sedan i Måndags, endast 48 timmar efter att de historiska vattenmassorna satte Surftown ur drift, har samtliga av Surftowns e-postservrar varit tillbaks i drift. Men arbetet med att återställa e-postarkiv är en tidskrävande uppgift, då det rör sig om enorma mängder data som ska återställa – i varje enskilt e-postkonto – och hos Surftown har vi riktigt många e-postkonton som vi hanterar.

  • I Tisdags blev de sista e-postarkiven på mail8 återställda
  • Så snabbt som möjligt återställs de sista e-postarkiven på mail1 och mail2

Då det (logiskt nog) är extremt stor press på vår kundservice efter den gångna veckans driftstörningar, så vill jag be dig att du endast använd e-postarkiv-supporten om du saknar kritisk e-post som du är i behov av snarast. Vi hanterar alla ärenden så snabbt vi kan, men med ärenden gällande e-postarkiv vill vi gärna kunna hjälpa dem som är i i behov av en flygbiljett, viktiga dokument eller annan kritisk mejl så snabbt som möjligt.

Saknar du ditt e-postarkiv, men inte har ett kritiskt mejl som du är i behov av just nu, så uppmanar jag dig att ha tålamod och vänta. Alla e-postarkiv är på väg tillbaks, och Surftown har inte förlorat någon data på grund av avbrottet, och du kan även kontakta oss nästa vecka om allt inte står korrekt till. Just nu vill vi gärna försäkra oss om en så snabb återställning på ärenden från kunder med ett kritiskt e-postbehov.

Vi hoppas på er förståelse.

Med vänliga hälsningar

Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

9 Comments

  1. Goran
    juli 14, 2011 @ 5:57 f m

    Hur kan något vara i drift utan att funka? Det finns ingen logik i det.

  2. Catchall
    juli 14, 2011 @ 7:54 f m

    Arkiven känns inte prioriterat när inte catch-all-funktionen fungerar som den skall…

  3. Johan
    juli 14, 2011 @ 9:07 f m

    Hsr fått svar av Surftown Support att mitt mejl arkiv är återställd. Jag saknar dockk ALL epost som jag fått före juli år. Kan jag anta att arkivet således är förlorat?

  4. Johanna
    juli 14, 2011 @ 9:53 f m

    Jag har också fått svar av supporten att mitt mejlarkiv är återställt, men alla mejl är fortfarande borta.

  5. Jonathan Gabor
    juli 14, 2011 @ 10:02 f m

    Det är i drift och fungerar, men gammal data (dvs e-postarkiven) var ännu inte fullkomligt återställda. Så du kunde fortfarande skicka och ta emot nya mejl, men inte läsa mejl som du mottagit innan den 2/7.

    Om du fortfarande upplever problem med din e-post eller hemsida, så rekommenderar jag dig att höra av dig till supporten, så undersöker och hjälper de dig.

  6. Janne
    juli 14, 2011 @ 2:50 e m

    Hej.  Vill bara säga att mitt mailarkiv kom tillbaka igår, jag tackar för det. Hoppas det ger hopp och att det löser sig för er övriga som inte har fått tillbaka era ännu. Framför allt för er som inte ens fått mailen att fungera igen.
    Ta hand om varandra därute!

  7. Kund
    juli 15, 2011 @ 5:32 f m

    Hej

    Har inte fått in nya mail till företaget på drygt en vecka, epost arkivet har vi inga problem med. Vad är problemet?

  8. Kund
    juli 15, 2011 @ 5:32 f m

    Hej

    Har inte fått in nya mail till företaget på drygt en vecka, epost arkivet har vi inga problem med. Vad är problemet?

  9. Chrille
    juli 16, 2011 @ 9:08 f m

    Varför uppdaterar ni inte någon om alla saknade filer? Hur lång tid ska det ta innan dom är tillbaka???!!!
    Har kontaktat supporten men fick inget vettigt svar ”De filer ni saknas kommer alltså återskapas efterhand som servern plockar fram dem nu.” fick jag till svar den 9 juli, alltså för en vecka sen!