Bättre kommunikation och ny webmail

Vi har fått en del feedback både under och efter händelsen i början av juli, och jag vill gärna kommentera några av era inlägg, som vi värderar högt.

Även om flertalet har varit nöjda med vår hantering, så har det också varit berättigad kritik från en del av våra användare. En väsentlig del kritik har rört tillgängligheten av information om situationen. En användare skriver: ”Bra med en blogg, var en av de hårdast drabbade vilket jag själv fick komma underfund med, saknade lite direkt kommunikation.” En annan användare kommenterar: ”Kommunikationen var fin, då jag först blev uppmärksam på, att mina sidor var nere. Men det är inte bra att jag inte får reda på att sidorna är nere.”

Informationen var för dom flesta tillräcklig, men dessvärre fick ni själv leta rätt på informationen, och det har inte varit tydligt nog på vår hemsida var man kunde hitta den. Det hjälper inte att vi skriver en massa på Twitter, om man inte själv är på Twitter. På samma sätt så försvann viktig information ner i blogg-kommentarer, istället för att stå tydligt i det senaste blogginlägget, så att man hela tiden kunde orientera sig. Det vill vi gärna förbättra. Därför är vi igång med att undersöka möjligheten för alternativa sätt att kontakta våra kunder på, utöver e-post, om problem skulle uppstå. Vi vill också göra det tydligare var informationen kan hittas, likaså vara mer pro-aktiva i vår direktkommunikation till de berörda användarna.

Vi har säkerhetskopior av all data, men ändå var det inte alla våra kunder, som kom upp och körde så snabbt som vi gärna hade velat. Detta kommer i uttryck genom en kommentar från en användare: ”Då jag var ”nere” i riktigt lång tid tycker jag ut ifrån en egoistisk synpunkt att er krishantering inte fungerade så bra.” På bakgrund av vår upplevelser, är vi nu igång med att förbättra återställningprocedurerna, så att vi kan få eliminerat de flaskhalsar, som skapade den extra väntetid för några av er.

Vi har övervägt hur vi kan ge ett plåster på såret för de av er som har varit berörda av problemen. Utöver att förbättra oss på punkterna ovan, har vi beslutat att ge alla våra kunder en gratis uppgradering av er webbmail, som annars var tänkt som en ny produkt. Här är det inte bara tal om en liten uppgradering, utan ett väsentligt mer avancerat alternativ till vår existerande webbmail, som jag törs att kalla den mest avancerade webbmailen på marknaden.

Du får inte bara de standardfunktioner som e-post och kalender, men även integration med sociala medier som LinkedIn och Facebook, och en riktig läcker mobilversion, så att du på ett lätt sätt kan läsa din e-post i din smartphone. Företagskunder kommer senare att få möjligheten att uppgardera sin e-postlösning till ett fullfjädrat exchange-system, med möjligheten för kalenderdelning och allt annat som hör till.

Det kommer vi att berätta mer om, när vi närmar oss en lansering.

21 Comments

  1. Fe
    augusti 10, 2011 @ 11:19 f m

    Bra att ni uppdaterar webbmailen, den nuvarande är skitkass. Ingen out-of-office reply, ingen spamfilter.

    Tack!

  2. nja
    augusti 10, 2011 @ 11:49 f m

    Spamfilter är meningslöst opålitliga i vilket fall som helst. Man är helt enkelt tvungen att hantera spammappen som en sorts inkorg för att försäkra sig om att man inte missar några viktiga mail.

  3. Bernt
    augusti 10, 2011 @ 12:07 e m

    Hoppas vrkligen att uppgraderingen kommer snart!
    Väntar med nyfikeenhet:)

  4. Bo Kruse
    augusti 10, 2011 @ 1:26 e m

    Vi har spamfilter på alle vores mail, som du kan slå til eller fra. Skal jeg tolke din kommentar som at du mener at spamfilteret, vi har, ikke er godt nok?

  5. Bo Kruse
    augusti 10, 2011 @ 1:28 e m

    Vi glæder os også meget til, at det er klar. Jeg er personligt meget begejstret for den nye mailløsning.

  6. Tos
    augusti 10, 2011 @ 1:45 e m

    Kanon med uppgradering av webbmailen!

  7. Djzzon
    augusti 10, 2011 @ 2:39 e m

    Hej!

    När kan man räkna med att få personligt svar på den enkät med frågor ni skickade ut efter att ni fått igång servrarna. Alltså svar på tilläggsfrågorna jag ställde. Snart löper mitt abonnemang ut och vill gärna veta om jag ska förnya eller ej.

  8. Joachim
    augusti 10, 2011 @ 3:16 e m

    Låter alldeles underbart med ny webmail, men varför är det bara företagskunder som i framtiden kan bygga ut med Exchange? Jag är en privatperson och just detta är något jag saknat hos er. Låt oss privatkunder få den möjligheten också, snälla!

  9. Bo Kruse
    augusti 10, 2011 @ 3:44 e m

    Jeg tror der er sket en misforståelse. Det har ikke været planen at svare på samtlige tilbagemeldinger på vores survey, men at bruge feedback i vores fremtidige arbejde. Hvis du har spørgsmål, du mangler svar på, er du meget velkomment til at stille dem her. Så skal jeg prøve at svare.

  10. Bo Kruse
    augusti 10, 2011 @ 3:46 e m

    Det er et godt spørgmsål. Umiddelbart fordi erhverv typisk er dem der bruger erhvervsløsninger, men jeg synes, at det er en god idé at undersøge efterspørgslen på et lignende produkt til vores privatkunder. Det er i hvert fald ikke utænkeligt at vi også kan tilbyde det til private, men jeg tør ikke love noget på nuværende tidspunkt.

  11. Anonym
    augusti 10, 2011 @ 4:16 e m

    Out of office reply finns också, man får dock gå in i c-panelen och under emailinställningar .

  12. Jens
    augusti 11, 2011 @ 4:20 f m

    Låter jättebra, hoppas den har möjlighet att bifoga flera filer på samma gång, och inte som idag, en och en!

  13. Derek
    augusti 11, 2011 @ 11:23 f m

    Strålande nyheter om nya webmail! Den kan inte komma för tidigt!

    MVH

  14. Peter
    augusti 12, 2011 @ 7:14 f m

    Trist att ersättning kommer i form av förbättrad webbmail, när det är något vi inte alls använder. 

    I mina ögon får man vara beredd på viss nertid när det trots allt är billiga konton, och jag känner inte att jag behöver kräva kompensation – men när ni nu trots allt erbjuder kompensation borde det vara genom något som kommer alla kunder till del, inte bara de som använder webbmail.

  15. Marie
    augusti 15, 2011 @ 11:01 f m

    Ser fram emot lanseringen av webbmailen så jag kan läsa min email på ett lättare sätt i mobilen. Kommer att spara mig mycket tid genom att läsa dem på kvällen istället för att sitta med det hela morgonen 🙂
    Känns bra att ni ger oss kunder detta som plåster på såren!

  16. Jenny Christenson
    augusti 17, 2011 @ 9:43 e m

    Hej!
    Ok men jag är besviken att ni tagit bort besöks-räknaren ni hade förut där man såg vilka som varit inne,
    för mig var det till väldigt stor hjälp att se vilka företag (de stora) när de varit inne, även vilka länder…
    stor miss att ni tagit bort det… Det ni erbjuder nu är bara en jätteklump av besök och säger mig i stort sett ingenting…

  17. Anonym
    augusti 18, 2011 @ 12:19 e m

    Great stuff. Thanks for sharing the nice information with us. This information would be helpful for other people. Thanks so much……
    Business Loans

  18. Tos
    augusti 23, 2011 @ 8:22 f m

    När kommer nya webbmailen?

  19. Ask
    augusti 23, 2011 @ 9:31 f m

    Hej!

    Inte en dag för sent att få en webmail som fungerar i min Desire!

  20. Mats
    januari 11, 2012 @ 12:58 e m

    Även jag skulle välkomna möjligheten som privatperson att kunna bygga ut med Exchange.

    Har ni funderat vidare på detta?

    Mvh
    Mats

  21. Bo Kruse
    januari 13, 2012 @ 9:32 f m

    Ja, det har vi også overvejet, og selvom ingen beslutning er taget endnu på det punkt, så kan jeg ikke udelukke at det bliver en mulighed i fremtiden.