Återställning avklarad – uppdaterad

Kära kunder,

Då var eftersläntraren ws42 också fullt återställd. Tidigare idag så blev wsl3 färdig, så nu kan vi äntligen anmäla att projektet ”På väg ut ur vattenmassorna” är avslutat.

Återställningsstatus söndag kl 22:00

  • All servrar fullt återställda
Uppdatering 00:30: Återskapandet av e-postarkiv är inte avslutat, vilket man annars lätt kunde ha förstått utav detta inlägg. Beklagar denna oklara formulering. Inlägget handlar om att den sista webbservern ws42 är klar och alla sidor är tillbaka i drift. Alla e-postkonton har varit i drift sedan i måndags – Några e-postarkiv (extremt data-tunga servrar) håller vi fortfarande på att återställa. Saknar du e-post från ditt arkiv så kan du rapportera detta genom att skicka oss ett e-postmeddelande enligt nedan.

Dessvärre har återställningen av de sista servrarna tagit tid. Vårt backupsystem har fungerat långsammare än vad det borde göra vid återställning av servrar (det var också mycket data som skulle återställas från backup) och för att lägga mer ved på elden så fick vi en 10 Gbit fiberkabel avgrävd under lördagen.

Det måste påpekas att det kan råda en mindre stabil drift de kommande dagarna efter denna ytterst hektiska veckan, som har bestått av dålig kost och för lite sömn för alla våra medarbetare.

Vi har mottagit enstaka hänvändelser från kunder som ännu inte kan se deras återställda e-post i sin inkorg, eller har fel på deras webblösning. För att hantera dessa driftavbrott så snabbt som möjligt så har vi skapat en direkt e-post där du kan anmäla dessa fel så att vi så snabbt som möjligt kan kontrollera ditt webbhotell eller e-post.

  • recovery@surftown.com
  • inkludera användarnamn och domän
  • upplys om det är din e-post eller din webbserver som du har problem med

Notera: På denna adress så hanterar vi endast ärenden gällande e-post som fattas eller webbsidor som inte är online. Övriga supportfrågor besvaras inte och ska skickas in till vår support på vanligt vis.

Låt mig till sist igen på Surftowns vägnar beklaga det som har hänt till alla drabbade kunder. Vi tackar för den stora förståelse vi har mött. Måndag morgon stiger vi upp till en ny vecka, med Surftown tillbaks i normal drift – där vi går in för uppgiften att bygga ett bättre Surftown baserat bland annat på det som vi lärt oss den senaste veckan.
Vänliga hälsningar
Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

53 Comments

1 2
  1. Sysadmin
    juli 12, 2011 @ 12:37 f m

    Jag har också skickat mail till recovery men inte fått svar 🙁
    Tråkigt att dom inte lyckats återställa alla mail. Med riktiga rutiner för backup och återställning så hade det aldrig varit något problem. Tråkigt värre är det. :(((

  2. Christer Toivonen
    juli 12, 2011 @ 10:12 f m

    Varför ska kritikerna få stå oemotsagda?! Jag tänker inte hålla k**ten

  3. Christer Toivonen
    juli 12, 2011 @ 10:17 f m

    Kära Motfallskärringar, NEJ TACK! Du med din kristiska röst skall alltså få härja fritt och tycka vad du vill men här råder åsiktsfrihet så jag har lika stor rätt som någon annan att uttrycka mig, däremot tycker jag att det är märkligt att du är så feg att du måste vara anonym, om ska ägna sig åt personangrepp så gör det med öppet visir och med ditt riktiga namn. Du är så omoge och ointelligent att det saknar motstycke, ändå har jag sett en del inlägg häre under veckan som har fått håret att resa sig. Saklighet, kan du ens stava till det?

1 2