Välkommen till nya Surftown.se!

Som ni kan se har Surftown genomgått en väsentlig förändring. Redan 2007 satte vi igång en process, med målet att förbättra Surftown på alla dess håll och kanter. Support 2.0 drogs igång för att förbättra vår kundservice, det arbetades fram nya kundvänliga avtalsvillkor, det lanserades fasta trafikgränser… Listan kan göras hur lång som helst.

Allt hårt arbete gav till sist resultat, vilket bland annat visades genom vinsten i Råd & Rön, men även från den respons vi har fått från våra kunder. Trots detta, var det faktiskt bara en fingervisning på att vi valt rätt riktning; resan hade bara påbörjats.

Medan teknikerna slet med maskineriet bakom ridån, som vårt nya e-postsystem, så drog vi andra igång med arbetet framför. Målet var att förbättra kundupplevelsen, samt migrera över till en plattform som tillåter oss att snabbt förändra och förbättra.

Vi lämnade därför vår gamla egen-utvecklade ASP/ASP.NET-plattform, som har tjänat oss väl under åren men samtidigt heller inte fått den kärlek den har behövt. Verktyget vi valde för framtiden landade till slut på Drupal, efter att ha diskuterat och prövat på allt från Umbraco till WordPress. Anledningen till att vi valde Drupal var bland annat dess modularitet, som tillåter oss att enkelt utveckla egna verktyg och utöka funktionaliteten hos Drupal.

Till detta behövde vi givetvis en ny design, som både var snyggare och trevligare att titta på, men framförallt en som var mer lättnavigerad och användarvänlig. Efter många revisioner och diskussioner, blev resultatet vad ni idag ser framför er. Vi är själva otroligt nöjda med resultatet, även om det finns en hel del som fortfarande behöver finslipas och fixas till. Tro inte att vi har glömt bort My Surftown, wikin och alla våra andra tjänster—vi arbetar givetvis på att migrera över dessa till vår nya design och plattform.

Men oavsett hur nöjda och glada vi är så är det trots allt eran, kundens, åsikt som spelar någon roll. Det är för er vi gör detta! Vi vill därför höra alla era tankar, förslag och idéer på hur vi kan göra Surftown till ett ännu bättre webbhotell. Så skriv en kommentar till oss!

  • Christian

    @Jonathan Gabor – Försöker här igen då detta verkar vara ända sättet att få kontakt med er. Nu har det hänt något, men ALLA mina filer är borta på samtliga domäner samt sub-domäner?? Och inget svar eller stats uppdatering om vad som väntas eller vad som sker. Vad kan man säga? Tänker inte skriva vad jag tycker om er just nu får då kommer detta aldrig att publiceras. // Enormt besviken kund.

  • Christian

    @Jonathan Gabor – Försöker här igen då detta verkar vara ända sättet att få kontakt med er. Nu har det hänt något, men ALLA mina filer är borta på samtliga domäner samt sub-domäner?? Och inget svar eller stats uppdatering om vad som väntas eller vad som sker. Vad kan man säga? Tänker inte skriva vad jag tycker om er just nu får då kommer detta aldrig att publiceras. // Enormt besviken kund.

  • @Christian – Jag ser att du har ett supportärende, som du öppnade vid midnatt. Vänligen avvakta svar på detta, en supporter borde återkomma så snart som möjligt.

  • @Christian – Jag ser att du har ett supportärende, som du öppnade vid midnatt. Vänligen avvakta svar på detta, en supporter borde återkomma så snart som möjligt.

  • Christian

    @Jonathan Gabor – Tack för kort svar. Men
    supportärendet skapades ” 0 5 A u g 2 0 0 9 1 5 : 4 1 ” och är inte avhjälpt pga att ni inte följa upp ärendet. Borde ni åtminstone inte sätta en ny status uppdatering innan ni går vidare? // Enormt besviken kund.

  • Christian

    @Jonathan Gabor – Tack för kort svar. Men
    supportärendet skapades ” 0 5 A u g 2 0 0 9 1 5 : 4 1 ” och är inte avhjälpt pga att ni inte följa upp ärendet. Borde ni åtminstone inte sätta en ny status uppdatering innan ni går vidare? // Enormt besviken kund.

  • @Christian – Förlåt, jag menade givetvis inte att supportärendet hade startats vid midnatt, utan att det senast inlägget i korrespondensen gjordes vid midnatt. Men en supporter kommer följa upp ärendet och kontakta dig så snart som det bara är möjligt!

    Jag ber om ursäkt för att jag var kort, men jag har tyvärr ingen möjlighet att ge support på bloggen. Och jag kan heller inte ”dra i några trådar” för att påskynda supportärenden för alla som lämnar en kommentar på bloggen. Det är inte bloggens syfte, vilket jag hoppas att du har förståelse för.

  • @Christian – Förlåt, jag menade givetvis inte att supportärendet hade startats vid midnatt, utan att det senast inlägget i korrespondensen gjordes vid midnatt. Men en supporter kommer följa upp ärendet och kontakta dig så snart som det bara är möjligt!

    Jag ber om ursäkt för att jag var kort, men jag har tyvärr ingen möjlighet att ge support på bloggen. Och jag kan heller inte ”dra i några trådar” för att påskynda supportärenden för alla som lämnar en kommentar på bloggen. Det är inte bloggens syfte, vilket jag hoppas att du har förståelse för.

  • Christian

    @Jonathan Gabor – Självklart förstår jag det och med det bloggens syfte! Men samtidigt måste du först mig när jag inte har kunnat använda mitt webhotel på 14 dagar Och när ingen svarar en på eran support trotts upprepade försök, och man inte kan nå er på telefon. Så finner man ingen annan utväg. Jag hoppas med detta att någon som funderar på surftown snubblar över sådant här och tar en extra funderar innan man bestämmer sig. // Besviken kund (med obrukbart webhotel och stum support)

  • Christian

    @Jonathan Gabor – Självklart förstår jag det och med det bloggens syfte! Men samtidigt måste du först mig när jag inte har kunnat använda mitt webhotel på 14 dagar Och när ingen svarar en på eran support trotts upprepade försök, och man inte kan nå er på telefon. Så finner man ingen annan utväg. Jag hoppas med detta att någon som funderar på surftown snubblar över sådant här och tar en extra funderar innan man bestämmer sig. // Besviken kund (med obrukbart webhotel och stum support)

  • Marianne

    Gällande inloggningssidan:
    Sparade min mejlinloggning i Firefox, men samma uppgifter har sparats för inloggningen bredvid (MySurftown)…
    Skönt att mejlen öppnas i samma fönster btw! Tack för det!

  • Marianne

    Gällande inloggningssidan:
    Sparade min mejlinloggning i Firefox, men samma uppgifter har sparats för inloggningen bredvid (MySurftown)…
    Skönt att mejlen öppnas i samma fönster btw! Tack för det!

  • 166,853.00kr är vad det enligt er beräkning på hemsidan skulle kosta mig att uppgradera versionen av mitt webhotell!!!!

    Kommentarer på detta?

  • 166,853.00kr är vad det enligt er beräkning på hemsidan skulle kosta mig att uppgradera versionen av mitt webhotell!!!!

    Kommentarer på detta?

  • McKenzie – Oj! Det måste ha verkligen uppstått ett fel någonstans. Kontakta supporten och försök beskriva så tydligt som möjligt hur du gjorde för att få fram den siffran, så kikar på de på den.

  • McKenzie – Oj! Det måste ha verkligen uppstått ett fel någonstans. Kontakta supporten och försök beskriva så tydligt som möjligt hur du gjorde för att få fram den siffran, så kikar på de på den.

  • Måste jag verkligen kontakta supporten som ändå uppenbarligen i first line sitter och bläddrar i sin pärm med standardsvar för detta och därmed inte kommer kunna svara på den. Jag klickade på knappen ”uppgradera till Surftown företag” och detta är vad beräkningen kom fram till!

  • Måste jag verkligen kontakta supporten som ändå uppenbarligen i first line sitter och bläddrar i sin pärm med standardsvar för detta och därmed inte kommer kunna svara på den. Jag klickade på knappen ”uppgradera till Surftown företag” och detta är vad beräkningen kom fram till!

  • WEBBHOTELL MEDIUM LINUX
    SEK 299 1�663,64 detta är svaret jag får ikväll!

  • WEBBHOTELL MEDIUM LINUX
    SEK 299 1�663,64 detta är svaret jag får ikväll!

  • Ami

    Hej!
    Jag är inte kund hos er (ännu) men är intresserad, det finns dock ett problem:
    Kommer Magento att fungera på era servrar inom en snar framtid? Är det kanske en del av uppdateringen? Jag är väldigt intresserad av att använda mig av Magento men blir lite avskräckt när jag ser att ett av Sveriges största webhotell inte har stöd för det!

    Tack på förhand

  • Ami

    Hej!
    Jag är inte kund hos er (ännu) men är intresserad, det finns dock ett problem:
    Kommer Magento att fungera på era servrar inom en snar framtid? Är det kanske en del av uppdateringen? Jag är väldigt intresserad av att använda mig av Magento men blir lite avskräckt när jag ser att ett av Sveriges största webhotell inte har stöd för det!

    Tack på förhand

  • Hej, jag vill gärna ta upp McKenzies förfråga: när ska ni göra det möjligt att man ska kunna installera Drupal via Surftown? Det är faktiskt ett viktigt ärende och jag har nu arbetat en hel vecka med att försöka installera Drupal via WebShell.

  • Hej, jag vill gärna ta upp McKenzies förfråga: när ska ni göra det möjligt att man ska kunna installera Drupal via Surftown? Det är faktiskt ett viktigt ärende och jag har nu arbetat en hel vecka med att försöka installera Drupal via WebShell.

  • @Parsifal: Så snart vi har löst safe_mode-problemet! Vi lanserar även VPS:er inom kort (1-2 veckor), om det kanske intresserar dig.

  • @Parsifal: Så snart vi har löst safe_mode-problemet! Vi lanserar även VPS:er inom kort (1-2 veckor), om det kanske intresserar dig.

  • reSverre Kemi

    Hur lägger jag in foton och ändrar layouten på oscommerce….och varför är det varvat med svenska, engelska och danska i beskrivningen…..om det står att beskrivningen ska vara på svenska så ska den det….fattar ingenting – gör ett webbhotell för vanliga ”svenssons” som inte har en datanördutbildning….funderar starkt på att byta webbhotell…MVH Sverre Kemi