Sommarhälsning från kundtjänsten

På begäran av våra eldsjälar i kundtjänsten så skulle jag vilja ge er en uppdaterad inblick i denna vitala del av kundupplevelsen.

Apropå kundupplevelse, så har 2010:s första halvår bjudit på en del radikala förändringar — åtminstone internt. 😉 Driftavdelningen har kommit tätare inpå dig som kund då de idag sitter tillsammans med vår kundtjänst — under en gemensam ledning!

Därför deltog de båda avdelningarna i en gemensam workshop strax innan semestertiderna drog igång. Och det var en stor succé! Dagens program bjöd på både sessioner med kunskapsutbyte, sessioner från eldsjälar från bägge avdelningarna med förslag på förbättringar av rutiner men även analyser av våra kunders senaste feedback.

Och resultaten talar för sig själva. Det finns nu en gemensam dagordning och förståelse för vad som är viktigt för våra kunder. Den hade även en trevlig bieffekt eftersom mängden omfattande och plötsliga problem har minskat avsevärt och vi agerar idag långt mer proaktivt än tidigare.

Jag vågar nästan säga att kunderna mer än någonsin sätter våra prioriteringar — och det är ingen dålig utgångspunkt, eller hur?

Jag har dessutom lovat att hälsa från killarna och tjejerna som tackar för de många kommentarer och betyg de har fått in på både supportartiklar och supportärenden! Det ger dem en värdefull insikt i vardagen, men också under de två halvårliga workshopsen.

En riktigt trevlig sommar från alla oss på Surftown! 🙂

  • Hannesdelling

    Alltså hur kommer jag i kontakt med er support? Jag har ingen supportkod så att jag kan komma vidare på telefonen och inga inloggningsuppgifter och ingen av mina mejladresser fungerar i ”glömt lösenord”. Men min domän ligger av någon anledning som jag inte riktigt förstår hos er? Har inte heller ett enda mejl från er på någon av mina mejladresser.

    Jag måste komma i kontakt med någon hos er!

    Mejla svar på hannesdelling@gmail.com!

    Hälsningar
    Hannes Delling

  • Mikaela

    Jag vill ställa samma fråga som föregående. Hur gör man? Det ända sättet verkar vara att ringa. Och då måste man ha en supportkod, vilket jag efter lite letande på nätet förstår att man bara får som företagskund. Jag ville bli kund hos er och pröva på ett av era webbhotellpaket och ville därför ställa ett par frågor, men det ger verkligen ett oseriöst intryck när ni inte ens har en mailadress.

  • cmquist

    Hej Mikaela,

    Telefonsupport ingår inte i våra privatpaket, men kan köpas som tillval genom My Surftown om du behöver det.

    Om du inte har begov för telefonsupport så är du självfallet välkommen till att kontakta oss skriftligt – man skapar ett ärende genom surftown.se/support (klicka på ”Skapa nytt supportärende”).

    När ärendet väl är skapat så kan man fortsätta via epost, om man hellre vill använda det.

    ^CQ