Slopad betalningsavgift

sverker_betalningsavgiftMånga har reagerat på den betalningsavgift, av Internetworld kallat ”kaffepengar”, som vi har tagit för att täcka de kostnader vi har haft gentemot vår betalningsleverantör gällande onlinebetalningar med kreditkort. Jag har länge ansett detta vara fel av oss och velat ändra på det. Jag tog därför på mig Sverker-rollen och samlade ihop många av de hänvändelser vi har mottagit under åren, och presenterade dessa för chefen och argumenterade för att helt ta bort avgiften när man betalar med kreditkort.

Givetvis höll han med mig om att detta skulle leda till en klar förbättring gällande kundupplevelsen, och vi har nu sett till att ta bort betalningsavgiften för onlinebetalningar från obetalda och kommande fakturor.

45 Comments

  1. Martin Persson
    mars 30, 2009 @ 7:39 f m

    Tummen upp! 🙂

  2. Martin Persson
    mars 30, 2009 @ 8:39 f m

    Tummen upp! 🙂

  3. Mikael Lundquist
    april 1, 2009 @ 12:30 e m

    Toppen bemötande då man ringde och lämnade förslag på att det tydligare skulle framgå på web-faktura att man slipper denna betalningavgift vid betalning med kreditkortsamt att det framgår att detta alternativ finns

    Hälsningar Mikael Lundquist

  4. Mikael Lundquist
    april 1, 2009 @ 1:30 e m

    Toppen bemötande då man ringde och lämnade förslag på att det tydligare skulle framgå på web-faktura att man slipper denna betalningavgift vid betalning med kreditkortsamt att det framgår att detta alternativ finns

    Hälsningar Mikael Lundquist

  5. Micke
    april 22, 2009 @ 8:52 e m

    Hej,
    Om de nu slopar betalningsavgift för kreditkort så har de infört en avgift på 25 kr för betalning till deras PG !
    … alternativ (BG) har de inte……
    Inte konstigt att de kan slopa kortavgiften…. detta måste ju ge mer….
    Trist ….
    /Micke

  6. Micke
    april 22, 2009 @ 9:52 e m

    Hej,
    Om de nu slopar betalningsavgift för kreditkort så har de infört en avgift på 25 kr för betalning till deras PG !
    … alternativ (BG) har de inte……
    Inte konstigt att de kan slopa kortavgiften…. detta måste ju ge mer….
    Trist ….
    /Micke

  7. Jonathan Gabor
    april 23, 2009 @ 8:49 f m

    @Micke – Ursäkta, men så är det ju faktiskt inte. Vi har alltid haft en betalningsavgift på postgiro-betalningar, så det är knappast något nytt. Och det heller inte något särskilt ovanligt, då postgiro kräver en del administrativt arbete.

    Så att vi skulle på något vis tjäna pengar på dessa avgifter är rent struntprat. Faktiskt så ”förlorar” vi pengar på att vi tagit bort betalningsavgift för kreditkortsbetalningar, eftersom denna ”inkomst” försvinner (och med all rätta, vill jag tillägga).

  8. Jonathan Gabor
    april 23, 2009 @ 9:49 f m

    @Micke – Ursäkta, men så är det ju faktiskt inte. Vi har alltid haft en betalningsavgift på postgiro-betalningar, så det är knappast något nytt. Och det heller inte något särskilt ovanligt, då postgiro kräver en del administrativt arbete.

    Så att vi skulle på något vis tjäna pengar på dessa avgifter är rent struntprat. Faktiskt så ”förlorar” vi pengar på att vi tagit bort betalningsavgift för kreditkortsbetalningar, eftersom denna ”inkomst” försvinner (och med all rätta, vill jag tillägga).

  9. Johan
    maj 25, 2009 @ 8:38 e m

    Ni som är så transparenta – när skall ni sluta med den falska marknadsföringen? Billigast på domäner säger ni? Ni är väl medvetna att de flesta vettiga konkurrenter inte tar ut någon extra avgift för domäner alls vid köp av webbhotell. Ändå kallar ni er billigast?

    Om inte annat – ta det som ett råd och kalla er inte billigast när ni vet om att ni inte är det. Inte schysst mot era kunder och konsumenter generellt. Vore roligt att höra vad ni har för krav för att kalla er billigast? Används alldeles för lätt av er…

  10. Johan
    maj 25, 2009 @ 9:38 e m

    Ni som är så transparenta – när skall ni sluta med den falska marknadsföringen? Billigast på domäner säger ni? Ni är väl medvetna att de flesta vettiga konkurrenter inte tar ut någon extra avgift för domäner alls vid köp av webbhotell. Ändå kallar ni er billigast?

    Om inte annat – ta det som ett råd och kalla er inte billigast när ni vet om att ni inte är det. Inte schysst mot era kunder och konsumenter generellt. Vore roligt att höra vad ni har för krav för att kalla er billigast? Används alldeles för lätt av er…

  11. Jonathan Gabor
    maj 26, 2009 @ 9:41 f m

    @Johan – Vi har aldrig påstått att vi är allmänt billigast på domäner! Däremot påstår vi att vi är billigast på .SE-domäner, då det endast kostar 29kr att registrera en .SE-domän hos oss (100kr efterföljande år). Men det stämmer att erbjudandet endast gäller när man samtidigt köper ett webbhotell – vilket vi tydligt uppger i vår reklambanner på vår sajt.

    Jag förstår inte hur du menar att vi inte är transparenta, vi försöker ju inte dölja någonting?

    Och du får gärna ge mig exempel på vettiga konkurrenter som bjuder på domänregistrationen vid köp av ett webbhotell. Vad jag vet gör inget av de större webbhotellen det, förutom vid speciella kampanjer.

  12. Jonathan Gabor
    maj 26, 2009 @ 10:41 f m

    @Johan – Vi har aldrig påstått att vi är allmänt billigast på domäner! Däremot påstår vi att vi är billigast på .SE-domäner, då det endast kostar 29kr att registrera en .SE-domän hos oss (100kr efterföljande år). Men det stämmer att erbjudandet endast gäller när man samtidigt köper ett webbhotell – vilket vi tydligt uppger i vår reklambanner på vår sajt.

    Jag förstår inte hur du menar att vi inte är transparenta, vi försöker ju inte dölja någonting?

    Och du får gärna ge mig exempel på vettiga konkurrenter som bjuder på domänregistrationen vid köp av ett webbhotell. Vad jag vet gör inget av de större webbhotellen det, förutom vid speciella kampanjer.

  13. Johan
    juni 2, 2009 @ 6:49 f m

    @Jonathan Gabor – Ni är inte billigast! Det är det som är problemet och poängen Jonatan – bannern säger tydligt ”billigast på .se domäner!” – Ni är långt ifrån billigast på just .se domäner. Många av konkurrenterna bjuder idag på domän om man beställer webbhotell – dvs 0 kr mot dina 29 kronor som du lurar dina användare att tro är billigast? Det är det jag försöker säga. Titta på ert erbjudande och var mycket säkra på att ni är billigast innan ni säger det.

    Ni är långt ifrån ensamma Jonathan dock. Titta runt så ser du fraser än värre än vad ni säger där man ”garanterar billigast” och är helt medvetna om att man inte är det. Denna bransch är väldigt omogen och kör vilda västern – och som med dig – är det många som tror man kan slänga sig med termer som billigast utan att vara det. Kanske helt ovetande. Men nu vet ni och jag uppskattar om ni ändrar omedelbart för billigare än 0 kr – som era konkurrenter kör med – kan ni inte komma. 🙂

    Tack för svar.

  14. Johan
    juni 2, 2009 @ 7:49 f m

    @Jonathan Gabor – Ni är inte billigast! Det är det som är problemet och poängen Jonatan – bannern säger tydligt ”billigast på .se domäner!” – Ni är långt ifrån billigast på just .se domäner. Många av konkurrenterna bjuder idag på domän om man beställer webbhotell – dvs 0 kr mot dina 29 kronor som du lurar dina användare att tro är billigast? Det är det jag försöker säga. Titta på ert erbjudande och var mycket säkra på att ni är billigast innan ni säger det.

    Ni är långt ifrån ensamma Jonathan dock. Titta runt så ser du fraser än värre än vad ni säger där man ”garanterar billigast” och är helt medvetna om att man inte är det. Denna bransch är väldigt omogen och kör vilda västern – och som med dig – är det många som tror man kan slänga sig med termer som billigast utan att vara det. Kanske helt ovetande. Men nu vet ni och jag uppskattar om ni ändrar omedelbart för billigare än 0 kr – som era konkurrenter kör med – kan ni inte komma. 🙂

    Tack för svar.

  15. Jonathan Gabor
    juni 2, 2009 @ 7:54 f m

    @Johan – Jag känner tyvärr inte till någon annan i branschen som säljer .se-domäner billigare än 29 kr. Inte ens Webbkonsulterna, med sin Lägsta-pris-garanti, registrerar .se-domäner för under 29 kr. Inte heller gör de andra större domänregistranterna Binero eller Loopia det.

    Och skulle du hitta någon annan i branschen som registrerar .se-domäner för 0 kr, så vågar jag nästan lova dig att deras webbhotell är betydligt dyrare än våra. Kom gärna med konkreta exempel, så vi har något att gå på.

  16. Jonathan Gabor
    juni 2, 2009 @ 8:54 f m

    @Johan – Jag känner tyvärr inte till någon annan i branschen som säljer .se-domäner billigare än 29 kr. Inte ens Webbkonsulterna, med sin Lägsta-pris-garanti, registrerar .se-domäner för under 29 kr. Inte heller gör de andra större domänregistranterna Binero eller Loopia det.

    Och skulle du hitta någon annan i branschen som registrerar .se-domäner för 0 kr, så vågar jag nästan lova dig att deras webbhotell är betydligt dyrare än våra. Kom gärna med konkreta exempel, så vi har något att gå på.

  17. Johan
    juni 2, 2009 @ 3:31 e m

    Oj – ta en en titt runt så hittar du massor. Några exempel: City Network (https://www.citynetwork.se/), Crystone (https://www.crystone.se/), Easy Webbhotell (https://www.easywebbhotell.se/)… listan är lång och du behöver inte leta. 0 kr vid registrering av webbhotell. Hade det varit 29kr utan köp av webbhotell hade det kanske varit billigast.

  18. Johan
    juni 2, 2009 @ 4:31 e m

    Oj – ta en en titt runt så hittar du massor. Några exempel: City Network (https://www.citynetwork.se/), Crystone (https://www.crystone.se/), Easy Webbhotell (https://www.easywebbhotell.se/)… listan är lång och du behöver inte leta. 0 kr vid registrering av webbhotell. Hade det varit 29kr utan köp av webbhotell hade det kanske varit billigast.

  19. Jonathan Gabor
    juni 3, 2009 @ 7:53 f m

    @Johan – Och mycket riktigt var deras webbhotell också betydligt dyrare, med undantag av Easy Webbhotell. I mina ögon finner jag deras marknadsföring mer ”missvisande” än vår, vi försöker i alla fall inte ”tjäna” in den fria domänen genom högre pris på webbhotellen. Köp av ett Starter-paket + .se-domän hos oss är ju totalt sett billigare än hos både City Network eller Crystone, när man köper deras billigaste webbhotell inkl kostnadsfri .se-domän. City Network landade till exempel på totalt 1183 kr inkl moms, mot våra 612 kr inkl. moms… Har inte räknat på Crystone, men deras månadskostnad är nästan densamma som City Network (skiljer sig med 1 kr), så jag antar att det landar på en liknande siffra.

    Men nåja, jag ska framföra ditt starka missnöje till vår marknadsföringschef så får han ta ett beslut i det här.

  20. Jonathan Gabor
    juni 3, 2009 @ 8:53 f m

    @Johan – Och mycket riktigt var deras webbhotell också betydligt dyrare, med undantag av Easy Webbhotell. I mina ögon finner jag deras marknadsföring mer ”missvisande” än vår, vi försöker i alla fall inte ”tjäna” in den fria domänen genom högre pris på webbhotellen. Köp av ett Starter-paket + .se-domän hos oss är ju totalt sett billigare än hos både City Network eller Crystone, när man köper deras billigaste webbhotell inkl kostnadsfri .se-domän. City Network landade till exempel på totalt 1183 kr inkl moms, mot våra 612 kr inkl. moms… Har inte räknat på Crystone, men deras månadskostnad är nästan densamma som City Network (skiljer sig med 1 kr), så jag antar att det landar på en liknande siffra.

    Men nåja, jag ska framföra ditt starka missnöje till vår marknadsföringschef så får han ta ett beslut i det här.

  21. Johan
    juni 5, 2009 @ 12:14 e m

    Så här resonerar Surftown alltså? Jovisst Johan – vi bryter mot lagarna i Sverige – MEN – vi tycker det är ok för det gör någon av våra konkurrenter också? Kanske bryter de mer mot lagarna så vi känner att det är ok att lura våra kunder? Det handlar inte om vem som luras mest. Ni lurar kunderna och det borde ju vara nog! Att vi sedan har andra som inte nödvändigtvis är bättre – gör ju inte någon gladare. Ni skriver ju dessutom att ni har tagit steg för att vara transparenta mm för kundens skull. Skulle vilja säga att ert resonemang här tar bort allt det fina ni försökt säga tidigare. Detta är ju värre – snack om obegränsad trafik eller inte – är ju ingenting om du jämför med både brott mot svenska lagar samt att ni samtidigt blåser era kunder rakt av. Värst är att ovan bekräftar du att du vet att ni blåser dem – men är ok med det. Bara någon blåser någon mer än nu… Hmmm.

    Kom igen nu Jonathan – dra detta med din marknadskille både om brottet mot lagen samt att ni rakt ut lurar kunder med det ni säger. Ni är inte billigast med 29:- – punkt slut!

  22. Johan
    juni 5, 2009 @ 1:14 e m

    Så här resonerar Surftown alltså? Jovisst Johan – vi bryter mot lagarna i Sverige – MEN – vi tycker det är ok för det gör någon av våra konkurrenter också? Kanske bryter de mer mot lagarna så vi känner att det är ok att lura våra kunder? Det handlar inte om vem som luras mest. Ni lurar kunderna och det borde ju vara nog! Att vi sedan har andra som inte nödvändigtvis är bättre – gör ju inte någon gladare. Ni skriver ju dessutom att ni har tagit steg för att vara transparenta mm för kundens skull. Skulle vilja säga att ert resonemang här tar bort allt det fina ni försökt säga tidigare. Detta är ju värre – snack om obegränsad trafik eller inte – är ju ingenting om du jämför med både brott mot svenska lagar samt att ni samtidigt blåser era kunder rakt av. Värst är att ovan bekräftar du att du vet att ni blåser dem – men är ok med det. Bara någon blåser någon mer än nu… Hmmm.

    Kom igen nu Jonathan – dra detta med din marknadskille både om brottet mot lagen samt att ni rakt ut lurar kunder med det ni säger. Ni är inte billigast med 29:- – punkt slut!

  23. Jonathan Gabor
    juni 8, 2009 @ 7:56 f m

    @Johan – Kom igen nu, Johan. Nu lägger du ord i min mun, och det är inte heller särskilt schysst!

    Jag har aldrig påstått att det är ”ok”. Jag förklarade bara att man inte på något sätt blir ”blåst” av oss, utan faktiskt sparar en slant även om domänen i sig kanske inte är billigast. Att detta på något sätt skulle påverka vår transparens anser jag också är helt galet – är det inte transparens att ta debatten helt öppet med dig här på bloggen, så vet jag inte vad som är.

    Jag har, som jag tidigare sa att jag skulle, pratat med vår marknadsföringschef. En större ändring av hela vår sajt kommer inom en väldigt snar framtid, och vi kommer att arbeta om erbjudandet så det ännu tydligare framgår vad som gäller.

  24. Jonathan Gabor
    juni 8, 2009 @ 8:56 f m

    @Johan – Kom igen nu, Johan. Nu lägger du ord i min mun, och det är inte heller särskilt schysst!

    Jag har aldrig påstått att det är ”ok”. Jag förklarade bara att man inte på något sätt blir ”blåst” av oss, utan faktiskt sparar en slant även om domänen i sig kanske inte är billigast. Att detta på något sätt skulle påverka vår transparens anser jag också är helt galet – är det inte transparens att ta debatten helt öppet med dig här på bloggen, så vet jag inte vad som är.

    Jag har, som jag tidigare sa att jag skulle, pratat med vår marknadsföringschef. En större ändring av hela vår sajt kommer inom en väldigt snar framtid, och vi kommer att arbeta om erbjudandet så det ännu tydligare framgår vad som gäller.

  25. Johan
    juni 9, 2009 @ 1:29 e m

    @Jonathan Gabor – Jadu Jonathan – ni är inte billigast ändå tycker du det är ok att gå ut och säga att ni är det? I min värld innebär det att man ljuger? Om man ljuger blåser man folk. Jag startade detta inlägg för att ge er en chans att ändra på er sida. Den bästa kan göra fel – men nu inser jag att ni tycker det är ok att lura kunden att tro att .se är billigast hos er – trots att ni inte er det. Att du inte ser hur stort detta fel är (för att inte tala om de lagar ni bryter i Sverige) gör mig ännu mer bekymrad. Att ni låter det ligga bekräftar att ni struntar i det och helt enkelt – blåser era kunder då ni säger saker som inte är sanna. Jag kan inte vara tydligare Jonathan. Trodde lite engagemang skulle räcka för att guida er på rätt väg – den lagliga vägen. Men icke… Din banner tar du snabbt bort och behöver inte vänta på stora omdesigner.

  26. Johan
    juni 9, 2009 @ 2:29 e m

    @Jonathan Gabor – Jadu Jonathan – ni är inte billigast ändå tycker du det är ok att gå ut och säga att ni är det? I min värld innebär det att man ljuger? Om man ljuger blåser man folk. Jag startade detta inlägg för att ge er en chans att ändra på er sida. Den bästa kan göra fel – men nu inser jag att ni tycker det är ok att lura kunden att tro att .se är billigast hos er – trots att ni inte er det. Att du inte ser hur stort detta fel är (för att inte tala om de lagar ni bryter i Sverige) gör mig ännu mer bekymrad. Att ni låter det ligga bekräftar att ni struntar i det och helt enkelt – blåser era kunder då ni säger saker som inte är sanna. Jag kan inte vara tydligare Jonathan. Trodde lite engagemang skulle räcka för att guida er på rätt väg – den lagliga vägen. Men icke… Din banner tar du snabbt bort och behöver inte vänta på stora omdesigner.

  27. Jonathan Gabor
    juni 9, 2009 @ 2:10 e m

    @Johan – Förlåt, Johan, men nu får du faktiskt ge dig… Jag har ju flera gånger redan sagt, att varken jag personligen eller Surftown på något vis tycker det är ok? Sluta påstå något annat!

    Jag ska vara extra tydlig, och citera mig själv 2 kommentarer upp (om man räknar med denna):

    Jag har aldrig påstått att det är ”ok”.

    Anledningen till att bannern inte har ändrats/tagits bort ännu, är för att personen som främst är ansvarig för sajten är pappa-ledig, och vi andra som inte är på semester arbetar frenetiskt med den nya sajten och kan tyvärr inte göra någonting åt den gamla.

    Jag är ledsen, men jag vet inte hur jag ska vara tydligare med att vi inte på något vis tycker det är ok, och att vi har för avsikt att ändra på bannern! På grund av rådande omständigheter, så är det just nu bara inte möjligt! Vi är också människor, och begår precis som alla andra misstag och råkar ut för oväntade händelser som sätter käppar i hjulet.

  28. Jonathan Gabor
    juni 9, 2009 @ 3:10 e m

    @Johan – Förlåt, Johan, men nu får du faktiskt ge dig… Jag har ju flera gånger redan sagt, att varken jag personligen eller Surftown på något vis tycker det är ok? Sluta påstå något annat!

    Jag ska vara extra tydlig, och citera mig själv 2 kommentarer upp (om man räknar med denna):

    Jag har aldrig påstått att det är ”ok”.

    Anledningen till att bannern inte har ändrats/tagits bort ännu, är för att personen som främst är ansvarig för sajten är pappa-ledig, och vi andra som inte är på semester arbetar frenetiskt med den nya sajten och kan tyvärr inte göra någonting åt den gamla.

    Jag är ledsen, men jag vet inte hur jag ska vara tydligare med att vi inte på något vis tycker det är ok, och att vi har för avsikt att ändra på bannern! På grund av rådande omständigheter, så är det just nu bara inte möjligt! Vi är också människor, och begår precis som alla andra misstag och råkar ut för oväntade händelser som sätter käppar i hjulet.

  29. Johan
    juni 10, 2009 @ 4:47 f m

    @Jonathan Gabor – Ok bra då tar ni bort så fort som möjligt. Tack.

  30. Johan
    juni 10, 2009 @ 5:47 f m

    @Jonathan Gabor – Ok bra då tar ni bort så fort som möjligt. Tack.

  31. toljow
    juni 12, 2009 @ 11:22 f m

    Tycker mig se att ni generellt har ökat kostanden / månad för er service senaste året, och det väger säkert upp den, enligt avtalen med kreditkortsföretagen förbjudna, och av er borttagna, betalningsavgiften. Och appropå förbjudet – enligt SVT har ni inget avtal med dem om att få använda en bild av Sverker på hemsidan.

  32. toljow
    juni 12, 2009 @ 12:22 e m

    Tycker mig se att ni generellt har ökat kostanden / månad för er service senaste året, och det väger säkert upp den, enligt avtalen med kreditkortsföretagen förbjudna, och av er borttagna, betalningsavgiften. Och appropå förbjudet – enligt SVT har ni inget avtal med dem om att få använda en bild av Sverker på hemsidan.

  33. peter
    juni 13, 2009 @ 7:04 f m

    Det är ju ett steg i rätt riktning, men jag måste ändå tillstå att jag tycker det är oskäligt med 25 kr i avgift för betalning via giro. Var ligger detta arbete som kräver en avgift på 25 kr?

    Jag ha stört mig på den hela tiden och gör det fortfarande. Varför inte slopa avgiften helt. Ni har ju inga kostsamma utskick, allt sköts via nätet.

    Rätt dåligt tycker jag.

  34. peter
    juni 13, 2009 @ 8:04 f m

    Det är ju ett steg i rätt riktning, men jag måste ändå tillstå att jag tycker det är oskäligt med 25 kr i avgift för betalning via giro. Var ligger detta arbete som kräver en avgift på 25 kr?

    Jag ha stört mig på den hela tiden och gör det fortfarande. Varför inte slopa avgiften helt. Ni har ju inga kostsamma utskick, allt sköts via nätet.

    Rätt dåligt tycker jag.

  35. Jonathan Gabor
    juni 15, 2009 @ 8:09 f m

    @peter – Jag har inte full koll på alla avgifter och liknande, men sanning är att allting tyvärr inte sköts via nätet. Vi skickar fortfarande ut pappersfakturor som påminnelser, om man inte betalar sin faktura i tid.

    Sedan gällande giro-betalningar, har jag bara fått veta att det ligger en del administrativt arbete bakom det hela. Sen om det skickas brev, faxas eller bara sköts via nätet är jag inte helt hundra på. Men vad jag är hundra på, är att vi givetvis inte önskar lägga extra avgifter på våra fakturor såvida vi inte verkligen måste. Skulle vi komma på en bättre lösning, där kunden slipper betalningsavgiften helt och hållet, så kommer helt klart införa den.

  36. Jonathan Gabor
    juni 15, 2009 @ 9:09 f m

    @peter – Jag har inte full koll på alla avgifter och liknande, men sanning är att allting tyvärr inte sköts via nätet. Vi skickar fortfarande ut pappersfakturor som påminnelser, om man inte betalar sin faktura i tid.

    Sedan gällande giro-betalningar, har jag bara fått veta att det ligger en del administrativt arbete bakom det hela. Sen om det skickas brev, faxas eller bara sköts via nätet är jag inte helt hundra på. Men vad jag är hundra på, är att vi givetvis inte önskar lägga extra avgifter på våra fakturor såvida vi inte verkligen måste. Skulle vi komma på en bättre lösning, där kunden slipper betalningsavgiften helt och hållet, så kommer helt klart införa den.

  37. Jonathan Gabor
    juni 15, 2009 @ 8:14 f m

    @toljow – Några prisökningar har inte skett, förutom för våra Företagspaket som fick en prisökning i Januari. Utöver det har vi inte ändrat på våra webbhotellspriser. Däremot har domänpriserna fått sig en uppdatering, så det kan vara detta som påverkat din kostnad per månad.

  38. Jonathan Gabor
    juni 15, 2009 @ 9:14 f m

    @toljow – Några prisökningar har inte skett, förutom för våra Företagspaket som fick en prisökning i Januari. Utöver det har vi inte ändrat på våra webbhotellspriser. Däremot har domänpriserna fått sig en uppdatering, så det kan vara detta som påverkat din kostnad per månad.

  39. Johan (en annan än ovan)
    juni 29, 2009 @ 7:13 e m

    Hej!

    Utmärkt att ni tagit bort avgiften. Bra med öppet snack här i bloggen, även om det det gick lite till överdrift och kunde tas privat istället. Men det känns ärligt i alla fall!

  40. Johan (en annan än ovan)
    juni 29, 2009 @ 9:13 e m

    Hej!

    Utmärkt att ni tagit bort avgiften. Bra med öppet snack här i bloggen, även om det det gick lite till överdrift och kunde tas privat istället. Men det känns ärligt i alla fall!

  41. Håkan
    augusti 12, 2009 @ 11:09 f m

    @Jonathan Gabor
    Om du inte har helt koll på alla avgifter etc så be någon annan som har det att svara var dessa 25kr kommer ifrån. Hur kan man år 2009 ta ut avgifter när allt sköts av datorer. Kostnaden för datorerna, utslagen på alla kunder, borde bli otroligt liten. Nej dessa 25 gör nog bara att man kan dryga ut vinsten lite till.
    Har tänkt att varje gång jag får en faktura med extra avgifter är att byta tjänsteleverantör bara för att djävlas.
    Sen vill man ju inte lägga dessa ”obligatoriska” extra kostnader på den vanliga konstnaden vill man ju inte. Då ser det ju inte ut att vara så billigt.

    En annan fråga är varför skickar man ut 2 (två!) fakturor. En på webhotellet och en på domänen och båda har 25kr faktura avgift…. + att har man fler domäner så kommer det en på varje domän till…. 75kr extra per år..
    Nä dags att flytta

  42. Håkan
    augusti 12, 2009 @ 1:09 e m

    @Jonathan Gabor
    Om du inte har helt koll på alla avgifter etc så be någon annan som har det att svara var dessa 25kr kommer ifrån. Hur kan man år 2009 ta ut avgifter när allt sköts av datorer. Kostnaden för datorerna, utslagen på alla kunder, borde bli otroligt liten. Nej dessa 25 gör nog bara att man kan dryga ut vinsten lite till.
    Har tänkt att varje gång jag får en faktura med extra avgifter är att byta tjänsteleverantör bara för att djävlas.
    Sen vill man ju inte lägga dessa ”obligatoriska” extra kostnader på den vanliga konstnaden vill man ju inte. Då ser det ju inte ut att vara så billigt.

    En annan fråga är varför skickar man ut 2 (två!) fakturor. En på webhotellet och en på domänen och båda har 25kr faktura avgift…. + att har man fler domäner så kommer det en på varje domän till…. 75kr extra per år..
    Nä dags att flytta

  43. peter
    augusti 25, 2009 @ 2:08 e m

    Jag har personligen ALDRIG fått en papperskopia och precis som Håkan skriver ovan så undrar jag alltså fortfarande var dessa 25:- kommer ifrån, jag har vidare flera domäner vilket ger kännbara påslag i slutändan. Jag tycker dessutom, för att vara ett svar var det mycket du INTE hade kolla på. Så kom gärna tillbaka med info om var dessa 25:- kommer ifrån.

  44. peter
    augusti 25, 2009 @ 4:08 e m

    Jag har personligen ALDRIG fått en papperskopia och precis som Håkan skriver ovan så undrar jag alltså fortfarande var dessa 25:- kommer ifrån, jag har vidare flera domäner vilket ger kännbara påslag i slutändan. Jag tycker dessutom, för att vara ett svar var det mycket du INTE hade kolla på. Så kom gärna tillbaka med info om var dessa 25:- kommer ifrån.

  45. Anonym
    augusti 1, 2011 @ 9:14 e m

    Synd bara att det skall till exponering i media innan det händer något i dessa frågor. Klagade själv redan 2006 med fick goddag yxskaft till svar om att det är ok enligt dansk lag. Snacka om löjlig ursäkt, det strider även mot överenskommelsen som Pan-Nordic Card Association har mellan kortföretagen och bankerna, samt EU-lagstiftning om att handlarna inte får ta ut olika avgifter beroende på betalsätt (kort vs kontant). Håller tummarna att EU-kommissionen gör slag i saken och stämmer den danska staten för detta och sedan tar och kräver in pengarna från dessa snåla företaget som gömmer sig bakom lagstiftningen för att ta ut ”kaffepengar” av kunderna.