Råd & Rön älskar Surftown

Test av webbhotell hos Råd & RönRåd & Rön har med stöd av .SE (Stiftelsen för Internet-infrastruktur) gjort ett test av svenska webbhotell, där de utsåg Surftown till testvinnare! 🙂 Fram för allt uppskattade de våra avtalsvillkor, vår kontrollpanel, tydligheten kring våra priser samt vårt rikliga innehåll av tjänster som ingår i våra paket.

Detta test visar att de krafttag vi har tagit för att förbättra våra produkter och tjänster verkligen har gjort skillnad, vilket vi är mycket stolta över. Vi har även i dag ett av Sveriges bästa avtalsvillkor. Idag har vi de bästa avtalsvillkoren i branschen! Hos oss låses du inte fast i ett abonnemang på grund av krångliga avtalsvillkor, och dessutom erbjuder vi alla våra nya kunder 30 dagars ångerrätt. Det är fortfarande utbredd praxis i branschen att låsa fast kunderna till ett abonnemang, även om det är hemskt ovänligt mot kunden, och det är långt ifrån alla leverantörer som erbjuder ångerrätt.

Vi har även tagit åt oss kritiken kring vår ‘fria trafik’ och kommer diskutera detta internt inom den närmaste framtiden. Detta är ett typiskt danskt fenomen, men vi kan försäkra våra kunder om att de inte behöver oroa sig över sin trafik. Till skillnad från vissa svenska leverantörer som har en gräns på 25 gb/mån, så har vi kunder som använder väsentligt mycker mer.

Även supporten har fått sig ett uppsving, i och med projektet vi kallar för ‘Support 2.0‘. Det handlar inte om några förändringar som sker över en dag, men som sakta men säkert på lång sikt kommer göra våra kunder väldigt nöjda med sin support. Mer om detta projekt kommer i ett senare skede, men förhoppningsvis kommer ni uppskatta vår support ännu mer, då det kommer bli lättare att få bättre support. Och det är trots allt det viktigaste, eller hur? 😉

Råd & Rön inkluderade även en kort men utförlig guide över hur man enkelt skapar sin egna blogg. Ni kan ju gissa att vi blev glada, när vi såg på skärmdumparna att de utgick från vårt webbhotellspaket. 😀 De visar hur du är endast sju enkla steg från att starta din egen blogg här på Surftown.

Regelbundna läsare vet att vi tidigt installerade nya versionen av WordPress i vår 1-Click Toolbox, som medför enkla och automatiserade installationer av en mängd populära script. WordPress 2.5 är samma bloggsystem som vi kör här på SurfBloggen, och något vi kan varmt rekommendera.

Nu ska ni inte tro att vi på grund av ett vunnet test tänker sluta jobba för att förbättra våra tjänster. Vi har en lång lista på saker vi vill genomföra, och vi kommer fortsätta arbeta för att våra kunder ska vara fullständigt tillfredställda över sitt val av webbhotell.

Ni kan läsa hela testet genom att klicka här.

  • Det var kul för er Jonathan. Jag betvivlar inte att ni sliter på och hoppas ni fortsätter med det. Det är ju så med Surftown att när det fungerar, vilket det gör för det mesta, är det en suverän tjänst med ett bra pris och mycket bra utbud.

    Tyvärr blir det märkliga avbrott, senast i fredags morse. Hela mitt konto var tomt, alla domäner och allt innehåll borta. Kvar vara bara en tom loggkatalog. Jag blev nästan kallsvettig men det hela fixades hyfsat snabbt och även kommunikationen med supporten fungerade.

    Betalar man inte en förmögenhet för hotellet får man acceptera tillfälliga avbrott och det tror jag dom flesta gör om man bara är informerad. Så det jag tycker ni skall jobba med, och det vore ganska enkelt, är att ha en fungerande driftsinformationssida så vi vet vad som händer/har inträffat. Kunder gillar inte överaskningar som den jag upplevde.

    Kämpa på. Och se till att safe-mode stängs av!

    /Björn

  • Det var kul för er Jonathan. Jag betvivlar inte att ni sliter på och hoppas ni fortsätter med det. Det är ju så med Surftown att när det fungerar, vilket det gör för det mesta, är det en suverän tjänst med ett bra pris och mycket bra utbud.

    Tyvärr blir det märkliga avbrott, senast i fredags morse. Hela mitt konto var tomt, alla domäner och allt innehåll borta. Kvar vara bara en tom loggkatalog. Jag blev nästan kallsvettig men det hela fixades hyfsat snabbt och även kommunikationen med supporten fungerade.

    Betalar man inte en förmögenhet för hotellet får man acceptera tillfälliga avbrott och det tror jag dom flesta gör om man bara är informerad. Så det jag tycker ni skall jobba med, och det vore ganska enkelt, är att ha en fungerande driftsinformationssida så vi vet vad som händer/har inträffat. Kunder gillar inte överaskningar som den jag upplevde.

    Kämpa på. Och se till att safe-mode stängs av!

    /Björn

  • Datorsam

    Hej,
    kul att ni tar tag i supporten.

    Jag är själv involverad i kundsupport och vill ge följande tips på EN åtgärd som kan avlasta supporten betydligt:

    – Fixa skript som kollar om HTTP / PING är uppe på samtliga servrar och skickar email till supporten vid fel OCH dessutom skriver in aktuell status i en statusblogg.

    När kunden upptäcker felet kan han/hon först kolla status och därefter, om ändå nödvändigt, skicka ett supportmail.

    När detta skrivs har min site varit nere i 1.5 timme (som jag vet om) – dock utan att någon som helst driftinfo finns på er sida. Jag skickade supportmail för över 30 minuter sedan och driftinfo visar fortfarande inget…

    Det rimmar lite dåligt med det som står på driftinfosidan

    ”All servers and applications are monitored 24/7 and our Operations Dept. is automatically alerted in case of issues.”

  • Datorsam

    Hej,
    kul att ni tar tag i supporten.

    Jag är själv involverad i kundsupport och vill ge följande tips på EN åtgärd som kan avlasta supporten betydligt:

    – Fixa skript som kollar om HTTP / PING är uppe på samtliga servrar och skickar email till supporten vid fel OCH dessutom skriver in aktuell status i en statusblogg.

    När kunden upptäcker felet kan han/hon först kolla status och därefter, om ändå nödvändigt, skicka ett supportmail.

    När detta skrivs har min site varit nere i 1.5 timme (som jag vet om) – dock utan att någon som helst driftinfo finns på er sida. Jag skickade supportmail för över 30 minuter sedan och driftinfo visar fortfarande inget…

    Det rimmar lite dåligt med det som står på driftinfosidan

    ”All servers and applications are monitored 24/7 and our Operations Dept. is automatically alerted in case of issues.”

  • strandhuset & Datorsam,
    Båda era tips gäller att vi ska ordna en bättre driftsinfo-sida, och jag kan inte annat göra än att hålla med er. Men det är ju tur då att vi redan har påbörjat arbetet på en sådan! 🙂

    Vi kommer bygga en helt ny driftinfo-sida, som kommer göra det lättare för kunden att snabbt och enkelt kunna se vad som är felet hos dem.

    Och jag kan bara beklaga de driftstörningar som ibland påträffas. Vi arbetar på att stabilisera våra servers, och har implementerat vissa lösningar som förhoppningsvis kommer åtgärda det inom en väldigt snar framtid.

  • strandhuset & Datorsam,
    Båda era tips gäller att vi ska ordna en bättre driftsinfo-sida, och jag kan inte annat göra än att hålla med er. Men det är ju tur då att vi redan har påbörjat arbetet på en sådan! 🙂

    Vi kommer bygga en helt ny driftinfo-sida, som kommer göra det lättare för kunden att snabbt och enkelt kunna se vad som är felet hos dem.

    Och jag kan bara beklaga de driftstörningar som ibland påträffas. Vi arbetar på att stabilisera våra servers, och har implementerat vissa lösningar som förhoppningsvis kommer åtgärda det inom en väldigt snar framtid.

  • Pingback: IFPI, ta det lugnt… Vi har backup! | SurfBloggen()