Nytt Surftown och nya färger

Från idag, den 1:a Maj, har vi moderniserat vår visuella identitet med ett nytt logo och en ny webbplats. Det nya logot ska tillsammans med en ny dynamisk typografi och en uppdaterad färgpalett hjälpa till att ge oss en starkare identitet på hosting-marknaden.

Idag är Surftown känt som en av Sveriges främsta leverantörer av webbhotell och domäner, och vi driftar över 500.000 email-konton och 200.000 domäner och webbplatser. Med vårt nya logo vill vi på ett enkelt och elegant vis illustrera att vi har tre fokus-områden som ingår i en gemensam synergi, men samtidigt är separata fokusområden. De tre färgerna representerar lila för privat, blått för företagslösningar och grått för de mer krävande high-end lösningarna som våra VPS-produkter. En av Skandinaviens ledande marketing-auktoriteter, Thomas Fabricius, Kreativ direktör hos Bates Y&R säger följande om vår nya design:

”Det är en markant stärkning av Surftowns visuella profil. Jag är säker på att det nya logot och den förnyade identiteten bättre kommer att attrahera de segment som Surftown arbetar med. Den nya identiteten visar en robusthet och kvalitet som tilltalar företag, och samtidigt är dynamisk och modern. På det hela taget ger den nya grafiska identiteten ett starkt och genomarbetat intryck. Såvitt jag kan se är Surftown ensam i sin bransch om att arbeta så seriöst med sin visuella identitet.”

Med de orden vill jag gärna bjuda in dig till det nya Surftown.se. Jag hoppas att du tycker det är lika modernt, professionellt och genomtänkt som vi. Tveka inte heller att ge oss dina åsikter och kommentarer.

  • Dante

     lol, använder ni Drupal nu? 😛

  • Thomas

    Snyggt, men det är lite för mycket danska både över nya framsidan och i viss mån även över det här inlägget. Korrläs gärna en extra gång!

  • Snyggt! Färgerna passar fint ihop.

  • Bengt Ekenberg

    FUNGERAR INTE !!!!!!!  Fortfarande problem med scroll / sid ner.
    Lägg logginknappen högre upp då den inte nås vid 100% skärmupplösning

  • Bengt Ekenberg

    Det är för STORT och POMPÖST – Dra ner fontstorlek så att det viktigaste kommer poå första sidan  –  Loggin-knappen   (gäller WebbMail)
    sen skadar väl inte att tala om i förväg…?

  • Bengt Ekenberg

    Vad gör man när man saknar supportkod och inte kan komma in på Webbmail ?  Telefonsvaren bara tjatar sitt – Ni hittar den på Er Surftown  :  problemet är ju att det inte fungerar ! och mailärenden är l-å-n-g-s-a-m-m-a …

  • Birgitta Ebbesen

    Hej,
    Har samma problem som du, om du har internet explore 9 så kan du inte logga in på webbmailen. Testade på en dator med internet explore 8 då gick det att logga in. Dom ska åtgärda felet.

  • Pontus

    Ja typsnittsstorleken måste ni se över, förstår inte riktigt hur ni tänkt! I övrigt ser det ganska bra ut.

  • Anette

    Nyfiken på om utlottningen av Ipod/Ipad efter enkätundersökningen är klar?

  • Blev ju seriöst orolig när man skulle logga in på sitt konto och sidan är totalt förändrad. Man började ju undra om det var phishing pågång. Personligen så ser den nya sidan mer misstänkt ut som en falsk sida än den förra layouten.

  • Kolfst

    Byt färger! Den lila färgen är hemsk!

  • Lena Bjork

    Varför är det så svårt att få tag på er? Varför går det inte att maila till ett mailföretag?? Efter mycket letande hittade jag den här funktionen genom att gå in via ett meddelande någon medkund har skrivit…..
    Jag är nöjd med det mesta utom ovanstående och svårigheten att skicka gruppmail. Dom får man dela upp på mycket små grupper. Sedan ställer jag mig undrande till era felmeddelanden. Vad har jag för användning av följande:
    1. 2012-05-07 08:05 GMT
      Fel: Ett socket-fel inträffade: [object Object] (MSG-1021,
      1306038948-1426555)

      2. 2012-05-07 08:08 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas: [object Object] (MSG-1028,
      1306038948-1428712)

      3. 2012-05-07 08:10 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas: [object Object] (MSG-1028,
      1306038948-1430445)

      4. 2012-05-07 08:11 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas: [object Object] (MSG-1028,
      1306038948-1430947)

      5. 2012-05-07 08:30 GMT
      Fel: Ett socket-fel inträffade: [object Object] (MSG-1021,
      1306038948-1444654)

      6. 2012-05-07 08:31 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas till följande mottagare: [object
      Object] (MSG-1013, 1306038948-1445231)

      7. 2012-05-07 08:34 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas: [object Object] (MSG-1028,
      1306038948-1448942)

      8. 2012-05-07 08:36 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas: [object Object] (MSG-1028,
      1306038948-1450547)

      9. 2012-05-07 08:37 GMT
      Fel: Meddelandet kunde inte skickas: [object Object] (MSG-1028,
      1306038948-1451834)

      10. 2012-05-07 08:38 GMT
      Fel: Anslutningen nekades eller tog för lång tid när försök gjordes att
      ansluta till server [object Object] för användare undefined (MSG-1016,
      1306038948-1452206)

      11. 2012-05-07 08:38 GMT
      Fel: Ett socket-fel inträffade: [object Object] (MSG-1021,
      1306038948-1452252)
    Jag vill förstås veta vad som är fel och vem/vilka adresser det är som inte fungerar längre. Tacksam för svar via min e-post – ni skickar väl sådana? 😉 Ni kanske kan utläsa min adress i ovanstående rapakalja.

    Lena

  • mbt skor

    Ja typsnittsstorleken måste ni se över, förstår inte riktigt hur ni tänkt! I övrigt ser det ganska bra ut.

  • Martin

    Sorry, men kan inte se någon förbättring. Gillade den gamla grå+oranga version 1 designen mer, (ej med vita bakgrundsplattor). Det här känns kallare och inte lika inbjudande. Lila är samtidigt ett dåligt val som primär-/accentfärg då den kommer att ”skrämma” bort en stor del av framförallt manliga kunder. Har även svårt för ögonsymbolloggor, känns för mycket BigBrother och gör mig alltid lite paranoid/misstänksam 😉

    Gör om, gör rätt.
    // Webbdesigner & Surftownkund i 6+år.

  • Nick

    Oj, den lila var verkligen hemsk och de stora fonterna passar inte. Känns som att man kommer in på någon oseriös sida…

  • Anonym

    Lila …… Njaaa

  • gustav

    Microsoft vibbar över typsnittet i nya loggan

  • Hej Thomas – I Danmark siger de det ser lidt svensk ud, med Teliafarver. Vi har en del svenske kolleger, der både skriver og læser korrektur.

  • Joachim

    Några smarta tips när man ska byta site:
    1) projektledare
    2) kundfokus
    3) testa

    Det går inte att logga in i kontrollpanelen. Så SJUKLIGT icke-kundfokuserat så klockorna stannar. Hajar att hela skiten ligger nere när Köpenhamn står under vatten, men att fucka upp det såhär snyggt för kunderna på egen hand torde ju vara värt ett diplom.

  • Tak for feedback. Skriftstørrelsen er den samme som tidligere, blot med nye farver og styling. Men derfor kan den jo godt være forkert, så vi tager en ænding op til overvejelse.

  • Jeg kan love for at den lill a farve også har været til intern debat. Der ligger grundige overvejelser bag, og der er testet med en lang række alternative farver inden det endelige valg. 
    Jeg synes som du at den sort/orange side var flot. Jeg synes dog også at den nye side er lysere, mere imødekommende, og at det nye logo er ret vellykket.

  • Der er ikke arbejdet med Kontrolpanelet, men alene styling og farver med det nye design. Derfor har designet ikke påvirket om man kan logga ind eller ej. Det skal bare virke – ellers er det – ganske rigtigt – for dårligt!

  • Ernst

    Den gamla looken var 1 miljard gånger bättre. nu ser ni ut precis som vilket hostingbolag som helst, jag trodde på allvar att någon snott er adres

  • Olle

    Det räcker inte med att det är snyggt. Det måste fungera också. Vad sägs om tilltaget att ”nollställa” alla lösenord på midsommarafton och sen stänga supporten när det visar sig att det inte går att själv lägga in ett nytt lösenord. Rekord i nonchalans!

  • Renee

    Vad i helsike håller ni på med…hur kan ni PLÖTSLIGT bara ÄNDRA inloggningen – jag har betalt för min hemsida och nu kommer jag inte åt den!!!! När jag använder mina uppgifter för att komma in på Min Sida hos er…så går inte det heller!! Vad fan ska jag gör då???

  • Börje Lind i kramfors

    Ja, jag har bytt webhotell nu. Helt idiotiskt. Jag fick mail 15.00 att dom ”nollställt” alls lösenord 14.30, jag använde mig av script för att överföra filer, bara till att gå från familjen och skriva om PHP-Script .. ALDRIG MER SURFTOWN! Bra med Transperens , hur många kunder förlorar surftown på detta tilltag. Förra sommaren översvämning, och bilder av en säkerhetsdörr som min 14’åriga son kunde svetsat ihop en bättre variant av …. HHAHAHA.. säger. Sucktown…

  • Björn

    Är mäkta irriterad, kom hem efter en resa där jag inte haft tillgång till Internet och ska kolla mailen….kommer inte in!!!!!!

  • Anonym

    Vad gäller framsidan är nu den stora uppmaningen ”KÖB NU” åtminstone ersatt med” KÖP NU, men till exempel uttrycket ”mängder av det hela” som bara låter dumt på svenska (och som inte ger någon enda exakt träff vid en Googlesökning) står kvar. Knackig direktöversättning av ”masser af det hele” som helt enkelt inte funkar…

  • Kjell Claesson

    Varför kan man inte nå Er per telefon? Ni hänvisar till något som ska finnas på ”Mitt surftown men där finns ingenting som motsvarar kravet. Det är under all kritik att inte kunna nå Er på telefon utan en massa extra krångel.

    Kjell Claesson
    Webmaster för SPF-Huddinge

  • Anonym

    För att nå våran supportavdelning via telefon krävs det att man har en supportkod. Denna koden ingår i våra företagswebhotell och finns då synlig i Mysurftown. Läs gärna mer om våra paket på https://surftown.se/webbhotell-privat/oversikt

  • Ola

    Måste få kontakt med support men eftersom mina inloggningsuppgifter inte stämmer längre så finns det inga möjligheter till detta. Mycket dåligt

  • Mona

    Varför i hela friden kan jag inte få mina meil längre, jag brukar få  20-25 mail dagligen men sedan förra veckan 0 st. försökte skicka mail från en annan dator till min men utan resultat, det gick inte. Jag väntar ett viktigt mail och är ganska uppretad över vad som hänt…….HUR GÖR JAG???? icke datorkunniga Mona

  • Om du kontakter kundservice, så kan de formodentligt hjælpe dig: https://surftown.se/support/create

  • Kan du hverken huske e-mail-adresse, brugernavn eller adgangskode, så kan du alternativt kontakte kundeservice via vores salgsformular: https://surftown.dk/kontakt/salg