Nytt ansikte hos Surftown

Sedan Jonathan Gabor slutade hos Surftown i september 2011 har Kresten Bach Søndergaard och jag utgjort Surftowns marknadsavdelning. Det har länge varit ett stort önskemål att få fler kompetenta folk in i avdelningen. Som en del av vår fortsatta utveckling jagar vi därför en ny kompetent webbdesigner, som kan vara med att styrka vår grafiska profil och inte minst öka användarvänligheten i våra produkter (det kommer du att höra mycket mer om längre fram).

Som antydas så har vi stora ambitioner att göra Surftown till ett ännu bättre ställe för våra kunder och i samband med det har Surftown hämtat in Søren Rinnov Østergaard som ny försäljnings- och marknadsdirektör. Han ingår i den överste ledningen och ska styrka Surftowns aktiviteter på marknaden och ge stöd i en ny ambitiös växtstrategi för företaget.

Sören har hittills varit direktör för marketing- och onlineförsäljningen hos Canal Digital. Här ledde han en radikal förnyelse av Canal Digitals varumärke innan han lämnade företaget som en del av omfattande besparingsplaner i november 2011. Omedelbart därefter började Søren som strategisk rådgivare hos Surftown och 2 januari 2012, började han sedan i Surftowns ledning som försäljnings-och marknadsdirektör.

Om du frågar Søren om hans motivation för att acceptera posten som försäljnings- och marknadsdirektör för Surftown, kommer svaret omedelbart: ”Möjligheten att ha det övergripande ansvaret för både marknadsföring och alla Surftown försäljningskanaler motiverar mig mycket när man kommer från en industri i svår ekonomisk turbulens. Då är det skönt att kliva in i en verksamhet som baseras på robusta moderna produkter och oändliga tillväxtmöjligheter både europeiska och globala”

”Det är ett nöje att vara en del av ett företag som även mitt i finanskrisen håller kunderna i fokus och gör stora investeringar i innovation.”

Jag hoppas att du kommer att välkomna Sören, som också då och då vill bidra med ett inlägg eller kommentarer här på bloggen.

  • http://www.facebook.com/FuncMotion Mikael Dahlin

    Perfekt, läs nedanstående och fundera hur ni kan bemöta era kunder på ett bättre sätt.

    Surftown var bra fram till att jag för över en månad sedan begärde ett
    återköp för mitt webbhotell. Det som har framkommit nu är en kundtjänst
    som är rent ut sagt värdelös. Surftown svarar inte på direkta frågor, de
    tar inte till sig den informationen som står i mailkonversationen utan
    skickar i bästa fall ett generiskt svar som inte hjälper överhuvudtaget.

    Det är bara att konstatera att det inte finns någon servicekänsla över
    huvud taget, om det hade funnits hade mitt problem varit löst för länge
    sedan, det vill säga, en genomförd återbetalning.

    Just nu väntar jag fortfarande på att få veta varför Surftown inte har
    genomfört det återköp som jag fick bekräftat att de skulle göra 28/2,
    detta trots flertalet mail där jag har uppmärksammat detta.

    Det är inget svårlöst problem, och det tar ungefär 1-2 minuter att lösa
    för till och med den minst lämpade personen. Eftersom att Surftown
    uppenbarligen inte är kapabla till att tänka själva kommer här
    lösningen.

    ”Hej kära kund,

    Vi beklagar att informationen från vår sida har varit bristfällig. Vi
    har läst dina mail och tagit till oss informationen, du kommer att få
    dina pengar tillbaka omgående.

    Vi hoppas att du känner fortsatt förtroende för oss som leverantör och att du väljer att återkomma till oss den dagen du är i behov av ett webbhotell igen”

    Om Surftown hade agerat enligt ovanstående hade jag mer än gärna
    rekommenderat företaget till andra, nu blir det ännu ett i högen med
    företag som inte vet hur man vårdar sina kunder (även om de beslutar att
    lämna). Det som händer, om ni inte har insett det, är naturligtvis att
    jag aldrig kommer tillbaka, samt att jag självklart ser till att ingen i
    min bekantskapskrets använder er.

    /Funcmotion

  • http://www.facebook.com/FuncMotion Mikael Dahlin

    Uppenbarligen läser inte Surftown bloggen, de struntar även i om en kund ringer och påpekar att de inte har uppfyllt sitt åtagande. Visserligen har det bara gått 12 dagar sedan jag ringde i samma ärende som tidigare. 

    Det som återstår nu är väl det tradionella att anmäla till ARN och sprida budskapet på trevliga sidor som Fairshopping och Flashback. Uselt företag, och jag förstår verkligen inte hur man tänker, när man håller inne på drygt 700 kr. Det är inte speciellt mycket pengar, men en principsak. Det räcker med att person som läser detta eller kommande inlägg och struntar i att bli kund, så har Surftown gjort en förlustaffär. Idiotiskt naturligtvis, men jag tror inte att vi ska förvänta oss så mycket mer av dessa personer.

  • http://twitter.com/LarsBip Lars Vilhelm Widén

    Surftown, I´m back with my bip business intelligence partner for future ventures and international boost of interest. Hope it´s working as well as last time I endorsed your Services..

    bip CEO Lars Vilhelm Widén

  • Börje Lind i kramfors

    Ja, det var du som betedde dig helt sanslöst dåligt under översvämingehn. Du skall vara säljare på ett callcenter, inte jobba med webhotell och *säkra backuplösninga* .. *fniss* , har du hört låten med ”dido” , i will go down with this ship…