Nu med 4 veckors betalningsfrist

Vi har slängt några utvecklingsresurser på vårt lite föråldrade faktureringssystem, så vi kan uppfylla våra kunders önskemål om en längre betalningsfrist.

Det borde även stilla den oavsiktliga stress som kan ha uppstått hos ekonomiavdelningen av våra företagskunder. 😉

Från och med nu är där nämligen hela 28 dagars betalningsfrist på förnyelsefakturan av ditt webbhotell jämfört med tidigare, då det var 14 dagar som gällde. Dessutom sänds fakturan ut 2 veckor tidigare än förut.

Om du har några förslag på hur vi i övrigt kan förbättra kundupplevelsen kring våra fakturor, så tar vi gärna emot dessa här.

  • Per

    Hm, om man fakturerar 14 dagar tidigare så blir det 28 dagar exakt. Ska man säga tack? För normalt så har ni ju inte ens fakturerat när merparten kanske betalar. Så i praktiken skulle vi som kund kunna få 90 dagars faktura (om ni fakturerar 2 månader innan). Generöst, tackar.

  • Per

    Hm, om man fakturerar 14 dagar tidigare så blir det 28 dagar exakt. Ska man säga tack? För normalt så har ni ju inte ens fakturerat när merparten kanske betalar. Så i praktiken skulle vi som kund kunna få 90 dagars faktura (om ni fakturerar 2 månader innan). Generöst, tackar.

  • gullik

    Vaddå förbättring, jag har fått en höjning från c:a 400 kr till 1219 kr för 3 stackars epostaddresser. Nu måste jag ju hitta en annan leverantör!!!!

  • gullik

    Vaddå förbättring, jag har fått en höjning från c:a 400 kr till 1219 kr för 3 stackars epostaddresser. Nu måste jag ju hitta en annan leverantör!!!!

  • @gullik – Jag förstår inte riktigt, vi har inte rört våra priser i och med denna förändring? Dessutom ingår det oändligt antal e-postadresser i alla våra paket, så du ska absolut inte betala per e-postadress.

    Jag kan starkt rekommendera er att ta kontakt med supporten, så kan de förklara och hjälpa er med vad som står angivet på fakturan, så du vet precis vad du betalar för. För någon prishöjning rör det sig inte om här…

  • @gullik – Jag förstår inte riktigt, vi har inte rört våra priser i och med denna förändring? Dessutom ingår det oändligt antal e-postadresser i alla våra paket, så du ska absolut inte betala per e-postadress.

    Jag kan starkt rekommendera er att ta kontakt med supporten, så kan de förklara och hjälpa er med vad som står angivet på fakturan, så du vet precis vad du betalar för. För någon prishöjning rör det sig inte om här…

  • Fick en faktura här om dan, den ser ut och har ungefär samma betalningsfrist som tidigare = inga problem med det.
    Något jag har efterlyst tidigare är fakturor med OCR vilket skulle förenkla/förbättra både för er och kunderna. Men det kanske kommer senare 😉

  • Fick en faktura här om dan, den ser ut och har ungefär samma betalningsfrist som tidigare = inga problem med det.
    Något jag har efterlyst tidigare är fakturor med OCR vilket skulle förenkla/förbättra både för er och kunderna. Men det kanske kommer senare 😉