Mer än dubbelt upp för VPS:erna!

Sedan lanseringen av vår VPS-tjänst har vi fokuserat mycket på att optimera vår plattform, och öka prestandan så mycket som det bara är möjligt. Tack vare dessa optimeringar så kan vi idag komma med några riktigt glädjande nyheter!

Samtliga VPS:er kommer från och med idag få dubbelt så mycket minne, diskutrymme och hela 10 gånger högre trafikgräns! Denna förbättring är givetvis kostnadsfri både för nya och existerande kunder.

App + Root = VPS

Vi har även upptäckt att de flesta av våra kunder efterfrågar en mix av App VPS och Root VPS, och vi har därför valt att slå ihop dessa tjänster. Och på grund av detta så väljer vi även att slopa produktnamnen App och Root. Numera heter våra VPS:er kort och gott VPS 512, VPS 1024 och VPS 2048, för att tydligare visa vad man beställt.

Och skulle du vara i behov av mer resurser, så finns det givetvis uppgraderings-möjligheter bortom VPS 2048, om du är i behov av det — trots den rikliga mängden minne, diskutrymme och trafik som redan ingår.

Supererbjudande – prisdump på samtliga VPS:er!

Och för er som inte riktigt vågat testa vår grymma VPS-tjänst, så har vi idag ett riktigt smaskigt erbjudande för er. Samtliga VPS:er kan idag köpas för mindre än halva priset! Hur låter det till exempel med 512 MB minne, 20 GB diskutrymme och 500 GB trafik för endast 99 kr/mån?!

Och är du inte helt nöjd efter 30 dagar, så får du pengarna tillbaka! Så du har absolut ingenting att förlora. Beställ idag, och få din helt egna server till ett otroligt lågt pris!

Men det är inte allt…

För existerande kunder så har vi ytterligare nyheter! Nu kan ni lägga till PTR-record (Reverse DNS) via My Surftown. Vi har även utökat mängden backups ni kan ta till 1 full och 2 inkrementala. Så se till att ni schemalägger era backups, så ni alltid har en färsk liggande!

Vi arbetar även på att få Plesk installerat på samtliga VPS:er, för att göra administrationen av din VPS ännu enklare.

6 Comments

  1. JG
    april 8, 2010 @ 8:18 f m

    Sedan en dryg vecka tillbaka kan jag inte logga in på min mail, kan inte heller logga in för att skriva ett supportärende. Vad har ni gjort för att det inte längre fungerar? Allt annat fungerar på min dator, har inga problem med övrig webb. Internet explorer 8, XP.

  2. Jonathan Gabor
    april 8, 2010 @ 8:34 f m

    Det låter högst märkligt, för det funkar när vi testar och andra kunder har heller inga problem med att logga in på sin mejl eller skapa supportärenden.

    Har du testat att logga in på My Surftown, och klicka på Support Center? Då borde du automatiskt bli inloggad dit, och där kan du då skapa ett supportärende.

  3. JG
    april 8, 2010 @ 9:06 f m

    Det går inte att logga in på webbmail och my surftown. När jag försöker logga in med mina uppgifter och trycker på den sista knappen, laddas startsidan upp. Vad göra?

  4. Jonathan Gabor
    april 8, 2010 @ 9:18 f m

    Hmm… Testa i en annars webbläsare, t.ex. Mozilla Firefox, så vi kan kontrollera ifall det är IE8 som bråkar eller om det faktiskt är vår sajt. Fungerar det heller inte i Mozilla Firefox, så är du välkommen att ringa in till försäljningsavdelningen (tel: 08 551 10 761) så skickar de dig vidare till supporten så de kan undersöka problemet (och såklart hjälpa dig med ditt supportärende.)

  5. JG
    april 8, 2010 @ 9:47 f m

    Super! Det fungerar kalas med Mozilla Firefox!

  6. Jonathan Gabor
    april 8, 2010 @ 10:27 f m

    Skönt att höra! Vi ska undersöka närmare varför det inte gick… Vi har testat på ett bra antal olika datorer med olika versioner av Windows och Internet Explorer, och vi lyckas inte återskapa problemet. Testa gärna i IE8 igen någon gång, och hör av dig ifall det fungerade.