Inget svar från supporten

Jag har tyvärr noterat en riktigt tråkig händelse. Kunder har nämligen rapporterat att de har väntat väääldigt länge på ett svar från Supporten!

Dessvärre är det så att supportsystemet har uppvisat anarkistiska tendeser. Ett eller annat skumt syntaxfel har inneburit att ett antal kunder inte har fått något mail med svar.

För tillfället är det 600 supportsvar som är berörda av detta problem, och detta beklagar vi oerhört. Allt har sett ut till att fungera som det ska från vår sida, medan ni har otåligt väntat på ert svar.

Felet har högsta prioritet, och förhoppningsvis är det fixat inom en mycket kort tid. Tills vidare kan du dock använda nedanstående lösning:

  1. Logga in på My Surftown
  2. Klicka på ”Supportcenter”
  3. Välj ”Status” på höger sida
  4. Nu kan ni se svaren på era supportmail

Jag beklagar djupt och tackar er för att ni gjorde oss medvetna om problemet!

Uppdatering – 21:e januari 2009
Problemet blev löst igår kl. 19:00, och alla berörda kunder kommer att orienteras via e-post under dagen.

24 Comments

  1. Farsan
    januari 26, 2009 @ 8:53 f m

    Att försöka få kontakt med supporten via telefon tycks inte gå. Och kontaktar man supporten via mailfunktionen så kommer ett automatsvar med ett standardmeddelande samt support-ID. Men sedan? Tid tar det i alla fall och adrenalinet flödar i onödan.

  2. Farsan
    januari 26, 2009 @ 9:53 f m

    Att försöka få kontakt med supporten via telefon tycks inte gå. Och kontaktar man supporten via mailfunktionen så kommer ett automatsvar med ett standardmeddelande samt support-ID. Men sedan? Tid tar det i alla fall och adrenalinet flödar i onödan.

  3. Jonathan Gabor
    januari 26, 2009 @ 10:26 f m

    @Farsan – Vi har haft det rätt tungt på supporten den senaste veckan, på grund av de problem Thomas tar upp i blogginlägget. Anledningen till att ni inte kan nå supporten per telefon, är för att det inte ingår telefonsupport i våra Privat-paket. Läs mer om VIP-support i vår wiki.

    Vi beklagar att vi ännu inte hunnit svara på ert ärende, men jag lovar er att vi jobbar så snabbt vi kan på att få svara tillbaks på allas ärenden.

  4. Jonathan Gabor
    januari 26, 2009 @ 9:26 f m

    @Farsan – Vi har haft det rätt tungt på supporten den senaste veckan, på grund av de problem Thomas tar upp i blogginlägget. Anledningen till att ni inte kan nå supporten per telefon, är för att det inte ingår telefonsupport i våra Privat-paket. Läs mer om VIP-support i vår wiki.

    Vi beklagar att vi ännu inte hunnit svara på ert ärende, men jag lovar er att vi jobbar så snabbt vi kan på att få svara tillbaks på allas ärenden.

  5. eira
    februari 12, 2009 @ 6:01 e m

    Vad gör man när man vill kontakta support och kan logga in på sina administrationssidor men inte på supportsidorna?

  6. eira
    februari 12, 2009 @ 7:01 e m

    Vad gör man när man vill kontakta support och kan logga in på sina administrationssidor men inte på supportsidorna?

  7. Jonathan Gabor
    februari 13, 2009 @ 8:15 f m

    @eira – Jag förstår tyvärr inte riktigt vad du menar… Det är samma inloggningsuppgifter som ska användas på både My Surftown och supportsidorna. Skulle du kunna förklara lite mer i detalj?

  8. Jonathan Gabor
    februari 13, 2009 @ 9:15 f m

    @eira – Jag förstår tyvärr inte riktigt vad du menar… Det är samma inloggningsuppgifter som ska användas på både My Surftown och supportsidorna. Skulle du kunna förklara lite mer i detalj?

  9. proban
    mars 4, 2009 @ 2:37 e m

    Om jag överlåter ansvaret till Surftown, hur blir det då med själva teknikansvaret?
    Kan jag fortfarande logga in på .SE och ändra mina domäninställningar? Kan jag fortfarande använda Domänhanteraren?

  10. proban
    mars 4, 2009 @ 3:37 e m

    Om jag överlåter ansvaret till Surftown, hur blir det då med själva teknikansvaret?
    Kan jag fortfarande logga in på .SE och ändra mina domäninställningar? Kan jag fortfarande använda Domänhanteraren?

  11. Jonathan Gabor
    mars 5, 2009 @ 9:10 f m

    @proban – Vi kommer ha det tekniska ansvaret för dina domäner. Du kommer inte kunna logga in hos .SE för att ändra din domäninställningar, utan kommer behöva kontakta oss för det. Med tiden kommer vi implementera mer och mer av den funktionalitet du är van vid, i vår egna kontrollpanel, så det blir ännu mer smidigt än förut att administrera sina domäner. 🙂

  12. Jonathan Gabor
    mars 5, 2009 @ 10:10 f m

    @proban – Vi kommer ha det tekniska ansvaret för dina domäner. Du kommer inte kunna logga in hos .SE för att ändra din domäninställningar, utan kommer behöva kontakta oss för det. Med tiden kommer vi implementera mer och mer av den funktionalitet du är van vid, i vår egna kontrollpanel, så det blir ännu mer smidigt än förut att administrera sina domäner. 🙂

  13. P-O Sjöberg
    mars 13, 2009 @ 10:12 e m

    Jag har fem domäner hos ST. Jag väntar fortfarande på svar sedan någon vecka ifall mitt återtagande av uppsägning (Moneybackgaranti) är noterat av er support. Orsaken att jag sade upp kontot var förtvivlan över en oändligt strulig serverflytt, med förvillande svar från vissa på supporten (flytten är klar/flytten är stoppad/tystnad). Till slut svarade en redig kille om flytten och vi kom överens om att stoppa den, vilket var ett riktigt lyckat drag. Nu känns det stabilt och jag vill inte flytta trots att strulet ledde till det längsta driftstopp jag haft sedan 2003. Kan tänka mig att komplettera med ett Linux Advanced, men jag vill inte vara med om att automatiskt bli utkastad från Windows ST på grund av missad supportdialog kring återtagandet.

  14. P-O Sjöberg
    mars 13, 2009 @ 11:12 e m

    Jag har fem domäner hos ST. Jag väntar fortfarande på svar sedan någon vecka ifall mitt återtagande av uppsägning (Moneybackgaranti) är noterat av er support. Orsaken att jag sade upp kontot var förtvivlan över en oändligt strulig serverflytt, med förvillande svar från vissa på supporten (flytten är klar/flytten är stoppad/tystnad). Till slut svarade en redig kille om flytten och vi kom överens om att stoppa den, vilket var ett riktigt lyckat drag. Nu känns det stabilt och jag vill inte flytta trots att strulet ledde till det längsta driftstopp jag haft sedan 2003. Kan tänka mig att komplettera med ett Linux Advanced, men jag vill inte vara med om att automatiskt bli utkastad från Windows ST på grund av missad supportdialog kring återtagandet.

  15. Jonathan Gabor
    mars 16, 2009 @ 8:49 f m

    @P-O Sjöberg – Du ska nog se att du får svar snart av supporten. 🙂 Men mejla mig gärna ditt support-id, så ska jag se varför du ännu inte svar på ditt supportärende.

  16. Jonathan Gabor
    mars 16, 2009 @ 9:49 f m

    @P-O Sjöberg – Du ska nog se att du får svar snart av supporten. 🙂 Men mejla mig gärna ditt support-id, så ska jag se varför du ännu inte svar på ditt supportärende.

  17. Anders
    april 22, 2009 @ 6:17 e m

    Finns det ingen vanlig mailadress man kan maila Supporten på?
    Jag vill utnyttja mina 30 dagars Money back garanti, men vill ha ett kvitto på att jag sänt det till er så det inte blir några problem! Varför jag inte vill ha er som leverantör? Ni har sämre kundservice än Försäkringskassan.

    Mvh Anders

  18. Anders
    april 22, 2009 @ 7:17 e m

    Finns det ingen vanlig mailadress man kan maila Supporten på?
    Jag vill utnyttja mina 30 dagars Money back garanti, men vill ha ett kvitto på att jag sänt det till er så det inte blir några problem! Varför jag inte vill ha er som leverantör? Ni har sämre kundservice än Försäkringskassan.

    Mvh Anders

  19. Jonathan Gabor
    april 24, 2009 @ 11:43 f m

    @Anders – Jag beklagar att vår kundservice inte levt upp till dina krav, vilket är oerhört tråkigt. Men vi arbetar konstant på att försöka förbättra oss på alla kundservice-områden, inklusive på att få ner svarstiderna. Dock så har vi inte särskilt många supportärenden som trillar in just nu, så du borde ha fått svar rimligt snabbt (inom 12 timmar).

    Tyvärr finns det ingen direkt e-postadress för att kontakta supporten, då vi använder oss av ett supportsystem som gör att vi lättare kan få en överblick över vilka problem råder, samt snabbare kan besvara supportärenden. Detta supportsystem tillåter oss inte att ha en direkt e-postadress i dagsläget, men är något vi planerar att försöka införa i framtiden.

    Dock kan du kontakta supporten genom att klicka på ”Support Center” i My Surftown, eller gå till den här sidan.

  20. Jonathan Gabor
    april 24, 2009 @ 12:43 e m

    @Anders – Jag beklagar att vår kundservice inte levt upp till dina krav, vilket är oerhört tråkigt. Men vi arbetar konstant på att försöka förbättra oss på alla kundservice-områden, inklusive på att få ner svarstiderna. Dock så har vi inte särskilt många supportärenden som trillar in just nu, så du borde ha fått svar rimligt snabbt (inom 12 timmar).

    Tyvärr finns det ingen direkt e-postadress för att kontakta supporten, då vi använder oss av ett supportsystem som gör att vi lättare kan få en överblick över vilka problem råder, samt snabbare kan besvara supportärenden. Detta supportsystem tillåter oss inte att ha en direkt e-postadress i dagsläget, men är något vi planerar att försöka införa i framtiden.

    Dock kan du kontakta supporten genom att klicka på ”Support Center” i My Surftown, eller gå till den här sidan.

  21. kalle kulör
    juni 1, 2009 @ 8:48 f m

    Förstår inte varför ni inte fixar en del av era problem så slipper ju ni detta också på supporten och framför allt era trötta kunder pga allt strul. Om man skulle se på den log man har på sina svar så är det ju automatiserade ping ping svar som kommer från first line supporten.

  22. kalle kulör
    juni 1, 2009 @ 9:48 f m

    Förstår inte varför ni inte fixar en del av era problem så slipper ju ni detta också på supporten och framför allt era trötta kunder pga allt strul. Om man skulle se på den log man har på sina svar så är det ju automatiserade ping ping svar som kommer från first line supporten.

  23. jemarsch
    juli 1, 2009 @ 9:46 e m

    Har nyss blivit kund här men måste säga att jag fått superbra service blev förvånad att jag fick svar inom ett par timmar nästa brev dagen efter! kanske jag haft tur eller så jobbar de på att bli bättre.

    /Jemarsch

  24. jemarsch
    juli 1, 2009 @ 11:46 e m

    Har nyss blivit kund här men måste säga att jag fått superbra service blev förvånad att jag fick svar inom ett par timmar nästa brev dagen efter! kanske jag haft tur eller så jobbar de på att bli bättre.

    /Jemarsch