webmaster network

Grattis mydb1, och tack!

Det verkar som det inte bara är vi som drabbas av driftstörningar lite då och då… Mindre fungerande servers och långa väntetider hos supporten är ett fåtal av de orsaker som gör att kunder blir frustrerade och besvikna, och det dröjer inte länge förrän kunderna mister sitt förtroende för sin leverantör. Även vi på Surftown är inte direkt felfria, och har haft våra problem också.

Men med nya lastbalanserare och nytt e-postsystem med betydligt vassare servers, så tror vi i alla fall att antalet driftstörningar hos Surftown kommer minska avsevärt med tiden. Och även om vi främst gör det för stabilitetens skull, så innebär det även långt bättre prestanda för våra kunder. En väldigt trevlig bonus, med andra ord. 🙂

Vi önskar i varje fall våra branschkollegor lycka till, och hoppas att de lyckas lösa sina problem snabbt och effektivt.

Det är ju tyvärr så, att det inte finns något 100%-igt skydd mot driftstörningar. Man kan däremot göra så gott man bara kan genom ett kontinuerligt underhållsarbete och ordentlig övervakning, samt se till att man är väl förberedd när olyckan väl är framme i form av extra utrustning och extra bemanning. Speciellt på supporten är det viktigt med extra bemanning, då det är sällan man får in så många ärenden (under så pass kort tid) som vid ett driftsavbrott. Även detta är en del av vårt Support 2.0-projekt; att kunna hantera dessa anstormningar på ett effektivt och smidigt sätt.

Det är därför vi tycker det skulle passa bra att gratulera mydb1 för lång och trogen tjänst! Mer än 671 dygn av kontinuerlig drift är han (hon?) uppe i nu. 😀 Men vi hoppas och tror på många många fler, och det ska vi göra allt vi kan för att uppnå.