kundupplevelse

Vi samlar dina webbhotell på ett konto

multipleaccounts_graphics

Har du fler än ett webhotell hos Surftown? Då har vi goda nyheter! 🙂

En av de största fördelarna med vår nya kontrollpanel är, att det nu är möjligt att ha flera webhotell på samma konto. Vi har ändrat om, så att du inte längre loggar in med ett användarnamn – som du gör idag – utan istället med en email-adress.

När vi flyttar konton från den gamla till den nya kontrollpanelen kommer alla webhotell med samma kontaktadress att läggas på samma konto. Även om de ligger på samma konto är de fortfarande separata enheter, precis som idag.

Om du inte villha dina webhotell samlade på samma konto, så kan du undvika det genom att se till att dina webhotell inte använder samma email-adress som konktaktadress.

Om du har frågor eller behöver hjälp, kontakta gärna vår support:
https://surftown.se/support/create

Mvh,
Nicolas

En titt på den nya designen

grafik_nytdesign

En av de stora förändringarna i vår nya kontrollpanel är den nya designen. Alla funktioner som idag är utsprida över olika system samlas nu i en enda kontrollpanel. I denna blir det enklare att få en samlad överblick över webhotell, fakturor, supportärenden och domäner.

Den nya designen är gjord efter principen ‘make it simple’. Generellt sett har webhotell och domäner känts mycket tekniskt för många, men i den nya kontrollpanelen försöker vi göra det enkelt och logiskt – som det borde vara!

Vi har fokuserat på att göra den nya designen moderna. Därför har våra grafiker arbetat med att omdesigna hela kontrollpanelen från grunden. Det har resulterat i en mycket modernare och enklare kontrollpanel, i en mer överblickbar design. Det ger mindre oordning på skärmen, och gör det enklare att fokusera på att verkligen använda funktionerna.

Det har också blivit möjligt att samla flera webhotell under ett tak. I den nya kontrollpanelen behövs bara ett login, även om man har flera webhotell hos oss. Vi tycker själva detta är en väldigt bra förbätting!

Vi fortsätter på samma tema – den nya kontrollpanelen – nästa vecka, och visar fler bilder då.

Trevlig helg!

Mvh,
Nicolas

Tack till beta-testarna!

beta_2

När vi offentliggjorde vår kommande kontrollpanel öppnade vi samtidigt upp för beta-test av denna. Beta-testarna fick möjlighet att se och pröva kontrollpanelen före andra kunder, mot att vi fick deras åsikter om design och funktionalitet.

Över 300 kunder ställde upp för att testa kontrollpanelen, vilket översteg alla våra förväntningar – liksom kvaliteten på den feedback vi fick från testarna. Vi kan nu ärligt säga att kontrollpanelen blivit grundligt testad!

All feedback har fåtts igenom

Många felrapporter har varit av det enklare slaget, som kunnat rättas på direkten. Till exempel så har några beta-testare påpekat att några färger i kontrollpanelen inte fungerade särskilt bra hop, och därför borde korrigeras.

Men vi har också fått rapporter om större problem. Exempelvis så rapporterade flera beta-testare att namnet på databasservern saknades i kontrollpanelen, vilket hade orsakat ganska stora problem för webhotellets funktionalitet om det inte rättats.

Den stora majoriteten av alla fel och optimeringsproblem har nu åtgärdats. Och det är tack vare er feedback som vi har kunnat göra det!

Så: stort tack för er feedback! 🙂

Mvh,
Nicolas

Sommarhälsning från kundtjänsten

På begäran av våra eldsjälar i kundtjänsten så skulle jag vilja ge er en uppdaterad inblick i denna vitala del av kundupplevelsen.

Apropå kundupplevelse, så har 2010:s första halvår bjudit på en del radikala förändringar — åtminstone internt. 😉 Driftavdelningen har kommit tätare inpå dig som kund då de idag sitter tillsammans med vår kundtjänst — under en gemensam ledning!

Därför deltog de båda avdelningarna i en gemensam workshop strax innan semestertiderna drog igång. Och det var en stor succé! Dagens program bjöd på både sessioner med kunskapsutbyte, sessioner från eldsjälar från bägge avdelningarna med förslag på förbättringar av rutiner men även analyser av våra kunders senaste feedback.

Och resultaten talar för sig själva. Det finns nu en gemensam dagordning och förståelse för vad som är viktigt för våra kunder. Den hade även en trevlig bieffekt eftersom mängden omfattande och plötsliga problem har minskat avsevärt och vi agerar idag långt mer proaktivt än tidigare.

Jag vågar nästan säga att kunderna mer än någonsin sätter våra prioriteringar — och det är ingen dålig utgångspunkt, eller hur?

Jag har dessutom lovat att hälsa från killarna och tjejerna som tackar för de många kommentarer och betyg de har fått in på både supportartiklar och supportärenden! Det ger dem en värdefull insikt i vardagen, men också under de två halvårliga workshopsen.

En riktigt trevlig sommar från alla oss på Surftown! 🙂

Välkommen till nya Surftown.se!

Som ni kan se har Surftown genomgått en väsentlig förändring. Redan 2007 satte vi igång en process, med målet att förbättra Surftown på alla dess håll och kanter. Support 2.0 drogs igång för att förbättra vår kundservice, det arbetades fram nya kundvänliga avtalsvillkor, det lanserades fasta trafikgränser… Listan kan göras hur lång som helst.

Allt hårt arbete gav till sist resultat, vilket bland annat visades genom vinsten i Råd & Rön, men även från den respons vi har fått från våra kunder. Trots detta, var det faktiskt bara en fingervisning på att vi valt rätt riktning; resan hade bara påbörjats.

Medan teknikerna slet med maskineriet bakom ridån, som vårt nya e-postsystem, så drog vi andra igång med arbetet framför. Målet var att förbättra kundupplevelsen, samt migrera över till en plattform som tillåter oss att snabbt förändra och förbättra.

Vi lämnade därför vår gamla egen-utvecklade ASP/ASP.NET-plattform, som har tjänat oss väl under åren men samtidigt heller inte fått den kärlek den har behövt. Verktyget vi valde för framtiden landade till slut på Drupal, efter att ha diskuterat och prövat på allt från Umbraco till WordPress. Anledningen till att vi valde Drupal var bland annat dess modularitet, som tillåter oss att enkelt utveckla egna verktyg och utöka funktionaliteten hos Drupal.

Till detta behövde vi givetvis en ny design, som både var snyggare och trevligare att titta på, men framförallt en som var mer lättnavigerad och användarvänlig. Efter många revisioner och diskussioner, blev resultatet vad ni idag ser framför er. Vi är själva otroligt nöjda med resultatet, även om det finns en hel del som fortfarande behöver finslipas och fixas till. Tro inte att vi har glömt bort My Surftown, wikin och alla våra andra tjänster—vi arbetar givetvis på att migrera över dessa till vår nya design och plattform.

Men oavsett hur nöjda och glada vi är så är det trots allt eran, kundens, åsikt som spelar någon roll. Det är för er vi gör detta! Vi vill därför höra alla era tankar, förslag och idéer på hur vi kan göra Surftown till ett ännu bättre webbhotell. Så skriv en kommentar till oss!

1 2