kundupplevelse

Hur kom Surftown Service Desk till?

Surftown Service Desk

Visste du, att det är våra kunniga och hjälpsamma supportrar som är hjärnorna bakom Surftown Service Desk?

Låt oss berätta hur…

Sommaren 2016 hade kundservice teamet en heldags workshop. Det blev en dag med konstruktiv brainstorming om initiativ som kan lyfta kundupplevelsen.

Vi har under första halvan av 2017 arbetat på många initiativ i kundserviceteamet. Vi har bl.a.. skrivit flera nya guider till alla gör-det-självare. Det har resulterat i ökad trafik på 43% och har även gett oss blodad tand, att hjälpa våra kunder ännu mer.

Vårt team, som består av svenska och danska eldsjälar, hade en speciellt stor önskan. Teamet ville få möjligheten att erbjuda deras egna expertis som en rådgiviningsservice och därmed utföra konkreta uppgifter åt våra kunder. Det är mycket viktigt för dem att kunna hjälpa våra kunder, istället för att behöva hänvisa till extern konsulenthjälp eller att kunden skulle behöva be sin svärson att assistera, så kan Surftown erbjuda en hjälpande hand istället.

Ett exempel är att sätta upp e-post på mobiltelefonen, uppdatera WordPress CMS system eller att flytta hemsideinnehåll och domän för kunden. Många av de saker som kanske för några av våra kunder är kan vara en smula svåra att genomskåda.

Och så blev Surftown Service Desk till.

Vår tanke med Service Desk är att du inte behöver leta efter en IT-konsult. Det är tjänster till alla som inte själv har en IT-kunnig person tillgänglig.
Vi kan hantera till exempel uppsättning eller underhåll av DNS, e-post, eller CMS-system, eller bara om du har behov att få svar på en massa frågor, så kan vi svara på dem under en hel timme, dedikerad till dig och dina frågor.

Våra Service Desk tjänster är uppgifter som vi utför var dag, så vi vill gärna kalla oss själva för experter.

Målet har alltid varit att Suftown levererar branschens bästa kundservice. Det har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Det glädjer oss att kunna hjälpa dig med ditt nästa projekt.

Det praktiska tar vi hand om – ditt kaffe fixar du.

Läs också mer i vår Kunskapsbas.

Vi samlar dina webbhotell på ett konto

multipleaccounts_graphics

Har du fler än ett webhotell hos Surftown? Då har vi goda nyheter! 🙂

En av de största fördelarna med vår nya kontrollpanel är, att det nu är möjligt att ha flera webhotell på samma konto. Vi har ändrat om, så att du inte längre loggar in med ett användarnamn – som du gör idag – utan istället med en email-adress.

När vi flyttar konton från den gamla till den nya kontrollpanelen kommer alla webhotell med samma kontaktadress att läggas på samma konto. Även om de ligger på samma konto är de fortfarande separata enheter, precis som idag.

Om du inte villha dina webhotell samlade på samma konto, så kan du undvika det genom att se till att dina webhotell inte använder samma email-adress som konktaktadress.

Om du har frågor eller behöver hjälp, kontakta gärna vår support:
https://surftown.se/support/create

Mvh,
Nicolas

En titt på den nya designen

grafik_nytdesign

En av de stora förändringarna i vår nya kontrollpanel är den nya designen. Alla funktioner som idag är utsprida över olika system samlas nu i en enda kontrollpanel. I denna blir det enklare att få en samlad överblick över webhotell, fakturor, supportärenden och domäner.

Den nya designen är gjord efter principen ‘make it simple’. Generellt sett har webhotell och domäner känts mycket tekniskt för många, men i den nya kontrollpanelen försöker vi göra det enkelt och logiskt – som det borde vara!

Vi har fokuserat på att göra den nya designen moderna. Därför har våra grafiker arbetat med att omdesigna hela kontrollpanelen från grunden. Det har resulterat i en mycket modernare och enklare kontrollpanel, i en mer överblickbar design. Det ger mindre oordning på skärmen, och gör det enklare att fokusera på att verkligen använda funktionerna.

Det har också blivit möjligt att samla flera webhotell under ett tak. I den nya kontrollpanelen behövs bara ett login, även om man har flera webhotell hos oss. Vi tycker själva detta är en väldigt bra förbätting!

Vi fortsätter på samma tema – den nya kontrollpanelen – nästa vecka, och visar fler bilder då.

Trevlig helg!

Mvh,
Nicolas

Tack till beta-testarna!

beta_2

När vi offentliggjorde vår kommande kontrollpanel öppnade vi samtidigt upp för beta-test av denna. Beta-testarna fick möjlighet att se och pröva kontrollpanelen före andra kunder, mot att vi fick deras åsikter om design och funktionalitet.

Över 300 kunder ställde upp för att testa kontrollpanelen, vilket översteg alla våra förväntningar – liksom kvaliteten på den feedback vi fick från testarna. Vi kan nu ärligt säga att kontrollpanelen blivit grundligt testad!

All feedback har fåtts igenom

Många felrapporter har varit av det enklare slaget, som kunnat rättas på direkten. Till exempel så har några beta-testare påpekat att några färger i kontrollpanelen inte fungerade särskilt bra hop, och därför borde korrigeras.

Men vi har också fått rapporter om större problem. Exempelvis så rapporterade flera beta-testare att namnet på databasservern saknades i kontrollpanelen, vilket hade orsakat ganska stora problem för webhotellets funktionalitet om det inte rättats.

Den stora majoriteten av alla fel och optimeringsproblem har nu åtgärdats. Och det är tack vare er feedback som vi har kunnat göra det!

Så: stort tack för er feedback! 🙂

Mvh,
Nicolas

Sommarhälsning från kundtjänsten

På begäran av våra eldsjälar i kundtjänsten så skulle jag vilja ge er en uppdaterad inblick i denna vitala del av kundupplevelsen.

Apropå kundupplevelse, så har 2010:s första halvår bjudit på en del radikala förändringar — åtminstone internt. 😉 Driftavdelningen har kommit tätare inpå dig som kund då de idag sitter tillsammans med vår kundtjänst — under en gemensam ledning!

Därför deltog de båda avdelningarna i en gemensam workshop strax innan semestertiderna drog igång. Och det var en stor succé! Dagens program bjöd på både sessioner med kunskapsutbyte, sessioner från eldsjälar från bägge avdelningarna med förslag på förbättringar av rutiner men även analyser av våra kunders senaste feedback.

Och resultaten talar för sig själva. Det finns nu en gemensam dagordning och förståelse för vad som är viktigt för våra kunder. Den hade även en trevlig bieffekt eftersom mängden omfattande och plötsliga problem har minskat avsevärt och vi agerar idag långt mer proaktivt än tidigare.

Jag vågar nästan säga att kunderna mer än någonsin sätter våra prioriteringar — och det är ingen dålig utgångspunkt, eller hur?

Jag har dessutom lovat att hälsa från killarna och tjejerna som tackar för de många kommentarer och betyg de har fått in på både supportartiklar och supportärenden! Det ger dem en värdefull insikt i vardagen, men också under de två halvårliga workshopsen.

En riktigt trevlig sommar från alla oss på Surftown! 🙂

1 2