kundservice

Vi samlar dina webbhotell på ett konto

multipleaccounts_graphics

Har du fler än ett webhotell hos Surftown? Då har vi goda nyheter! 🙂

En av de största fördelarna med vår nya kontrollpanel är, att det nu är möjligt att ha flera webhotell på samma konto. Vi har ändrat om, så att du inte längre loggar in med ett användarnamn – som du gör idag – utan istället med en email-adress.

När vi flyttar konton från den gamla till den nya kontrollpanelen kommer alla webhotell med samma kontaktadress att läggas på samma konto. Även om de ligger på samma konto är de fortfarande separata enheter, precis som idag.

Om du inte villha dina webhotell samlade på samma konto, så kan du undvika det genom att se till att dina webhotell inte använder samma email-adress som konktaktadress.

Om du har frågor eller behöver hjälp, kontakta gärna vår support:
https://surftown.se/support/create

Mvh,
Nicolas

Uppdatering av design och slogan

Det är ingen hemlighet att skyfallet i starten av juli troligen skapade den mest dramatiska situationen någonsin för Surftown, men förhoppningsvis så slipper vi att uppleva något liknande igen. Men tack vare den upplevelsen, så är vi är vi idag mer motiverade än någonsin att leverera den bästa servicen och de bästa produkterna till våra kunder.

Mycket är tack vare det överväldigande stöd vi fick från riktigt många av er. De positiva kommentarerna, samt förståelsen och stödet vi fick från er betydde fantastiskt och vi  värdesätter det vi enormt.

I samband med en mindre uppdatering av designen av vår hemsida så har vi även uppdaterat vår slogan till ”Vi älskar våra kunder” – ett sätt för oss att uttrycka vår syn av våra kunder och det sätt vi önskar behandla er på.

Tusen tack för ert stöd!

Med vänliga hälsningar

Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

Nytt supportcenter!

För över ett år sedan, så ersatte vi vårt gamla supportcenter med en wiki. Vi hoppades på att vi, tillsammans med er, skulle hålla alla artiklar uppdaterade samtidigt som nya artiklar skulle upprättas i en högre takt än vad vi kunde hålla.

Tyvärr blev inte så fallet, även om det skrevs en hel del väldigt bra artiklar av kunder!

Vi satte därför igång med att utveckla ett helt nytt supportcenter, med målet att förbättra underhållet, kvalitén och skapandet av artiklar. Vi ville inte att ni skulle förlora möjligheten att påverka innehållet, så vi gjorde det även därför möjligt för er att både betygsätta och kommentera artiklar.

Men det är inte allt! Bland annat sker hela kontakten med supporten i en läcker och användarvänlig ny design, där man både kan skapa nya ärenden samt se sin supporthistorik. Klickar du in på ett pågående ärende, så kan du dessutom direkt på sidan besvara ärendet! Ni som kommenterat på bloggen, känner snabbt igen er.

Något som också är helt nytt, är att man nu ska kategorisera sitt supportärende när man skapar det. Några av er kanske uppfattar det som lite besvärligt, men fördelarna är många!

Den största fördelen är att när du kategoriserar sitt supportärende, så blir du presenterad du för en lista på supportartiklar som är relaterade till just de kategorier du har valt. Du har alltså en chans att direkt få hjälp av en supportartikel som berör frågan du tänkte ställa till supporten, och slipper därmed att vänta på ett svar. Givetvis är du alltid välkommen att kontakta supporten i alla fall, men vi tror de flesta föredrar att hjälpa sig själv och få problemet löst omedelbart.

Jag hoppas ni är lika glada som oss över det nya supportcentret. Har ni några förslag eller idéer så tar vi mer än gärna emot dessa, det är bara att slänga iväg en kommentar! 🙂

Se status på dina supportärenden

supportDå och då stöter jag på mycket frustrerade kunder, som upplever att det är helt omöjligt att komma i kontakt med vår supportavdelning om deras e-post inte fungerar.

Men det är faktiskt en utbredd missuppfattning, orsakad av bristande information från vår sida. Därför har vi valt att sluta använda begreppet ”e-postsupport”, och istället introducerat begreppet ”supportärende” på vår supportsida.

Du har nämligen möjlighet att se status på alla dina pågående och avslutade supportärenden via vår hemsida – bara klicka på Status på dina supportärenden. Där kan du även läsa och besvara mejl från supportavdelning, och enkelt få ditt supportärende avklarat. Även om din e-post inte fungerar! 🙂

Välkommen till nya Surftown.se!

Som ni kan se har Surftown genomgått en väsentlig förändring. Redan 2007 satte vi igång en process, med målet att förbättra Surftown på alla dess håll och kanter. Support 2.0 drogs igång för att förbättra vår kundservice, det arbetades fram nya kundvänliga avtalsvillkor, det lanserades fasta trafikgränser… Listan kan göras hur lång som helst.

Allt hårt arbete gav till sist resultat, vilket bland annat visades genom vinsten i Råd & Rön, men även från den respons vi har fått från våra kunder. Trots detta, var det faktiskt bara en fingervisning på att vi valt rätt riktning; resan hade bara påbörjats.

Medan teknikerna slet med maskineriet bakom ridån, som vårt nya e-postsystem, så drog vi andra igång med arbetet framför. Målet var att förbättra kundupplevelsen, samt migrera över till en plattform som tillåter oss att snabbt förändra och förbättra.

Vi lämnade därför vår gamla egen-utvecklade ASP/ASP.NET-plattform, som har tjänat oss väl under åren men samtidigt heller inte fått den kärlek den har behövt. Verktyget vi valde för framtiden landade till slut på Drupal, efter att ha diskuterat och prövat på allt från Umbraco till WordPress. Anledningen till att vi valde Drupal var bland annat dess modularitet, som tillåter oss att enkelt utveckla egna verktyg och utöka funktionaliteten hos Drupal.

Till detta behövde vi givetvis en ny design, som både var snyggare och trevligare att titta på, men framförallt en som var mer lättnavigerad och användarvänlig. Efter många revisioner och diskussioner, blev resultatet vad ni idag ser framför er. Vi är själva otroligt nöjda med resultatet, även om det finns en hel del som fortfarande behöver finslipas och fixas till. Tro inte att vi har glömt bort My Surftown, wikin och alla våra andra tjänster—vi arbetar givetvis på att migrera över dessa till vår nya design och plattform.

Men oavsett hur nöjda och glada vi är så är det trots allt eran, kundens, åsikt som spelar någon roll. Det är för er vi gör detta! Vi vill därför höra alla era tankar, förslag och idéer på hur vi kan göra Surftown till ett ännu bättre webbhotell. Så skriv en kommentar till oss!

1 2 3