kundservice

Hur kom Surftown Service Desk till?

Surftown Service Desk

Visste du, att det är våra kunniga och hjälpsamma supportrar som är hjärnorna bakom Surftown Service Desk?

Låt oss berätta hur…

Sommaren 2016 hade kundservice teamet en heldags workshop. Det blev en dag med konstruktiv brainstorming om initiativ som kan lyfta kundupplevelsen.

Vi har under första halvan av 2017 arbetat på många initiativ i kundserviceteamet. Vi har bl.a.. skrivit flera nya guider till alla gör-det-självare. Det har resulterat i ökad trafik på 43% och har även gett oss blodad tand, att hjälpa våra kunder ännu mer.

Vårt team, som består av svenska och danska eldsjälar, hade en speciellt stor önskan. Teamet ville få möjligheten att erbjuda deras egna expertis som en rådgiviningsservice och därmed utföra konkreta uppgifter åt våra kunder. Det är mycket viktigt för dem att kunna hjälpa våra kunder, istället för att behöva hänvisa till extern konsulenthjälp eller att kunden skulle behöva be sin svärson att assistera, så kan Surftown erbjuda en hjälpande hand istället.

Ett exempel är att sätta upp e-post på mobiltelefonen, uppdatera WordPress CMS system eller att flytta hemsideinnehåll och domän för kunden. Många av de saker som kanske för några av våra kunder är kan vara en smula svåra att genomskåda.

Och så blev Surftown Service Desk till.

Vår tanke med Service Desk är att du inte behöver leta efter en IT-konsult. Det är tjänster till alla som inte själv har en IT-kunnig person tillgänglig.
Vi kan hantera till exempel uppsättning eller underhåll av DNS, e-post, eller CMS-system, eller bara om du har behov att få svar på en massa frågor, så kan vi svara på dem under en hel timme, dedikerad till dig och dina frågor.

Våra Service Desk tjänster är uppgifter som vi utför var dag, så vi vill gärna kalla oss själva för experter.

Målet har alltid varit att Suftown levererar branschens bästa kundservice. Det har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Det glädjer oss att kunna hjälpa dig med ditt nästa projekt.

Det praktiska tar vi hand om – ditt kaffe fixar du.

Läs också mer i vår Kunskapsbas.

Vi samlar dina webbhotell på ett konto

multipleaccounts_graphics

Har du fler än ett webhotell hos Surftown? Då har vi goda nyheter! 🙂

En av de största fördelarna med vår nya kontrollpanel är, att det nu är möjligt att ha flera webhotell på samma konto. Vi har ändrat om, så att du inte längre loggar in med ett användarnamn – som du gör idag – utan istället med en email-adress.

När vi flyttar konton från den gamla till den nya kontrollpanelen kommer alla webhotell med samma kontaktadress att läggas på samma konto. Även om de ligger på samma konto är de fortfarande separata enheter, precis som idag.

Om du inte villha dina webhotell samlade på samma konto, så kan du undvika det genom att se till att dina webhotell inte använder samma email-adress som konktaktadress.

Om du har frågor eller behöver hjälp, kontakta gärna vår support:
https://surftown.se/support/create

Mvh,
Nicolas

Uppdatering av design och slogan

Det är ingen hemlighet att skyfallet i starten av juli troligen skapade den mest dramatiska situationen någonsin för Surftown, men förhoppningsvis så slipper vi att uppleva något liknande igen. Men tack vare den upplevelsen, så är vi är vi idag mer motiverade än någonsin att leverera den bästa servicen och de bästa produkterna till våra kunder.

Mycket är tack vare det överväldigande stöd vi fick från riktigt många av er. De positiva kommentarerna, samt förståelsen och stödet vi fick från er betydde fantastiskt och vi  värdesätter det vi enormt.

I samband med en mindre uppdatering av designen av vår hemsida så har vi även uppdaterat vår slogan till ”Vi älskar våra kunder” – ett sätt för oss att uttrycka vår syn av våra kunder och det sätt vi önskar behandla er på.

Tusen tack för ert stöd!

Med vänliga hälsningar

Kresten Bach Søndergaard
Kommunikationschef
Surftown

Nytt supportcenter!

För över ett år sedan, så ersatte vi vårt gamla supportcenter med en wiki. Vi hoppades på att vi, tillsammans med er, skulle hålla alla artiklar uppdaterade samtidigt som nya artiklar skulle upprättas i en högre takt än vad vi kunde hålla.

Tyvärr blev inte så fallet, även om det skrevs en hel del väldigt bra artiklar av kunder!

Vi satte därför igång med att utveckla ett helt nytt supportcenter, med målet att förbättra underhållet, kvalitén och skapandet av artiklar. Vi ville inte att ni skulle förlora möjligheten att påverka innehållet, så vi gjorde det även därför möjligt för er att både betygsätta och kommentera artiklar.

Men det är inte allt! Bland annat sker hela kontakten med supporten i en läcker och användarvänlig ny design, där man både kan skapa nya ärenden samt se sin supporthistorik. Klickar du in på ett pågående ärende, så kan du dessutom direkt på sidan besvara ärendet! Ni som kommenterat på bloggen, känner snabbt igen er.

Något som också är helt nytt, är att man nu ska kategorisera sitt supportärende när man skapar det. Några av er kanske uppfattar det som lite besvärligt, men fördelarna är många!

Den största fördelen är att när du kategoriserar sitt supportärende, så blir du presenterad du för en lista på supportartiklar som är relaterade till just de kategorier du har valt. Du har alltså en chans att direkt få hjälp av en supportartikel som berör frågan du tänkte ställa till supporten, och slipper därmed att vänta på ett svar. Givetvis är du alltid välkommen att kontakta supporten i alla fall, men vi tror de flesta föredrar att hjälpa sig själv och få problemet löst omedelbart.

Jag hoppas ni är lika glada som oss över det nya supportcentret. Har ni några förslag eller idéer så tar vi mer än gärna emot dessa, det är bara att slänga iväg en kommentar! 🙂

Se status på dina supportärenden

supportDå och då stöter jag på mycket frustrerade kunder, som upplever att det är helt omöjligt att komma i kontakt med vår supportavdelning om deras e-post inte fungerar.

Men det är faktiskt en utbredd missuppfattning, orsakad av bristande information från vår sida. Därför har vi valt att sluta använda begreppet ”e-postsupport”, och istället introducerat begreppet ”supportärende” på vår supportsida.

Du har nämligen möjlighet att se status på alla dina pågående och avslutade supportärenden via vår hemsida – bara klicka på Status på dina supportärenden. Där kan du även läsa och besvara mejl från supportavdelning, och enkelt få ditt supportärende avklarat. Även om din e-post inte fungerar! 🙂

1 2 3 4