betalningsfrist

Förbättrat fakturaflöde

De senaste månaderna har vi inte bara arbetat med att förbättra de roliga delarna av våra webbhotell. Vi har även lagt ner en hel del energi på att finputsa flera system bakom ridån.

Söndagen den 6:e februari

Söndagen den 6:e februari kommer vi genomföra en uppgradering av vårt fakturasystem mellan kl. 07:00-20:00. Under denna tidsperiod kommer därför din kontrollpanel vara otillgänglig. Så ska du genomföra några viktiga ändringar på ditt webbhotell, till exempel uppräta e-postadresser, så är det en god idé att genomföra dessa senast lördagen den 5:e februari.

Förbättringar i det nya fakturasystemet

Det nya fakturasystemet bjuder på en hel del spännande förbättringar! Vi har förbättrat faktureringsflödet så att förnyelserfakturor för ditt webbhotell och andra tilläggstjänster på ditt webbhotell blir samlat på en och samma faktura. Domänförnyelser vill fortsätta bli fakturerade separat, då dessa inte behöver följa webbhotellets ”livscykel”.

Förnyelseförloppet är även det förbättrat, genom att du löpande kommer motta viktiga och vänliga påminnelser för ditt webbhotell. Förnyelserfakturor skickas ut 90 dagar innan webbhotellet utlöper, vilket borde ge färre oavsiktliga suspenderingar än idag.

Fakturaöverblick

I My Surftown kan du alltid få en snabb överblick över dina aktuella fakturor för ditt webbhotell och dina domäner. Vi hoppas du är nöjd med dessa förbättringar! Om du har kommentar på hur vi kan göra det ännu bättre, så tar vi gärna emot dessa. 🙂

Nu med 4 veckors betalningsfrist

Vi har slängt några utvecklingsresurser på vårt lite föråldrade faktureringssystem, så vi kan uppfylla våra kunders önskemål om en längre betalningsfrist.

Det borde även stilla den oavsiktliga stress som kan ha uppstått hos ekonomiavdelningen av våra företagskunder. 😉

Från och med nu är där nämligen hela 28 dagars betalningsfrist på förnyelsefakturan av ditt webbhotell jämfört med tidigare, då det var 14 dagar som gällde. Dessutom sänds fakturan ut 2 veckor tidigare än förut.

Om du har några förslag på hur vi i övrigt kan förbättra kundupplevelsen kring våra fakturor, så tar vi gärna emot dessa här.