ascio

Surftown får ny registrar

AscioVi arbetar på en mängd förbättringar men en av dessa förbättringar har du troligtvis inte märkt av. Vi har nämligen nyligen bytt registrar; från eNom till Ascio — en ledande leverantör av domäner, med över 250 internationella toppdomäner (TLD’s).

Fler toppdomäner, större flexibilitet och bättre produkter

Vi hade gärna slagit på stora trumman över hur bra det här kommer bli, men sanningen är att du på kort sikt antagligen inte kommer märka av något. På längre sikt kommer du dock se betydelsen i detta.

Bytet till Ascio kommer först och främst ge oss möjligheten att i framtiden erbjuda dig fler toppdomäner att välja mellan, när du registrerar din domän hos Surftown. Utöver det så kommer bytet internt ge oss större möjligheter att anpassa våra erbjudanden och produkter efter era önskemål.

Så håll gärna ett öga på bloggen, där vi kommer berätta mer om våra framtidsplaner för Surftown.

Eldsjälar till en kundservice av världsklass

Det har skett en hel del ”bakom kulisserna” sedan Support 2.0-projektet sparkades igång tidigare i år. En ny och stark ledningsgrupp klev ombord för några månader sedan – och tro mig när jag säger att det bådar gott inför framtiden. 😉

Jag är mycket stolt över att kunna presentera två nya eldsjälar i form av Lotte Bendstrup och David Lerche. De är båda mycket rutinerade inom ledning och kundservice, och dessutom har de ytterst relevant branscherfarenhet i bagaget! Lotte har tidigare arbetat för Speednames/Ascio och David för både Azero och Zepto.

Deras främsta uppgift är att föra vår kundtjänst till den absoluta toppen nästa år. En utmaning som kräver fler eldsjälar som brinner för sitt uppdrag – att skapa en kundtjänst av världsklass. Tror du dig känna en riktig eldsjäl, så är du enormt välkommen att skicka vår jobblänk vidare – resulterar det i en anställning bjuder jag på ett års abonnemang!

Under sin första tid hos oss så har Lotte och David kastat sig över resultaten och feedbacken vi har fått genom era support-omdömen och våra enkäter. Dessutom analyserades supportens kompetenser och kapacitet, vilket ledde till en ambitiös utvecklingsplan för vår kundtjänst.

Helt klart har våra krafttag lett till en förbättring, vi kan redan nu se en positiv utveckling. Och det är vi givetvis väldigt glada över. Men som alltid, så är vi aldrig nöjda och vi tänker därför arbeta hårt med att behålla denna utveckling. Så fortsätt att bedöma era supportärenden, och fortsätt skicka era förslag och åsikter till oss – och på så vis hjälpa oss med målet att erbjuda Sveriges bästa kundservice.