Driftstörning – 080112

Vi upptäckte i helgen att kopplingen mellan några av våra webservers och en av våra storage servers inte fungerade, vilket innebar att ett större antal kunder inte kunde nå sina webbplatser. Detta är nu åtgärdat, och vi beklagar de problem som det innebar.

  • Pahlsson

    Det är stora problem med en server som enligt supporten kallas för ws30. Jag har vid ett flertal tillfällen felanmält detta under en veckas tid. Det är främst kvällstid runt klockan 20:00 som min site är helt oåtkomlig. Det finns ingen info under driftinfo.

    Som svar på mina felanmälningar har jag fått att ni har uppmärksammat problemet och löst dem, att det ska lösas inom kort, att det inte är fel på servern och slutlingen att det är (för) hög belastning på servern och mitt val är att byta till en server där man inte har PHP5 utan bara version 4.

  • Det är stora problem med en server som enligt supporten kallas för ws30. Jag har vid ett flertal tillfällen felanmält detta under en veckas tid. Det är främst kvällstid runt klockan 20:00 som min site är helt oåtkomlig. Det finns ingen info under driftinfo.

    Som svar på mina felanmälningar har jag fått att ni har uppmärksammat problemet och löst dem, att det ska lösas inom kort, att det inte är fel på servern och slutlingen att det är (för) hög belastning på servern och mitt val är att byta till en server där man inte har PHP5 utan bara version 4.

  • Mic W

    Hej Gabor,

    Jag har skickat en rad mail till supporten under den tid ni har haft problem. Alla trådar har till slut avslutats av er med samma svar: ~ Nä, här finns inga störningar.

    Jag vill ha svar på de frågor jag ställt – kanske kan du ge mig dem? Maila mig gärna direkt för en fortsatt diskussion.

  • Hej Gabor,

    Jag har skickat en rad mail till supporten under den tid ni har haft problem. Alla trådar har till slut avslutats av er med samma svar: ~ Nä, här finns inga störningar.

    Jag vill ha svar på de frågor jag ställt – kanske kan du ge mig dem? Maila mig gärna direkt för en fortsatt diskussion.

  • Pahlsson: Jag vet tyvärr inte exakt orsak till dessa driftstörningar på ws30 än, men jag ska undersöka det så snart som möjligt. Tills vidare bör ni prata med supportern om vad vi kan göra för att lösa det.

    Mic W: Är det supportrelaterade frågor, så är det inte något jag kan svara på tyvärr. Ni får vända er till supporten, helt enkelt. Om ni inte fick svar på er frågor, så skriv tillbaks och säg att ni vill ha ett utförligare svar, så ger dem det till er säkert.

  • Pahlsson: Jag vet tyvärr inte exakt orsak till dessa driftstörningar på ws30 än, men jag ska undersöka det så snart som möjligt. Tills vidare bör ni prata med supportern om vad vi kan göra för att lösa det.

    Mic W: Är det supportrelaterade frågor, så är det inte något jag kan svara på tyvärr. Ni får vända er till supporten, helt enkelt. Om ni inte fick svar på er frågor, så skriv tillbaks och säg att ni vill ha ett utförligare svar, så ger dem det till er säkert.

  • anordh

    Hej på er!

    Jag blev själv flyttad från ws30 till ws23 vilket gav en viss förbättring men fortfarande är tjänsten inte acceptabel, det är fortfarande en hel del ”lost connections” vilket irriterar inte minst mina besökare. Tidigare, innan flytten till PHP5-server, fungerade webbhotellet som en dröm men efter den flytten blev det mycket problem. Tyvärr är det inte ett alternativ att flytta tillbaka till PHP4-server eftersom jag behöver PHP5 för mina skript så vi får väl se om kvaliteten förbättras under våren ….
    Ha det bra, på återhörande!
    Hilsen,
    Anders

  • Hej på er!

    Jag blev själv flyttad från ws30 till ws23 vilket gav en viss förbättring men fortfarande är tjänsten inte acceptabel, det är fortfarande en hel del ”lost connections” vilket irriterar inte minst mina besökare. Tidigare, innan flytten till PHP5-server, fungerade webbhotellet som en dröm men efter den flytten blev det mycket problem. Tyvärr är det inte ett alternativ att flytta tillbaka till PHP4-server eftersom jag behöver PHP5 för mina skript så vi får väl se om kvaliteten förbättras under våren ….
    Ha det bra, på återhörande!
    Hilsen,
    Anders

  • Patrick

    Detta är patetiskt.. vi får ”sidan kan inte visas” ca:10-15 gånger om dagen på våran skitserver som vi hyr av er!! och varje mail man skickar besvaras av era okunniga support med samma svar om att det är åtgärdat och ska fungera bättre… vi har en identisk sida på http://www.one.com och där finns det ALDRIG såna problem, fattar inte att man var så jävla dum att gå på er reklam med 10 gig utrymmet.. men nu vet vi och kommer aldrig göra om detta misstag, och kommer definitivt att avskräcka alla vi känner för att bli kunder hos er!

  • Detta är patetiskt.. vi får ”sidan kan inte visas” ca:10-15 gånger om dagen på våran skitserver som vi hyr av er!! och varje mail man skickar besvaras av era okunniga support med samma svar om att det är åtgärdat och ska fungera bättre… vi har en identisk sida på http://www.one.com och där finns det ALDRIG såna problem, fattar inte att man var så jävla dum att gå på er reklam med 10 gig utrymmet.. men nu vet vi och kommer aldrig göra om detta misstag, och kommer definitivt att avskräcka alla vi känner för att bli kunder hos er!

  • Jag har skrivit ett nytt inlägg gällande driftstörningarna på ws30 och ws23.
    Ni finner det här: https://blog.surftown.se/?p=17

  • Jag har skrivit ett nytt inlägg gällande driftstörningarna på ws30 och ws23.
    Ni finner det här: https://blog.surftown.se/?p=17